Citat:
Ursprungligen postat av
LuiLui
Dessvärre ett bittert resultat som även vi kommer att få se mer av vid det Svenska hovet.
När det blå blodet blaskas ut med allehanda allmoge (särskilt slödder), oavsett hur söta och fina de var som små scouter så kapsejsas den adliga fostran, historian, traditioner, kultur, värdegrunder och gener - hela arvet går åt helvete.
I denna cocktail föds arma små Mauricar som blir förvirrade, inavlade, missanpassade, och skadade från födseln, som bara gör livet illa för andra.
Vi kommer att få uppleva detta i Sverige, dock inte lika illa men Estelle blir Sveriges sista drottning.
Nja, det har självklart inte med ” blodet” i sig att göra, snarare att nu kan kungliga gifta sig med white trash mer obehindrat. Som Sofia eller Danne, vilket ju inte minst avslöjas i valet av barnens namn som är typiska WT-namn( Estelle, Julian, Alexander etc). Det är mer tillåtet att välja någon som inte har uppfostrats med polityr och kultur. Nu är ju i och för sig inte den nuvarande svenska kungafamiljen ett uns kulturell och då blir valet av äktenskapspartner därefter. Jag tror inte bokhyllorna svämmar över hos familjen Bernadotte om jag säger så. Gustaf VI Adolf och prins Eugen var lysande undantag.
Hur det står till i den norska kungafamiljens yngre medlemmar med kulturell bildning vet jag inte, däremot vet jag att Sonja är mycket konstintresserad.
Uppenbart är ju att de ej kunnat ha pli på sin gökunge utan han blev rena avbilden av en narcissistisk överklasslyngel. I Sverige skulle det inte förvåna mig om alla kungabarnens barn blir precis likadana. I synnerhet om de ärvt dyslexin, då fortsätter resan mot vulgariteten än snabbare.
Jag undrar om inte hela systemet kommer att krascha redan innan Estelle träder till, vilket jag hoppas. Jag vill ej ha en drottning vars namn är höjden av vulgaritet.