2026-01-18, 22:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentieisback
Problemet är att han kan inte ragera på Anjos videos längre, det är stopp där. Och Rask ser man hos både BoB och hos Medviktarna så det blir ju tjatigt att se det en tredje gång
Vad får dig att tro att han inte kan reagera på Anjos videos? Han reagerade på Anjos senaste, den före den senaste av Anjo efter semestern innan han själv tog ledig helg..
Anjos anmälningar hjälper inte..
Citera
2026-01-18, 22:48
Medlem
dr-zekes avatar
Nån som vet när Anjo tänker följa upp det där om psykopaten Martin? Den cliffhangern har ännu inte avslutats. Många som vill veta mera om allt det där
Citera
2026-01-18, 22:53
Medlem
Damien-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimfokus
Intervju med Linneas mamma i Sydsvenskan

https://www.sydsvenskan.se/malmo/chrippadramat-slog-malmofamiljens-liv-i-spillror/

"Hon har gjort flera polisanmälningar mot Youtubern Pontus ”Anjo” Björlund, som hon anser har förtalat henne. Men utredningarna läggs ner av åklagaren, som inte anser att det misstänkta förtalsbrotten faller under allmänt åtal."

"Elaka tungor på nätet anklagar henne för att ha inlett en relation med Bo-Göran Bodin, SVT-journalisten som ligger bakom granskningen av några av Sveriges mäktigaste Youtube-profiler."

Om inte det här faller under allmänt åtal, vad fan gör det då? Fetknoppen verkar kunna härja fritt med lögner och förtal, utan att få konsekvenser.
Citera
2026-01-18, 23:50
Medlem
Skulden till kronofogden var så sent som 17/1 inte reglerad. När uppkom skulden?

Jag tror att Anjo producution har likviditetsproblem. Pontus Björlund har som tur är en bästa vän med miljoner på banken.

Jocke borde lösa ut honom (utan motkrav) ifall han är en äkta vän. Anjo har jobbat gratis åt Jocke och Jonna ab i fem år snart utan att få nåt tillbaka.
Citera
2026-01-19, 03:06
Medlem
kirugumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Choi.Chop
Jag tyckte Axel var skön som fan i början. Riktigt bra. Men nu när jag hoppat in sporadiskt i streams har det varje gång handlat om ”hur mycket pengar jag tjänat på att streama”, varför vill man kolla på någon som berättar vad de tjänar på att man kollar? Är det content? Det har bara varit det eller den jävla snickaren som fakear sin röst för att låta tuff och hård samt bara snackar om hur man ska slå folk och han går på rundgång tills Axel tröttnar och snickaren fattar själv att det är pinsam stämning.

Men gillar Axel och har alltid gjort… men så tänkte jag idag… har han så jävla rätt då? Och funderade…

* ”Anjo och rask kommer bli knullade för förtal nu när Linnea anmält dem, de är körda!” - inget hände.

* ”Anjo och Jocke kommer bli knullade av dokumentären, de är körda (sägs x800gg), 100%” - inget hände.

* ”Jag har nu gått igenom allt Anjo gjort och vill att han svarar på mina punkter i en live och jag kommer stämma honom i ett tvistemål” - inget inte.

* ”Rask ska på rättegång mot Trobo och är så jävla knullad, 100% körd” - inget inte.

* Youtube kommer bli rädda och inte vilja ta i deras piss på sin plattform - inget hände

* ”Alla kommer se hur Anjo misslyckats med sin dokumentär om
Antonio och kicka honom från YouTube” - inget hände

* ”Jag har counterstrikat Anjos kanal och om han inte åtalar mig, vilket han och kukslickaren Stefan Hallgren inte kommer göra är hans kanal körd. De får höra av sig till mig med vite om jag ska rädda dem” - inget hände

Så… börjar man känna, har Axel sån jävla koll egentligen? Är han så många steg fram? För fan inget han skriker ut med bestämdhet stämmer ju? Inget hände NÅGON GÅNG som han sagt. Jag vet inte, vill inte dissa honom men…
Sen detta att han sa att det är helt ok för Bo-Göran ”klipp och klistra-kingen” på SVT att radera inlägg mellan två inlägg i samma meddelande för det gör varken från eller till, blanda svar i intervjuer för det är skit samma… det köper jag fan inte. Axel kör en stensäker-stil på detaljer men om något viktigare tas upp? ”Är inte så intresserad av det, kunde inte bry mig mindre”. Som sagt. Gillar Axel som fan, men hyckleriet kommer sluta illa. Inga profetior har slagit in och när jag kollade 30min på hans senaste stream satt han och kollade på TikTok. What? Ingen fattade någonting. Gör något vettigt folk vill se, som joz, bumbi eller krossa idioten ”med variation” (lol) Dalbins skräp. TikTok?!

Jag kanske har helt fel och det är sent, men det var så jag tänker just nu iaf… kanske borde ”Sveriges största politik och dramaslafs”-kanal vara ”Sveriges största kanal kring siffror på vad jag tjänar på YouTube samt hur jag låter en tuff snickare hota med slagsmål och profetior som aldrig slår in”-kanal.
Förlåt om jag har fel men… vad fan är detta

Han har (tillsammans med Tojje och Medviktarna) åtminstone lyckats bromsa YTdårarnas framfart.
Dom har aldrig fått liknande motstånd så jag har överseende med fel och brister och tackar hela Temu för att de fortfarande står starka i detta.

