Citat:
Ursprungligen postat av
murder4hire
nu kommer jag in här som total thc-a färsking. har nog fan rökt uppemot 50 kilo brass genom åren, men fan vad trött jag blivit på hela DNM och valutaväxling och krångel.
har kikat lite på thc-a, främst via websidan som diskuterats flitigt här, och det går liksom att beställa hem 50 gubbar thc-a-buds för ungefär lika mkt det kostar att köpa motsvarande mängd standardhasch på DNM.
men, helt ärligt nu (för vissa i tråden säger att det är skit, andra att det är guld), hur står sig t.ex. dessa buds med påstått 20%+ THC-A gentemot standardhasch?
tacksam för svar, vill bara suga åt mig info som en svamp så jag kan fatta ett informerat beslut. peace och puss, era degenerates!!
Beror ju på vilken produkt. Buds som innehåller för mycket cbd kommer vara lite annorlunda i jämförelse med vanligt weed då cbd är mer medicinskt, det modulerar thcs effekt. Men ta en variant med låg mängd cbd(alltså typ 2-5% kanske, max 10), hög mängd THCa som även innehåller okej mängder cbc, cbn, cbg och okej mängd terpener så lär det slå bra, väldigt likt real deal om inte identiskt.
Nu använder jag inte något sådant men har testat flera produkfer för att kunna göra en bedömning och jag har varit väldigt nöjd med Upgrades THCa produkter, både buds och hasch var väldigt fina och prisvärda, man kan också be om tester på någon produkt som intresserar en t.ex. vid köp. En vape med 60% THCa var också väldigt bra, finns i 2ML nu också.
Det man köper illegalt kan innehålla spice, eller D8/andra altnoider, så det är lite av ett gamble. Inte bara det, tungmeller och pesticider kan påverka lungorna väldigt negativt med, och illegala produkter är mer sällan analyserade.
Dessutom så kan inte folk som arbetar och lever ett laglydigt liv inte hålla på med illegala ting.
THCa/THC är dock inte ofarligt och är en drog som har nackdelar, kan göra vissa beroende (beror på ens genetik, mentala tillstånd, och flera andra faktorer) och är inget man bör konsumera ofta. Vissa ska inte konsumera det överhuvudtaget, då det krockar direkt med vissa tillstånd. Alltså cannabis bör vara lagligt och reglerat precis som alkohol då alternativet är mycket värre, men det betyder inte att cannabis är ofarligt och bör missbrukas/konsumeras dagligen som om det vore vitaminer.
Sedan om man köper det från oseriösa aktörer så verkar det också funnits någon "modifierad" THCa som verkar ge väldigt lika effekter men inte visa på test, riktigt THCa visar på urinprov. Så om du är negativ så har du konsumerat något annat än THCa egentligen.
Balanserade produkter som är mer medicinska är säkrare, jag fick mindre biverkningar av sprinklade cbd buds med THCa än "vanligt röka" (som litterärt är THCa, mindre mängder thc och andra noider samt terpener enligt alla analyser man gjort på weed, vetenskapligt vis). Men jag var inte ute efter att bli "väck" då jag inte är en tonåring och har diverse skyldigheter i livet. Men det går givetvis att bli det om man intar rätt mängder och rätt ratio på cannabinoider.
Citat:
Ursprungligen postat av
janer2k
Finns mycket bättre val genom dnm, finns turtleboyz och massa annat fint, varför ska ni köpa konstgräs sprinklat med isolat?
Ehh va? Du är nog inte så kunnig, påläst eller erfaren.
Konstgräs är nog det spicebesprutade du köper från randoms illegalt som inte ens analyserat sin produkt. Om du inte personligen känner leverantören (vilket är osannolikt då gräset går igenom flera mellanhänder innan det når dig) så kan du inte veta vad det är i din produkt. Och analyserar har hittat spicepinacanoider, alla möjliga alt noider och även andra droger i gatugräs/hasch. Säger inte att det inte finns bra gräs där ute, givetvis så finns det, precis som det finns sktröka med. Vinsten är det viktigaste för vissa langare, tror man prioriterar det före en ren, potent och säker produkt. Eller så vet man inte ens att man säljer något bunk, hur ska man veta om man ej gjort en analys? Vissa som säljer använder inte ens produkterna själv liksom.
Cbdhampa är så naturligt det går att bli, är i princip ekologiskt om du inte köper en kass produkt då. THCa är också helt naturligt och är det som gör dig hög från vanligt weed, majoriteten av THC i weed är THCa, bara liten mängd kan ibland konverteras till thc men thca är den dominerande cannabinoiden i vanligt hasch/gräs. Därför får du ingen effekt om du äter gräs utan att decarboxylera det.
Hur man tillverkar thca är helt oväsentligt om slutprodukten är ren. Är faktiskt ofta säkrare att tillverka det(om det görs på rätt sätt) än ta från naturen då pesticider och tungmellar brukar finnas naturligt i växtriket och följer även med vid hasch och destillat/extrakttillverkning - är extremt svårt om inte omöjligt att få bort det egentligen.
Folk som tror att naturligt måste innebära säkert är inte vetenskapligt lagda och förstår inte sig på dessa ting. Visst, det finns en del säkra naturliga mediciner som har mindre biverkningar än konventionella (pratar kanske inte nödvändigtvis om THC nu, men medicinska icke rusgivande noider kan man definitivt säga är ofta säkrare) så missförstå mig inte nu men det är bara ett antagande och något man hört så många gånger att man tror att det alltid gäller, ibland gör det inte det. Precis som konventionella mediciner så finns det naturliga mediciner som är allt från helt säkra till väldigt risky/osäkra.
Citat:
Ursprungligen postat av
brasnyggman
Välj standardvarianten!
Är du en säljare? Varför skulle han göra det? Han kan få en både sämre och mindre säker produkt då i en del fall, i jämförelse om han köper bra kvalitets THCaprodukter.
Du backar ju inte upp ditt påstående med något, därav jag undrar om du själv är en försäljare.