2026-01-18, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Vilka krig har han startat?
Det undrar jag också. Han verkar inte heller tro på den engelska idén om regim-byte vilket man ser i Venezuela och Iran.
Jag ger honom 4 år. Det är vad de demokratiska reglerna borde ge honom och vad även vänstern och gammelmedia borde lära sig att respektera så länge de vill stanna kvar i västvärlden.
Citera
2026-01-18, 19:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av KavlaUpp
Jag ser att på Flashback så är det inte många idag som säger något gott om Trump. Knappt någon. Trump hotar nu norden, sina allierade och vill ta över Grönland. Han är alltså en imperialist.

Dags att erkänna att vänstern och mainstreammedia hade rätt om Trump hela tiden?
Trump är grym, jag hoppas han köper Sverige med.
Citera
2026-01-18, 19:40
Medlem
Citat:
Jag ser att på Flashback så är det inte många idag som säger något gott om Trump. Knappt någon. Trump hotar nu norden, sina allierade och vill ta över Grönland. Han är alltså en imperialist.

Dags att erkänna att vänstern och mainstreammedia hade rätt om Trump hela tiden?
Inte bara vänstern. Jag är höger, dock ej höger extrem, och har alltid ogillat Trump.
Citera
2026-01-18, 19:42
Medlem
Citat:

Saker och ting är inte svart/vita även om vänstern alltid ser det så. Trump har haft som avsikt att göra det bättre för USA;s invånare något han ständigt arbetar för. Han har även hjälpt Venezuelas befolkning och nu även Irans befolkningen, detta är mer än vad tidigare presidenter gjort. Att han vill ha Grönland är inte jättekontroversiellt då USA alltid velat ha Grönland.

Trumps metoder kan man såklart diskutera men han får saker gjorda och är effektiv. I Sverige ska allt på 5 års utredning innan ett eventuellt beslut.

Försök vidga vyerna lite, det kan bli bra i slutändan detta.
Citera
2026-01-18, 19:56
Medlem
Citat:

Att ha "rätt" är beror på vilket intresse man har.

Trump stödjer inte deras intressen.

De vet och visste det och hade rätt om det.

Intresset ljuger aldrig.

Därför som inga arbetare stödjer vänster exempelvis.
Citera
2026-01-18, 19:59
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bickel
Inte bara vänstern. Jag är höger, dock ej höger extrem, och har alltid ogillat Trump.
Men tRump är ju inte höger. Inte med sina många många många inskränkningar mot den fria marknaden. T ex att "rädda jobben" med skyddstullar är ju snarast vänsterretorik. Han har t o m talat om att sätta ett räntetak på låneräntor, dvs ett direkt ingrepp mot kapitalismen. Vänstern har FEL om tRump när de kallar honom höger...

Invandringsfientligheten kan möjligen beskrivas som höger. Men även i detta finns det gemensamma drag med den vänster som t ex är emot arbetskraftsinvandring.
Citera
2026-01-18, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Det undrar jag också. Han verkar inte heller tro på den engelska idén om regim-byte vilket man ser i Venezuela och Iran.
Jag ger honom 4 år. Det är vad de demokratiska reglerna borde ge honom och vad även vänstern och gammelmedia borde lära sig att respektera så länge de vill stanna kvar i västvärlden.

De enda som inte har respekterat det är gänget som stormade kapitolium och deras feta mongo till ledare som kränger sina Trump 2028-kepsar.
Citera
2026-01-18, 20:02
Medlem
machinemans avatar
Citat:

Vänstern som släppte in 20 miljoner illegala invandrare i USA under Biden och som spridit sitt woke-skit över världen är knappast bättre utan snarare samma skräp annan kulör. Kanske kan Trump få EU att ena sig och federalisera mera, det vore iaf något positivt.
Citera
2026-01-18, 20:04
Medlem
De hade rätt om det mesta när det gäller Trump själv och USA har de facto blivit en fascistisk stat.
Citera
2026-01-18, 20:11
Medlem
Det var inte speciellt svårt för någon att förutse vad som skulle hända iom att Heritage Foundation släppte Project 2025 där de beskrev precis vad som skulle hända. Steg för steg.

51% av stegen avklarade hittills.

https://www.project2025.observer/en
Citera
2026-01-18, 20:33
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson

Svenska nationalister som är väldigt för Trump: Ronnie Berggren, TV Tim Sweden..troligtvis även fortfarande Ingrid och Maria.
Svenska nationalister som är mer Trump-kritiska: Åkesson, Mattias Karlsson
Svenska nationalister som är Trump-fientliga: Gustav Kasselstrand, Jeff Ahl.

Läste en "artikel" idag från en av de som har Svenskarnas Hus som jag tror är f.d. nazist/skinhead som också var kritisk. Vad är den röda tråden? Ronnie, Chang Frick och Dick Eriksson är alla liberala i många frågor som ekonomi. De som är mer kulturkrigare bland nationalister verkar vara Trump-kritiska (Och antagligen inte lika imponerade av USA rent allmänt).
Citera
2026-01-18, 20:44
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Det var inte speciellt svårt för någon att förutse vad som skulle hända iom att Heritage Foundation släppte Project 2025 där de beskrev precis vad som skulle hända. Steg för steg.
51% av stegen avklarade hittills.
https://www.project2025.observer/en

Gällande det mer övergripande kan man se på "Mar-a-Lago Accord". Man har ju inte direkt lyckats, eller ens försökt, tvinga omvärlden att köpa statsskuldsväxlar utan ränta på 100 år och annat ganska aggressivt. Nu försöker man ju verkligen med Grönland tvinga länder till eftergifter med säkerhetsgarantier som "valuta", vi får se hur det går men allianser kommer aldrig vara allianser om de kan omvärderas när kriget väl kommer. Tullarna håller man på med men hur det lyckas återstår ju att se eftersom USAs ekonomi försvagas än så länge. "Mar-a-Lago Accord" tror jag överskattar USAs dominans i världen. Omvärlden kommer inte göra vad som helst för USAs skull.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in