2026-01-18, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Delvis går inte offer runt och LJUGER om att de har bevis de inte har.
Jocke har sagt att allt står i hans papper, att han har bevis, så att hans familj inte kan påstå att han ljuger. Det är nu bevisat att Jocke ljög om dessa bevis.

Och gällande bortträngda minnen som du pratar om
"Det finns inte vetenskapligt stöd för att traumatiska minnen kan trängas bort och plötsligt dyka upp senare i livet.

Tvärtom visar omfattande forskning att hemska upplevelser är något man har lätt för att minnas.

– Världens främsta minnesforskare – både i USA och i Europa – ser med skepsis på fenomenet ”bortträngda minnen”, säger Pär Anders Granhag, professor i psykologi."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/professorn-saknas-vetenskapligt-stod-for-borttrangda-minnen

Det verkar snarare vara du som har okunskap i ämnet.

det finns exempel där minnen av ett trauma (händelse) aldrig formas av olika anledningar. men att man i vuxen ålder helt plötsligt skulle börja minnas detaljerade 'sekvenser' av upprepade övergrepp? nej absolut inte.
Citera
2026-01-18, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kingofpool
Du har bestämt dig för vad du ska tro så även om du fick bevis så skulle du säga emot dem.

Jag har nog med erfarenhet från arbete med utsatta.
Din fråga sätter pekpinne på din erfarenhet i frågeställningen.

Forskning visar olika beroende vad man vill se många gånger.
Min övertygelse är annan än din och så får det vara.
Jag hoppas att din omgivning klarar sig från svårigheter som skulle ge dem din attityd i ansiktet fast jag tror inte du är så dum egentligen, bara ogillar Jocke.
God natt!

nej. det gör den inte. all form av minnesforskning slår fast att 'bortträngda minnen' är skitsnack. och all form av minnesforskning slår fast att hjärnan är inte skapt på ett sådant sätt att våra minnen klarar av att lagra mängder av information från händelser i våra liv så pass att dom går att återge i detaljerad form.

inte en enda av dom 'utsatta' människor du pratat med har kunnat detaljbeskriva sina övergrepp på den nivå du återfinner i 'jockibois' sagobok. och har dom det så ljuger/förvanskar dom. varenda gång du 'minns något' så återskapar våra hjärnor en 'bild' av vad vi minns _ALDRIG_ samma varenda gång är unik det stora hela kan överlappa men det kommer vara skillnader varenda gång minnet återskapas av hjärnan

minns du en gång när du åkte till kiosken och köpte glass med din mamma. så kommer du kanske alltid minnas att du åkte till kiosken och köpte glass. men du kommer inte minnas vilka skor du hade på dig. vilken glass din mamma valde. vad gubben i kiosken luktade. om det var en solig eller regnig dag. eller vad klockan var när ni lämnade hemmet.

du är pinsam
Citera
2026-01-18, 02:59
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingofpool
För att skriva så så har du noll koll.
Jag omger mig med folk som fallit offer dagligen och har aldrig hört något sådant komma från dem.
Du har aldrig hört ett våldtäktsoffer bli ifrågasatta om personen verkligen blev våldtagen?
Du har aldrig hört ett våldtäkts offer tveka på att anmäla pga rädslan att bli ifrågasatt?
Du verkar verkligen ha noll koll.
Citera
2026-01-18, 03:07
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dip
det finns exempel där minnen av ett trauma (händelse) aldrig formas av olika anledningar. men att man i vuxen ålder helt plötsligt skulle börja minnas detaljerade 'sekvenser' av upprepade övergrepp? nej absolut inte.
Minnen, specielt vid trauman kan vara oerhört komplexa.
Man kan minnas fel plats, fel förövare, fel händelse, osv.
Om man dock varit utsatt för trauma, då minns man det man minns.
Det är inte så att man inte minns någonting i 17 år, sen plötsligt minns fel förövare, fel plats och fel situation, för att 7 år senare plötsligt minnas rätt förövare, rätt plats och rätt situation.
T.o.m psykologen i TV4 dokumentären försökte förklara för Jocke hur minnen fungerar, men Jocke är inte mottaglig för något som inte bekräftar det Jocke vill höra.

Och många verkar glömma att Jocke ljög om att han hade bevis för allt. Det var ju det som gjorde att många trodde det Jocke sa. Varför ljuga om att han har bevis för att man blivit fysiskt och psykiskt misshandlad som barn? Vilket offer ljuger om något sånt?
Citera
2026-01-18, 04:27
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
rätt

Fel.

Det kan vara ett implanterat minne.

