Citat:
Ursprungligen postat av
Mohave
1. Hur ska ni fira jul? Finns det traditioner om julfirande på Kap Verde?
2. Jag funderar på att åka till Kap Verde på vintersemester. Vilket boende rekommenderar du?
3. Går det att hälsa på er på båten?
4. Är det lätt att köpa knark?
5. Går det att hyra en hora för en vecka?
På fråga ett säger jag att... fan vet, det blir hemma hos svärmor, jag kommer förmodligen ta med.mig en kålpudding, det är inte skinka här. Traditionen bjuder att man har nya kläder på julen, typ deras sätt att skapa den köpmani vi har i Sverige men jag kör min grej. Shorts och t-shirt. Enkelt...
2... Det beror på vad du vill göra. Vill du slacka och bo på hotell, åk till Sal. Själv hade jag tagit ett airbnb i mindelo, träffat någon av din 5e fråga och bara haft det bra. Man får skapa sina egna minnen och här är det enkelt att göra det.
Så de andra frågorna; Ja. Absolut och självklart. Är du i mindelo när jag är här så skulle jag bli förolämpad om du inte kom och sade hej. Du kan t o m få bjuda på lite knark under tiden. 🥰
Numera är jag ju lite mer Svenson och lever ett lugnare liv men jag dömer ingen och tycker att du skall köra om du kan! Lär dig av mina fuckups jag gjort här och gör inget jag skulle göra, eller har gjort. 😉
På 5e frågan får jag nog be dig att tänka till, det finns massor med folk som vill vara din flickvän någon vecka men det finns många fällor att få i, är du här så kan Carin hjälpa dig till rätt person som inte kommer att råna dig. Men kalla henne inte för hora, här är de callgirls eller andra whitewashade uttryck men de kräver din respekt och kommer inte att följa med dig om de inte gillar dig. Stay nice.