2026-01-18, 21:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Varför gläfsar du efter mig? Jag vill inte ha mytomanens hundar springandes efter mig. Nå, är du kapabel att diskutera eller är du bara här för att fanboya mig?

Jockiboi fejkade stämplingen, han har faktiskt fejkat allt relevant han har "åstadkommit" i sitt liv och men också nästan allt han har beskyllt andra för. Han fejkade även ett barnvåldtäktsryktet för att sänka sina fiender. Han är otroligt sjuk den där Jockiboi.

Vems hund är jag?
Har ingen kärlek till Jockeboi, han borde gå vidare i livet och sluta älta sin barndom.

Huruvida han ska ha fejkat stämplingar och övrigt vet jag inget om.
Låter som något du hittar på.
Citera
2026-01-18, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valentin90
Hur skulle du själv ha reagerat, om du själv och din familj och släkt blev försatt i The Jockizone som jag skrev om innan?
Bara sitta still vara tyst och låta det fortsätta och bli värre?

Jag tycker Linneas reaktion är tämligen normal, för situationen hon blivit försatt i av Jocke/Anjo.
Vad är det som Linnea utsatt sina egna nära och kära för? Chrippa har inte gett sig på hennes familj, inte Jacke heller. Deras respektive familjer har en nära kontakt, liksom dom har med alla andra.
Jag svarar dig eftersom min fanboy "Pallalaercp" är för skör för att bemöta och besvarar kritik. Lika klen som Jocki och Punkan.

Hur som helst brukar jag skriva att Sekten och sektens fans säger att, men inte varför eller hur. Dom papegojar efter Anjo, Rask och Jocke: "Linnea vevar på instagram, hon har pratat om dom på tiktok", men lyckas aldrig formulera vad hon har gjort eller sagt som är klandervärt.

Joakim har gjort ungefär 5 obefogade polisanmälningar på Linnea, skickat alla hennes konversationer med Chrippa till Anjo för att släppas på hans kanal, påstått att Linnea anmält Chrippa för våldtäkt, snott hans Rolex, tömt hans bank-konton, raderat hans youtubekanal, misshandlat Chrippas dotter, misshandlat Chrippa, snott Chrippas telefon och säkert hundratals andra beskyllningar.

Vad sa Linnea mellan dramats start och Oktober 2025? "Jocke är helt manisk och besatt av mig, han kan inte sluta skriva till mig." "Allt i dramat kommer från Jocke."

Sanningen är att hon har varit extremt diplomatisk och passiv med tanke på alla beskyllningar hon har fått stå ut med från sammanlagt fem olika vuxna män som länge alltid attackerade henne med samma lögn, koordinerat för att alla skulle tro dom. Extremt moget agerande och ett bevis på att hon inte kan vara psykopat. En psykopat hämnas.

Skilleras hörde av sig till en föreläsare (Anjos mamma är föreläsare) som inriktat sig på specifikt mobbing på internet och som har gjort och publicerat utbildningsmaterial riktat till barn om nätmobbing tillsammans med Anjo på hennes youtubekanal. Hon marknadsför där sin verksamhet tillsammans med Anjo. Hon driver eget företag som föreläsare och är skolkurator till vardags för (många gånger nätmobbade) ungdomar. Är det konstigt att en företagare som håller föreläsningar för barn om nätmobbing och som gör content på hennes verksamhets kanal blir kontaktad med frågor när hon blir exposed som en total bluffmakare och hycklare? Hon har, i egenskap av person som jobbar med utsatta barn och föreläser om mobbing, åkt iväg med en tidigare "samarbetspartner" som på daglig basis livnär sig på mobbing och mottagit gåvor värda tiotusentals kronor från Anjos blodspengar som nästan uteslutande (till 95%) genereras av mobbingcontent. Jag har läst mejlet Axel skrev till anti-mobbingföreläsaren och skolkuratorn Zorita Björlund. Axel hade en trevlig ton och konkreta och relevanta frågor, det var ingenting i hans kontakt med Zorita som varit tvivelaktig. Vad som är tvivelaktig är när en egenföretagare vidarebefodrar privat mejlkorrespondans hon fått i sin verksamhetsroll som "föreläsare och utbildare" till Anjo för att ge Anjo förtalscontent.
Senast redigerad av Pallal 2026-01-18 kl. 21:44.
Citera
2026-01-18, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallalaercp
Vems hund är jag?
Har ingen kärlek till Jockeboi, han borde gå vidare i livet och sluta älta sin barndom.

Huruvida han ska ha fejkat stämplingar och övrigt vet jag inget om.
Låter som något du hittar på.
Menar du att han har "slarvat bort" klippet han hade, på stämplingen också? Det finns bara två alternativ. Antingen ljög han bara när han sa att han hade ett klipp med stämplingen, eller också ljög han om att stämplingen ägt rum också.
Citera
2026-01-18, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milliooo
Har ni tänkt på att jockes mönster upprepas väldigt ofta.
Han blir vän med någon för att sen kasta under bussen med någon snyft historia så han kan tjäna pengar på det.
Hans r0vsl!ckare gör allt jobb så inget kan kopplas till han.
Det är väldigt ofta dom byter kameraman man kan ju undra varför🤷‍♀️
Undra vem som blir nästa offer?
Ur Jockes journaler. Han bor på fosterhem vid den här tiden, 3 mil ifrån sin biologiska familjs hem:

1994 05 09:
Joakim sov över hemma. Fredag till lördag föregående helg. Han vill gärna själv försöka bestämma saker och ting i hemmet.

1994 05 27:
Hemma hos mamman hade han haft utbrott och sparkat och slagit på henne [Mamman]. Mamman hade fått hjälp av sin bror. Då Joakim är hemma vill han ta över och styra.

