2026-01-19, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R1D2
haha åtalas för nya brott efter att ha transporterat flera kg knark. Är prinsen involverad i gängkriminallitet också är frågan? Han kan ju knappast leva på vatten och bröd så antar att han är så curlad genom sin uppväxt att han behöver söka kickar på annat håll genom att våldta och transportera knark

Ett mer punchable face än den tönten är svårt att hitta måste jag tillägga...

Så sant som det var sagt!
Han, som har det mesta här i världen, söker nya kickar. Det gör bortskämt folk som har 'allt' då de har tröttnat på det.

Han ska absolut in i fängelse. 32 åtalspunkter!
Citera
2026-01-19, 16:47
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Letrangere
Nejdå, du ska se att norskt rättsväsende kommer fjäska för kungafamiljen och han kommer få allt från fotboja till 2-3 år max.

Nej. Det kommer möjligtvis vara i den undre delen av straffskalan. Norskarna ogillar att se någon få fördelar i rätten.

Bättre han sitter inne länge så är problemet borta.
Citera
2026-01-19, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Nej. Det kommer möjligtvis vara i den undre delen av straffskalan. Norskarna ogillar att se någon få fördelar i rätten.

Norska folket önskar nog inte släppa straffbarheten när det gäller denna idiot utan vill se honom dömd, åtminstone för majoriteten av de 32 brott han blivit åtalad för.

De är nog redan redigt trötta nu med alla turer runt Märtha Louise och hennes vettlöse schaman. Att dessutom försörja ett bortskämt, söndertattat knarkbrat är nog inte vad de önskar.

Ska Haakon äntligen våga komma med något?

Om inte, är det kanske mer krut i Harald, åldern till trots. Låt kungen drämma käppen i bordet om inte Haakon vågar. Är han månne rädd för att bli vald till "Årets styvfar från helvetet?"
Citera
2026-01-19, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R1D2
haha åtalas för nya brott efter att ha transporterat flera kg knark. Är prinsen involverad i gängkriminallitet också är frågan? Han kan ju knappast leva på vatten och bröd så antar att han är så curlad genom sin uppväxt att han behöver söka kickar på annat håll genom att våldta och transportera knark

Ett mer punchable face än den tönten är svårt att hitta måste jag tillägga...

Enligt tidigare uppgift var han kompis med kriminella och gängkriminella som han festade med i sitt hus och sedan även bjöd in till rundvandring i Mette-Marits och Haakons privata hem.

Kul förresten att en utländsk (amerikansk vill jag minnas) tidning tidigare beskrev Marius som 'den snyggaste kungligheten i Europa.' Tja, Inte så kunglig förstås, men tydligen populär band brudarna.

Önskar norrmännen ett bättre öde än att behöva försörja denne enfant terrible som glider omkring på sin räkmacka som norrmännen surt får betala.
Senast redigerad av Detdundrar 2026-01-19 kl. 17:30.
Citera
2026-01-19, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Norska folket önskar nog inte släppa straffbarheten när det gäller denna idiot utan vill se honom dömd, åtminstone för majoriteten av de 32 brott han blivit åtalad för.

De är nog redan redigt trötta nu med alla turer runt Märtha Louise och hennes vettlöse schaman. Att dessutom försörja ett bortskämt, söndertattat knarkbrat är nog inte vad de önskar.

Ska Haakon äntligen våga komma med något?

Om inte, är det kanske mer krut i Harald, åldern till trots. Låt kungen drämma käppen i bordet om inte Haakon vågar. Är han månne rädd för att bli vald till "Årets styvfar från helvetet?"

Jag gillade Haakon förut för att han sa ifrån att han skulle gifta sig med MM eller avsäga sig tronföljden. Men ärligt talat blev ju inte resultatet av det äktenskapet så bra, gökungen-som såg så söt o vän ut-kunde uppenbarligen ingen av dem uppfostra till en vettig man.

MM har till och med mage att gå ut i media o vara förbannad på att de blir kritiserade som föräldrar. Ja vilka är det som bär det största ansvaret-förutom dåliga gener-att Marius blivit denna skitstövel? Vilka är det som försökt mörka hans brott? Knappast media.

Numer ser jag Haakon som svag. Han har uppenbart aldrig haft pli på ungen. Om Marius syskon går samma väg är det definitivt kört för den norska monarkin. Över huvud verkar den redan nu på fallrepet med Marius brottslighet och Märta Louises galenskaper.
Citera
2026-01-20, 02:45
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kronvraket
Jag gillade Haakon förut för att han sa ifrån att han skulle gifta sig med MM eller avsäga sig tronföljden. Men ärligt talat blev ju inte resultatet av det äktenskapet så bra, gökungen-som såg så söt o vän ut-kunde uppenbarligen ingen av dem uppfostra till en vettig man.

MM har till och med mage att gå ut i media o vara förbannad på att de blir kritiserade som föräldrar. Ja vilka är det som bär det största ansvaret-förutom dåliga gener-att Marius blivit denna skitstövel? Vilka är det som försökt mörka hans brott? Knappast media.

Numer ser jag Haakon som svag. Han har uppenbart aldrig haft pli på ungen. Om Marius syskon går samma väg är det definitivt kört för den norska monarkin. Över huvud verkar den redan nu på fallrepet med Marius brottslighet och Märta Louises galenskaper.

Dessvärre ett bittert resultat som även vi kommer att få se mer av vid det Svenska hovet.

