2026-01-19, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jatropha
Nu är jag inte kristen på något sätt men minns att det i nya testamentet står någonstans att homosexualitet uttryckligen förkastas som levnadssätt av läromästaren. Jag tycker därför att det är totalt hyckleri av kyrkan om homosexuella accepteras arbeta innanför kyrkans väggar.
Dom ska accepteras om dom samtidigt försöker slå sig fria från sina sodomitiska perversioner.. Dvs om man har någon som kan bevaka dom så att dom inte sprider sitt inre pervo eller försöker tafsa på barn...

Och det förutsätter att dom erkänner att dom har en psykisk störning...

Folk som öppet är homosexuella och stoltserar med det bör portas..
Citera
2026-01-19, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Det går utmärkt att säga "vi svenskar" i Sverige fast vi är i majoritet.

Jag ser mig aldrig som hetero utan som människa och man. Till skillnad från en utåtagerande homo som i första hand är homo. Men jag känner även homos som aldrig talar om det. Dvs lugna trygga och sköna homos. Om alla var så skulle det inte förekomma några trakasserier alls och Frida kunde varit kvar i kyrkan fast det står i bibeln att homos är dödliga syndare.
Oavsett så finns det gott om heteros som är allt annat än trygga. Du kanske inte umgås med dessa muppar. Det gör inte jag heller. Men på forum ser jag dem rätt ofta.

Men att du inte känner igen beskrivningen från den lilla grupp heterosexuella du umgås med säger i stort sett ingenting.
Citera
2026-01-19, 17:10
Medlem
MalexanderPedofils avatar
Det är väl upp till varje sekt hur de vill bedriva sin verksamhet? Flatan får väl starta en egen sekt för homofiler?
Citera
2026-01-19, 17:27
Medlem
magis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewYear
Frida berättade öppet
om sin homosexualitet i
en podd. En vecka senare
tvingades hon lämna sitt
uppdrag i pingstkyrka.

- Jag trodde pingströrelsen hade kommit längre, säger Frida.
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/frida-ar-homosexuell-fick--lamna-uppdrag-i-pingstkyrkan/

Vad tycker panelen om pingstkyrkans agerande?

Hörde någon säga detta...

När jag var ung hade vi religiösa och nördar i skolan
som hade galna hobbies, som de var fanatiskt besatta av.....
Idag har nördarna bara fler möjligheter att bli fanatiskt besatta av typ bögeri, trans HBTQ odyl.
Men de är fortfarande bara nördar, med en fanatisk besatthet i sin hobby.

Tycker han hade mer rätt i detta för varje dag som går....

MagI
--------------------
Citera
2026-01-19, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeltNormal
Är Pingstkyrkan samma som Pingstvänner?

Jag är ganska säker på att det är två olika falanger av kristen perversion men är inte helt hundra men kopplingar mot Livets Ord / Knutbysekt är de båda två. Usch.
Citera
2026-01-19, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeltNormal
Är Pingstkyrkan samma som Pingstvänner?

Många kallar medlemmar i pingstkyrkan för pingstvänner så skulle säga att i de flesta fall är det samma sak.
Citera
2026-01-19, 18:33
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Ja, det gör den.
"Om en man ligger med en annan man som en man ligger med en kvinna, begår de en avskyvärd handling. De skall straffas med döden. De bär på blodskuld." — Tredje Moseboken 20:13
Det är väl en stor skillnad på att vara aktiv homo och fantisera om andra män?
Citera
2026-01-19, 18:36
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiert-Munning
Är det inte upp till var och en själv att välja vem man vill ska företräda ens sak? Varför ska vi tycka något om detta? Hade Frida varit välkommen i den lokala moskén?

Pingstkyrkan är mer Bibeltrogen än den svenska kyrkan. Det står i Bibeln att de som ägnar sig åt homosexuella handlingar kommer inte hamna i himlen, det vill säga begår synd. Gud har inte de homosexuella. Däremot har Gud de som begår homosexuella handlingar. Jag använde en omskrivning från Första Korintierbrevet. Sedan sa Petrus i Apostlagärningarna att det är viktigare att följa Gud än att tillfredsställa människor. Återigen använde jag en omskrivning. Därför anser jag att Pingstkyrkan agerade rätt, även om jag tycker också synd om hon som uteslöts.
Citera
2026-01-19, 18:52
Medlem
Frida får vara glad att islam inte är statsreligion (än).
Citera
2026-01-19, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detenklalivet
Tyvärr användes aldrig gasen för människor ledsamt nog, endast för att avlusa kläder och dylikt.

Homolobbyn i Sverige är ju fan som AIPAC i USA hehe.

Och ingenstans pratar vi om kriget judarna förklarade mot Tyskland 1933.

Inte någonstans pratar vi om att alla skådespelare i Hollywood är av judiskt påbrå.

Aldrig fattat grejen med att vara bög, det har alltid funnits och jag förstår dom hatar människor så mycket att dom vill våldta små barn men det är fel.
Citera
2026-01-19, 19:06
Medlem
Homosexualitet är ett slöseri med mänskliga resurser. Tänk att ett par föräldrar har uppfostrat en son och vill att han tar över en egendom och för den vidare ,istället väljer han att gifta sig ned en man och inte skaffa barn.

Likaså med en lesbisk dotter ,men inte lika mycket kvinnan i artikeln har troligtvis haft en relation med en man eftersom hon har en son. Fast det blir ett slöseri inom familjen eftersom många gånger blir det inga barn alls.

Det kan vara det som frikyrkan vänder sig emot de vill ha några som kan föra vidare deras tradition.

Sedan klagar en del nu på att kyrkor i USA inte vill hjälpa fritt utan koncentrerar hjälpen till sina egna ,fast de måste det för att överleva. Det är inte som vänstern påstår att alla har lika värde utan värdet beror på hur nära man är personen.
Citera
2026-01-19, 19:18
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Pingstkyrkan är mer Bibeltrogen än den svenska kyrkan. Det står i Bibeln att de som ägnar sig åt homosexuella handlingar kommer inte hamna i himlen, det vill säga begår synd. Gud har inte de homosexuella. Däremot har Gud de som begår homosexuella handlingar. Jag använde en omskrivning från Första Korintierbrevet. Sedan sa Petrus i Apostlagärningarna att det är viktigare att följa Gud än att tillfredsställa människor. Återigen använde jag en omskrivning. Därför anser jag att Pingstkyrkan agerade rätt, även om jag tycker också synd om hon som uteslöts.
Eftersom homosexualitet inte var ett begrepp för en fem sextusen år sedan står det ingenting om kärlek mellan könen. Däremot nämns analsex i en av moseböckerna. Det nämna bland olika hygien och hälsoregler. Man ska inte pilla någon med något i stjärten. Inte ens geten. Det berodde mest troligt på att man bodde i tält i en öken, utan rinnande vatten och tvålen var inte uppfunnen än. Dålig idé. Precis som att chansa på att grisen inte riktigt var genomstekt...
Runt Jesus levnad var kvinnor ratade av grekiska män. De kunde sätta på dem när det var dags att skaffa barn, annars levde de åtskilda. Dessvärre utnyttjade många av dem unga pojkar. I den grekiska originaltexten förfasar sig Paulus över att de är pederaset. Inte homomsexuella, som det felaktigt står i den nya översättningen. Så var det med den saken. Sedan står det en massa annat dravel i bibeln som kyrkorna i regel inte bryr sig om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in