1995 04 04:
Då Joakim kommer hem till styvpappan och mamman blir han en annan person. Han blir rörig och ska bestämma.

1995 06 13
Joakim var hemma under 1 natt i pingsthelgen. Detta fungerade inte så bra. Han rev runt och skulle bestämma. Vid ett tidigare tillfälle var han under en lördag hemma några timmar. Han spelade då ut mamman.

1995 07 05, psykoterapi anteckning:
Genomgående tema som han har arbetat med är vem är att lita på. Enligt Joakim kan en vän kan dölja en fiende, och en fiende kan dölja en vän, lika gärna som det omvända.

1996 09 11:
Det framkommer vid dagens handledning problem med att Joakim blir indragen i ständiga diskussioner mellan å ena sidan Mamman och mormor och morfar, där Joakim bekylls för att fara med osanningar.

1996 10 16:
.. det framkommer att mycket av Joakims indragning (fara med osanningar) ska handla om att mamman inte spelar med öppna kort gentemot fosterföräldrarna. [och detta beskyller då mormor/morfar Joakim för].

Kontrollbehovet, paranoian, och förmågan att spela ut och manipulera människor märks tidigt. Han är bara 9-10 år gammal här.
Senast redigerad av Valentin90 2026-01-18 kl. 22:24.
Citera
2026-01-18, 21:48
Avstängd
Citat:
Menar du att han har "slarvat bort" klippet han hade, på stämplingen också? Det finns bara två alternativ. Antingen ljög han bara när han sa att han hade ett klipp med stämplingen, eller också ljög han om att stämplingen ägt rum också.

Vad snackar du om?
Kom med belägg och sluta tala i tungor.
Citera
2026-01-18, 21:50
Medlem
Citat:
Det kom hot dagligen i 1 års tid, som var annorlunda? Annorlunda på vilket sätt som gör at du skiljer ut som från den ständiga korrespondens som Jocke och Jonna - liksom alla kändisar - drabbas av?
Och vad får dig säga att dom upphört nu, och när upphörde dom? Vilken dag typ?

Det skrivs saker som ingen kan veta förutom vissa.
Det upphörde när C åkte in varken han eller Jonna har fått något mer hot.
Citera
2026-01-18, 21:51
Medlem
Citat:
Han ljuger om det, han anmäler allt och då bör det finnas 365 anmälningar.

Be honom skicka över dom och lägg sen ut alla 365 anmälningar.

Vill du så gärna ha dom om dom nu är så många så kan du be honom själv jag tänker inte lägga ut det här.
Citera
2026-01-18, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Vet du varför Jocke fick det andra kontaktförbudet? Han försökte ju få det första förlängt pga att Jocke påstod att Chrippa hotade honom, men han fick det inte förlängt. Så nyfiken på vad som hände så att Jocke fick ett andra kontaktförbud?

Det kommer säkert komma fram av både Jocke & Jonna när tiden är inne men man brukar ju göra det för att det finns ett hot mot personen.
Citera
2026-01-18, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbsAbs
Ja, varför?

Om det är Jocke själv så vore det dumt att fortsätta hota eftersom det är Chrippa han vill sätta dit.

Om det är någon sjuk följare som hotat som dessutom använt Chrippas namn så är det naturligt att sluta när Chrippa är häktad.

Och om det är Chrippa så vore det omöjligt att fortsätta hota när han är häktad.

Att det upphört betyder mao ingenting.

Nu finns det en ip adress iaf och snart kommer det svar från Instagram.
Tycker ändå det är ett sammanträffande.
Citera
2026-01-18, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Det skrivs saker som ingen kan veta förutom vissa.
Det upphörde när C åkte in varken han eller Jonna har fått något mer hot.
Om du vill föra fram det är chrippa som hotat Joakim, så lägg fram korten för detta. Vad har du hört, ifrån vem, och när, i vilka former osv. Utomstående källor är grymma pluspoäng.

Har du inga trovärdiga belägg för det, så lägg ner teoretiserandet. Folk som Jocke får både hot, hat och beröm och uppmuntran hela tiden.

Men sluta trippa som en mus runt het gröt. För fram hela bilden av vad du vill föra fram, inklusive alla detaljer, istället för att smyg-tveka som du gör. Jag har själv lagt fram tydliga spekulationer som jag fått tänka om angående. Det är inte farligt.
Senast redigerad av Valentin90 2026-01-18 kl. 22:18.
Citera
2026-01-18, 22:20
Medlem
Summer24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Nu finns det en ip adress iaf och snart kommer det svar från Instagram.
Tycker ändå det är ett sammanträffande.

Ska bli kul att se vart det leder. Och som du säger, visst är det ett märkligt sammanträffande.
Citera
2026-01-18, 22:21
Avstängd
Citat:
Om du vill föra fram det är chrippa som hotat Joakim, så lägg fram korten för detta. Vad har du hört, ifrån vem, och när, i vilka former osv. Utomstående källor är grymma pluspoäng.

Har du inga trovärdiga belägg för det, så lägg ner teoretiserandet. Folk som Jocke får både hot, hat och beröm och uppmuntran hela tiden.

Men sluta trippa som en mus runt het gröt. För fram hela bilden av vad du vill föra fram, inklusive alla detaljer, istället för att smyg-tveka som du gör. Jag har själv lafgt fram tydliga spekulationer som jag fått tänka om angående. Det är inte farligt.

Vi kan säga så här. Det behöver inte vara Chrippa, endast. Han har sina hjälpare. Jag vet att Jocke sa att det är märkligt att det slutade när Chrippa blev häktad. Det är ju ett sammanträffande.
Men jag vet också att just det kan vara en taktik om det är någon annan som hjälper honom.

Tålamod. Det kommer att komma fram mer vad det lider.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in