Min uppfattning är att Temu först på senare tid insett hur involverad Jockiboi är (i början ville ingen av dom ”dra in honom”).
Jag tror många börjat förstå hur stor makt han har tack vare sina kontakter precis överallt.
Fulspelet och korruptionen som pågår bakom kulisserna var inget Axel räknade med.
Allt Gott❤️
Citera
2026-01-19, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Skulden till kronofogden var så sent som 17/1 inte reglerad. När uppkom skulden?

Jag tror att Anjo producution har likviditetsproblem. Pontus Björlund har som tur är en bästa vän med miljoner på banken.

Jocke borde lösa ut honom (utan motkrav) ifall han är en äkta vän. Anjo har jobbat gratis åt Jocke och Jonna ab i fem år snart utan att få nåt tillbaka.
Är det så vänskap fungerar enligt dig?
Citera
2026-01-19, 08:21
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:

Ett missbruk försvinner inte bara med Ozempic.

Har Orten-Lisen shoppingproblem?

Anjos psykiska ohälsa är väl en biverkning av medicinen?
Nu förstärkt….
Citera
2026-01-19, 08:21
Medlem
TheFinals avatar
Citat:

Varför skulle han göra det?
Ge bort skattade pengar till Anjo, tokdumt.

Han kan inte bara ta ur nåt bolag heller, kallas otillåtet lån.
Citera
2026-01-19, 12:07
Medlem
Damien-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebelson
Detta är ju inte direkt något nytt.
Det har alltid varit så att när anjo fått lite mer kritik än vanligt så har han sprungit och gömt sig och knaprat sina antidepressiva. Sen efter ett tag så brukar han komma tillbaka och säga att han ska sluta med drama för han är trött på det bla bla bla.

Han känner sig störst bäst och vackrast när han kan köra på och känna att alla älskar honom, men så fort nåt händer kryper han tillbaka under sin sten ett litet tag

Ja, Badbollen har gjort det här förut, ritualen är väl inövad vid det här laget. Först isolering, sedan offerkofta och tröstäta McMuffin i kopiösa mängder. Och så comebacken, fetare, flottigare och mer självbelåten än sist, med löften om att nu är det minsann bli slut på drama, nu är det familjevloggar som gäller.

Jag ger det två veckor. Max. Sen är Chipstuttarnas Konung tillbaka, med sitt obligatoriska “I douun’t give a faack”, och en ny uppsättning familjer att håna, mobba och försöka starta drev mot.
Citera
2026-01-19, 12:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Damien-
Ja, Badbollen har gjort det här förut, ritualen är väl inövad vid det här laget. Först isolering, sedan offerkofta och tröstäta McMuffin i kopiösa mängder. Och så comebacken, fetare, flottigare och mer självbelåten än sist, med löften om att nu är det minsann bli slut på drama, nu är det familjevloggar som gäller.

Jag ger det två veckor. Max. Sen är Chipstuttarnas Konung tillbaka, med sitt obligatoriska “I douun’t give a faack”, och en ny uppsättning familjer att håna, mobba och försöka starta drev mot.
Påminner inte det om hur Jockiboi gör så fort det blir hett om öronen? "Jag ångrar mig" "Jag hade inte gjort samma sak om det hade hänt idag" etc etc. Sen går det en dag eller två så är han tillbaka med en ny story på Instagram. Anjos return kommer väl bli en intervju med Jocki som får berätta om anmälan till JK och att han aldrig "viker sig"
Citera
2026-01-19, 12:48
Medlem
mephedrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Tydligen varit inlagd efter att varit uppe för många dagar på pulver.

Har man svagt psyke ska man inte hålla på med droger, han trodde han skulle dö en gång av två bloss på en joint och var också tvungen att åka in på psyk.
Var det verkligen en ”psykos” som han fick den där gången på cb?
Jag har alltför stor erfarenhet av folk som påstår sig ha fått ”psykoser”…när det som i själva verket hänt är att de har sneat…
Jag har haft tre (riktiga) psykoser och legat inlagd för det, och det är verkligen inte samma sak som en snedtripp även om båda kan vara väldigt obehagliga.
Så fick han den här psykosen konstaterad av en läkare, på akutpsyk eller är det en diagnos han bara ställde på sig själv?
Citera
2026-01-19, 12:52
Avstängd
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mephedron
Var det verkligen en ”psykos” som han fick den där gången på cb?
Jag har alltför stor erfarenhet av folk som påstår sig ha fått ”psykoser”…när det som i själva verket hänt är att de har sneat…
Jag har haft tre (riktiga) psykoser och legat inlagd för det, och det är verkligen inte samma sak som en snedtripp även om båda kan vara väldigt obehagliga.
Så fick han den här psykosen konstaterad av en läkare, på akutpsyk eller är det en diagnos han bara ställde på sig själv?
Psykos i folkmun, förmodligen var det en helt vanlig panikångestattack.

Har märkt att vissa personlighetstyper likt Anjo verkligen inte tål cb. Det gäller att vara någorlunda stabil och ärlig mot sig själv för att kunna njuta av ruset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in