Minnesimplantationstekniker utvecklades på 1990-talet som ett sätt att visa hur lätt det är att förvränga människors minnen av tidigare händelser. De flesta studierna om minnesimplantation publicerades i samband med debatten om förträngda minnen och den möjliga faran med att gräva efter förlorade minnen i terapi . Framgångsrik implantation av minnen i människors medvetande har konsekvenser för terapi och juridiska miljöer.

https://en-wikipedia-org.translate.goog/wiki/Memory_implantation?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=sv&_x_tr_ hl=sv&_x_tr_pto=rq

Nu har inte någon fuckat med mitt minne.
Men jag var med om en sak där jag förlorade mitt minne.
Jag minns tills den dagen men sedan är det en stor lucka där mitt minne är helt borta.
Vissa saker har jag fått berättat för mig men det låter som sagor för mig. Jag kan inte tro
på det för det är inget jag minns.
Jag frågade läkaren. Kommer mitt minne tillbaka? Det kan ta år, och det kan hända att det aldrig kommer tillbaka.
Det har nu gått mer än 20 år och det har fortf inte kommit tillbaka.
Senast redigerad av Tarmstuvning 2026-01-18 kl. 04:34.
Citera
2026-01-18, 04:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Fel.

Det kan vara ett implanterat minne.

Minnesimplantationstekniker utvecklades på 1990-talet som ett sätt att visa hur lätt det är att förvränga människors minnen av tidigare händelser. De flesta studierna om minnesimplantation publicerades i samband med debatten om förträngda minnen och den möjliga faran med att gräva efter förlorade minnen i terapi . Framgångsrik implantation av minnen i människors medvetande har konsekvenser för terapi och juridiska miljöer.

https://en-wikipedia-org.translate.goog/wiki/Memory_implantation?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=sv&_x_tr_ hl=sv&_x_tr_pto=rq

Nu har inte någon fuckat med mitt minne.
Men jag var med om en sak där jag förlorade mitt minne.
Jag minns tills den dagen men sedan är det en stor lucka där mitt minne är helt borta.
Jag frågade läkaren. Kommer mitt minne tillbaka? Det kan ta år, och det kan hända att det aldrig kommer tillbaka.
Det har nu gått mer än 20 år och det har fortf inte kommit tillbaka.

ja det finns exempel där minnen aldrig formas. men det är inte alls vad vi pratar om här.

jag har exempel på fler än ett övergrepp som jag har NOLL minnesbilder av. men där jag är 100% säker på att det inträffat eftersom närmare 10 pers såg det hända. och tog upp det på en klassåterträff i vuxen ålder
Senast redigerad av dip 2026-01-18 kl. 04:50.
Citera
2026-01-18, 04:42
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
ja det finns exempel där minnen aldrig formas. men det är inte alls vad vi pratar om här. du är tillagd på ignore script. skriv inte mer till mig. någonsin. citera mig inte heller för jag har noll intresse av något utbyte med dig.

Men va bra att du har en sådan funktion. Det har inte jag och kan och kommer inte minnas ditt nick bland alla medlemmar här.
Citera
2026-01-18, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Så sant!

De som kritiserar Jocke menar att de kritiserar honom som vuxen.
Det är inte sant. De kritiserar hans trauma som han fick som barn och hans rätt att få berätta sin historia.
De menar att han ska sluta spela offer och ta sig i kragen. Jag menar att dessa människor har inte förmågan att sätta sig in i någon annans situation dvs saknar sympati och för all del även empati.

Det finns så många människor han hjälper bara genom att berätta. Jag vet det. Jag tror inte utan vet.

För dessa personer som nu vågar berätta, vågar känna, släppa skam och hemligheter ÄR det viktigt att någon berättar sin historia för att våga berätta sin egen.
Hur ska man kunna berätta sin historia utan att nämna den eller dom som utsatte barnet för det?

Jag vill också tillägga att den stora massan visste inte att Jockes mamma heter Annika eller hur hon såg ut.
Det hjälpte Bosse till med genom att låta henne synas i dokumentären.

