Citat:
Ursprungligen postat av
vinternkommer
Finns kriminella i varenda by, oddsen att dom såg Elliot vandra ute på isen medan bilen var igång är dock väldigt liten. Men eftersom bilen inte är hittad så utesluter jag olycka. Det är väl just kriminella som brukar vara ute i oväder för att passa på.
Antingen är det suicid, eller mord, det är iaf min uppfattning.
Sen kan man bara spekulera hur det gick till och vilka som är inblandade.
FB är väl till för att spekulera teorier

Man brukar bli kallad idiot när man är för nära sanningen.
Definiera "kriminella", är det alla som någonsin blivit dömda?
Att kidnappa, mörda och stjäla en bil framför ögonen på ägaren/föraren är det extremt få människor som är kapabla att göra. Det går knappast likställa med att man har partydroger i fickan, slår någon på käften i fyllan eller stjäl någons cykel nattetid.
Jag hävdar bestämt att människor kapabla till den sortens brottslighet absolut inte finns i alla byar, i synnerhet inte de mindre byarna i Norrbotten. Prove me wrong!
Självklart kan man spekulera, men vi kan väl göra det utan foliehattar?
Rent statistiskt är utlandsfödda överrepresenterade i den typen av brottslighet, och min erfarenhet är att när det är snöstorm och/eller iskallt ute så ser man inte röken av dessa människor - vilket gör det ännu mer osannolikt.
Men visst, kan du hitta någon som bor i Jävre och är dömd för den sortens brottslighet så kan man väl alltid diskutera det.. han som blev dömd för dubbelmorden är en kandidat, men han verkar inte intelligent nog att få en bil att försvinna.