När det blå blodet blaskas ut med allehanda allmoge (särskilt slödder), oavsett hur söta och fina de var som små scouter så kapsejsas den adliga fostran, historian, traditioner, kultur, värdegrunder och gener - hela arvet går åt helvete.

I denna cocktail föds arma små Mauricar som blir förvirrade, inavlade, missanpassade, och skadade från födseln, som bara gör livet illa för andra.

Vi kommer att få uppleva detta i Sverige, dock inte lika illa men Estelle blir Sveriges sista drottning.
Citera
2026-01-20, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Dessvärre ett bittert resultat som även vi kommer att få se mer av vid det Svenska hovet.

När det blå blodet blaskas ut med allehanda allmoge (särskilt slödder), oavsett hur söta och fina de var som små scouter så kapsejsas den adliga fostran, historian, traditioner, kultur, värdegrunder och gener - hela arvet går åt helvete.

I denna cocktail föds arma små Mauricar som blir förvirrade, inavlade, missanpassade, och skadade från födseln, som bara gör livet illa för andra.

Vi kommer att få uppleva detta i Sverige, dock inte lika illa men Estelle blir Sveriges sista drottning.

Nja, det har självklart inte med ” blodet” i sig att göra, snarare att nu kan kungliga gifta sig med white trash mer obehindrat. Som Sofia eller Danne, vilket ju inte minst avslöjas i valet av barnens namn som är typiska WT-namn( Estelle, Julian, Alexander etc). Det är mer tillåtet att välja någon som inte har uppfostrats med polityr och kultur. Nu är ju i och för sig inte den nuvarande svenska kungafamiljen ett uns kulturell och då blir valet av äktenskapspartner därefter. Jag tror inte bokhyllorna svämmar över hos familjen Bernadotte om jag säger så. Gustaf VI Adolf och prins Eugen var lysande undantag.

Hur det står till i den norska kungafamiljens yngre medlemmar med kulturell bildning vet jag inte, däremot vet jag att Sonja är mycket konstintresserad.

Uppenbart är ju att de ej kunnat ha pli på sin gökunge utan han blev rena avbilden av en narcissistisk överklasslyngel. I Sverige skulle det inte förvåna mig om alla kungabarnens barn blir precis likadana. I synnerhet om de ärvt dyslexin, då fortsätter resan mot vulgariteten än snabbare.
Jag undrar om inte hela systemet kommer att krascha redan innan Estelle träder till, vilket jag hoppas. Jag vill ej ha en drottning vars namn är höjden av vulgaritet.
Citera
2026-01-20, 14:59
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret

Jag håller med dig att han verkligen borde buras in så länge som möjligt, men norrbaggarna har tidigare alltid fjäskat för kungafamiljen och jag ger mig sjutton på att sillmjölken Marius får ett lågt straff, mer bara för att markera och inte göra pöbeln galna av ilska.
Citera
2026-01-20, 19:16
Medlem
Vossevangens avatar
Den norske pressen vant delvis ankesaken om medias tilgang til bevisføringen under rettssaken som begynner i ferbruar, samt spørsmålet om 2 stk av de fornærmedes navn kan gjengis og om pressen skal ha originær tilgang til bevisførselen vedr Marius’ antatte seksuelle overgrep mot disse 2 stk kvinnene.

https://www.vg.no/nyheter/i/Gxa9rJ/presse-vant-frem-med-anke-om-hoeiby-saken

https://www.nettavisen.no/kjendis/hoiby-saken-pressen-vant-frem-pa-anke/s/5-95-2834258
Senast redigerad av Vossevangen 2026-01-20 kl. 19:42.
Citera
2026-01-21, 23:54
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar

En liten uppdatering/rättelse :

Tirsdag 3. februar møter Marius Borg Høiby i Oslo tingrett, tiltalt for til sammen 38 lovbrudd. Saken omfatter blant annet anklager om fire voldtekter, mishandling i nære relasjoner samt oppbevaring og overlevering av narkotika.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/pressens-dekning-av-hoiby-rettssaken-blir-omfattende/1386735

200 journalister väntas.
Citera
2026-01-25, 15:04
Medlem
Jag har precis läst boken om Marius på storytel, Bortom all kontroll: Marius Borg Høiby och skandalen som skakade Norge" (2026) av journalisten Kjersti Kvam.

Den var väldigt bra och intressant. Jag får känslan av att det inte finns något stopp på Marius, att han gjort riktigt vidriga saker som ännu inte framkommit.

Det jag tog med mig vara att journalisterna säger att polisen bara utrett och granskat 300 filer i telefonen, men att de fått uppgifter om att det finns 50 000 filer med material. Vilket tyder på att Marius slipper undan och skyddas.
Citera
2026-01-26, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
En liten uppdatering/rättelse :

Tirsdag 3. februar møter Marius Borg Høiby i Oslo tingrett, tiltalt for til sammen 38 lovbrudd. Saken omfatter blant annet anklager om fire voldtekter, mishandling i nære relasjoner samt oppbevaring og overlevering av narkotika.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/pressens-dekning-av-hoiby-rettssaken-blir-omfattende/1386735

200 journalister väntas.

Vad väntas straffet bli? I norska redditgruppen säger de att 3,5 kg hasch/marijuana ger minst 3 års fängelse. Så då borde han ju åka in ett antal år i alla fall?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in