Nä man kritiserar att han påstår att allt hemskt han varit utsatt av finns skrivit i hans journaler. Tvingad att sticka sig själv och stoppa finger i lampa etc, men det gjorde det inte det när nån granskade och då börjar man fokus förflytta.
Man kritiserar att han hänger ut en släkting, tjänade grymt mycket pengar och påstår att allt fanns bevisat i journaler, vilket det inte gjorde.
Hur fan kan man försvara något sådant, jävla äckel försvar sånt.
Citera
2026-01-18, 08:58
Avstängd
KungPungPats avatar
Nu har Andrew Tate och Logan Paul blivit avslöjade av Coffezilla, för att dom gör som Jockiboi gjorde ungefär... dom har nu sålt ägandeandelar i pokemon-kort och kryptouniversitet, liknande som när Jockiboi utvecklade racingspelet där vi skulle kunna vinna hans kryptomynt som heter influencio, som var som ägandeandelar i Jockibois racingspel. Vi skulle investera tidigt om vi ville tjäna på projektet, där krypto, Jockiboi och racing med miljövänliga elbilar... nästan blev ett racingspel... men det visade sig tyvär att Jockiboi var som Logan Paul och Andrew Tate... dom bedrar sina fans på många miljoner, klicks och tid.
Citera
2026-01-18, 09:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Nu har Andrew Tate och Logan Paul blivit avslöjade av Coffezilla, för att dom gör som Jockiboi gjorde ungefär... dom har nu sålt ägandeandelar i pokemon-kort och kryptouniversitet, liknande som när Jockiboi utvecklade racingspelet där vi skulle kunna vinna hans kryptomynt som heter influencio, som var som ägandeandelar i Jockibois racingspel. Vi skulle investera tidigt om vi ville tjäna på projektet, där krypto, Jockiboi och racing med miljövänliga elbilar... nästan blev ett racingspel... men det visade sig tyvär att Jockiboi var som Logan Paul och Andrew Tate... dom bedrar sina fans på många miljoner, klicks och tid.

Berätta mer, jag har hört att många blev blåsta och det skulle röra sig om miljoner?
Citera
2026-01-18, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Så sant!

De som kritiserar Jocke menar att de kritiserar honom som vuxen.
Det är inte sant. De kritiserar hans trauma som han fick som barn och hans rätt att få berätta sin historia.
De menar att han ska sluta spela offer och ta sig i kragen. Jag menar att dessa människor har inte förmågan att sätta sig in i någon annans situation dvs saknar sympati och för all del även empati.

Det finns så många människor han hjälper bara genom att berätta. Jag vet det. Jag tror inte utan vet.

För dessa personer som nu vågar berätta, vågar känna, släppa skam och hemligheter ÄR det viktigt att någon berättar sin historia för att våga berätta sin egen.
Hur ska man kunna berätta sin historia utan att nämna den eller dom som utsatte barnet för det?

Jag vill också tillägga att den stora massan visste inte att Jockes mamma heter Annika eller hur hon såg ut.
Det hjälpte Bosse till med genom att låta henne synas i dokumentären.
Först och främst vill jag be dig visa upp filmen du hävdar att du sett av mordhoten mot Anjos barn. För du ljög väl inte för att skydda Joakim?

Dra inte upp dom lögner Jocke dragit och saker som aldrig hänt som försvar till Joakim. Hans tramuman är påhittade och kan bara användas mot Joakim, ingen annan. Joakim har regisserat en historia för att han har ett behov av att hämnas för att han blev placerad av psykvården för att han bedömdes farlig. Det finns bevis för att han vill hämnas på sin familj i hans soc-papper, han sa det redan som barn.

Varför tycker du att Jocke har ”rätt” att berätta lögner för att hämnas på sin familj? Varför skriver du att han har rätt att berätta sin historia när hans historia bevisligen är fiktion? Det hjälper ingen förutom honom själv. Det stjälper alla riktiga offer.

Återigen jämför du Jocke med riktiga offer. Barn och vuxna som känt igen sig i Jockes berättelser och velat berätta om sina övergrepp (utan bevis) kommer inte våga berätta nu.

Vad finns det att ha sympati för? Ett barn som psykiatrin placerade utanför hemmet för att han försökte döda sina syskon, misshandlade barn och vuxna och hotade sin familj till livet och som i vuxen ålder kalkylerat försöker manipulera en miljon personer att inget av det hänt, men att Annika (som är helt oskyldig till hans problematik) varit ett monster?

Den stora massan visste mycket väl vad både Jockes mamma och hans styvfar heter, deras namn har nämnts på både Jockes, Anjos och Rasks kanaler sammanlagt ett hundratal gånger.

Lämna BGB utanför din ljugarspree.

Nåväl, ladda upp bevisfilmen du vittnat om nu.
Citera
2026-01-18, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Hoppas någon lägger upp bevis istället för att sitta och antyda saker som ändå är allvarliga saker.
Du som säger att du brukar får saker från Jocke och återkommande har laddat upp brev adresserade till honom som han fått i snigelposten har kanske kan ligga på honom om att skicka bevis och ladda upp bevis för att han gjort 365 anmälningar om olaga hot?

Innan dess kommer vi tro det alla bevis pekar mot - att Joakim har iscensatt hoten mot sig själv och ljuger om bevisen nu som han bevisligen gjort i samtliga tidigare fall.
Senast redigerad av Pallal 2026-01-18 kl. 09:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in