Citat:
Ursprungligen postat av
AttCza
Pingstkyrkan är mer Bibeltrogen än den svenska kyrkan. Det står i Bibeln att de som ägnar sig åt homosexuella handlingar kommer inte hamna i himlen, det vill säga begår synd. Gud har inte de homosexuella. Däremot har Gud de som begår homosexuella handlingar. Jag använde en omskrivning från Första Korintierbrevet. Sedan sa Petrus i Apostlagärningarna att det är viktigare att följa Gud än att tillfredsställa människor. Återigen använde jag en omskrivning. Därför anser jag att Pingstkyrkan agerade rätt, även om jag tycker också synd om hon som uteslöts.
Eftersom homosexualitet inte var ett begrepp för en fem sextusen år sedan står det ingenting om kärlek mellan könen. Däremot nämns analsex i en av moseböckerna. Det nämna bland olika hygien och hälsoregler. Man ska inte pilla någon med något i stjärten. Inte ens geten. Det berodde mest troligt på att man bodde i tält i en öken, utan rinnande vatten och tvålen var inte uppfunnen än. Dålig idé. Precis som att chansa på att grisen inte riktigt var genomstekt...
Runt Jesus levnad var kvinnor ratade av grekiska män. De kunde sätta på dem när det var dags att skaffa barn, annars levde de åtskilda. Dessvärre utnyttjade många av dem unga pojkar. I den grekiska originaltexten förfasar sig Paulus över att de är pederaset. Inte homomsexuella, som det felaktigt står i den nya översättningen. Så var det med den saken. Sedan står det en massa annat dravel i bibeln som kyrkorna i regel inte bryr sig om.