Citat:
Ursprungligen postat av
Choi.Chop
Jag tyckte Axel var skön som fan i början. Riktigt bra. Men nu när jag hoppat in sporadiskt i streams har det varje gång handlat om ”hur mycket pengar jag tjänat på att streama”, varför vill man kolla på någon som berättar vad de tjänar på att man kollar? Är det content? Det har bara varit det eller den jävla snickaren som fakear sin röst för att låta tuff och hård samt bara snackar om hur man ska slå folk och han går på rundgång tills Axel tröttnar och snickaren fattar själv att det är pinsam stämning.
Men gillar Axel och har alltid gjort… men så tänkte jag idag… har han så jävla rätt då? Och funderade…
* ”Anjo och rask kommer bli knullade för förtal nu när Linnea anmält dem, de är körda!” - inget hände.
* ”Anjo och Jocke kommer bli knullade av dokumentären, de är körda (sägs x800gg), 100%” - inget hände.
* ”Jag har nu gått igenom allt Anjo gjort och vill att han svarar på mina punkter i en live och jag kommer stämma honom i ett tvistemål” - inget inte.
* ”Rask ska på rättegång mot Trobo och är så jävla knullad, 100% körd” - inget inte.
* Youtube kommer bli rädda och inte vilja ta i deras piss på sin plattform - inget hände
* ”Alla kommer se hur Anjo misslyckats med sin dokumentär om
Antonio och kicka honom från YouTube” - inget hände
* ”Jag har counterstrikat Anjos kanal och om han inte åtalar mig, vilket han och kukslickaren Stefan Hallgren inte kommer göra är hans kanal körd. De får höra av sig till mig med vite om jag ska rädda dem” - inget hände
Så… börjar man känna, har Axel sån jävla koll egentligen? Är han så många steg fram? För fan inget han skriker ut med bestämdhet stämmer ju? Inget hände NÅGON GÅNG som han sagt. Jag vet inte, vill inte dissa honom men…
Sen detta att han sa att det är helt ok för Bo-Göran ”klipp och klistra-kingen” på SVT att radera inlägg mellan två inlägg i samma meddelande för det gör varken från eller till, blanda svar i intervjuer för det är skit samma… det köper jag fan inte. Axel kör en stensäker-stil på detaljer men om något viktigare tas upp? ”Är inte så intresserad av det, kunde inte bry mig mindre”. Som sagt. Gillar Axel som fan, men hyckleriet kommer sluta illa. Inga profetior har slagit in och när jag kollade 30min på hans senaste stream satt han och kollade på TikTok. What? Ingen fattade någonting. Gör något vettigt folk vill se, som joz, bumbi eller krossa idioten ”med variation” (lol) Dalbins skräp. TikTok?!
Jag kanske har helt fel och det är sent, men det var så jag tänker just nu iaf… kanske borde ”Sveriges största politik och dramaslafs”-kanal vara ”Sveriges största kanal kring siffror på vad jag tjänar på YouTube samt hur jag låter en tuff snickare hota med slagsmål och profetior som aldrig slår in”-kanal.
Förlåt om jag har fel men… vad fan är detta
Nästa alla dom där punkterna är spekulationer vad han tror kommer hända, det handlar inte om att veta eller "ha koll" utan mer som sagt spekulationer och ibland önsketänkande har jag tolkat det som. Samtidigt tror jag inte han vill att Anjos kanal ska tas bort eftersom han själv tjänar bra pengar på att reagera. Man får ta det lite för var det är - "dramaslafs" - alla inblandade är beroende av varandra. Samtliga behöver nåt engagerande att prata om för att slippa ta ett "normalt" jobb.
Huruvida Jocke är körd är svårt att säga. Det tar ett tag innan vi vet om TV vill ha med han överallt och på samma sätt som det har varit innan dokumentären, oavsett så kommer han ha Youtube och alla följare att falla tillbaka på om det blir så.
Anjo har aldrig varit aktuell i seriös TV eller gammelmedia och så kommer det nog förbli efter hans medverkan i dokumentären. Blir väldigt förvånad om han landar en roll på en redaktion eller i en seriös produktion framför eller bakom kameran i framtiden. Han behöver ett drama i Chrippa-klass och uppdrag från husse för att han och frugan ska kunna ta ut en vettig lön. Men nåt nytt drama i den storleksklassen kommer det inte att bli fråga om och därför tror jag att frugan inleder studier och/eller tar en vanlig anställning under 2026. Anjo själv behöver hitta ett nytt mobboffer för att tjäna in en lön på Youtube. Han kan säkert fortsätta mjölka SVT och B-G B ett par månader till dock. Men om han menar allvar med att han är trött på drama så är den mycket lönsamma YT-karriären över för honom också.