2026-01-18, 11:31
Medlem
vackertsvin...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stronganoff
Han måste ju ha en hållhake på förbundet som gör att han få vara med i OS efter OS. Han har ju inte en vinnande personlighet och det märktes ju första året på touren. Ingen killer instinct som jänkarna säger. Att det under fattigåren gjorde att han fick vara med kan jag förstå men nu står det ju flera talanger på kö. Som behöver lite OS erfarenhet (eftersom förbundet själv pratat om hur viktigt det är) och liksförbannat tar de med Halvfarsson.

Min enda slutsats är att han gått in på nån chef och sekreterare som vänstrat under nåt mästerskap och nu har han frikort.

Vem tycker du förbundet skall skicka istället givet dagens lopp?
Citera
2026-01-18, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vackertsvin...
Du fattar väldigt lite rent generellt va? Återigen, vem skall vi skicka istället tycker du?

Rent generellt fattar jag att Calle inte har på ett Os att göra. Jag hoppas Sok tar sitt förnuft till fånga och lämnar turisten hemma. Ingen bör åka med som inte kvalificerat sig över tid och i konkurrens med ALLA närvarande. Alternativt kan en oerfaren junior med framtiden för sig skickas.
Calle är 25 sek efter en potentiell medaljkandidat i ett b-betonat startfält. Calle har inget på ett Os att göra och jag kan garantera 100% att han inte kommer vara i närheten av en individuell medalj om han ändå lurar sig dit.
Vad är det mer ,generellt som du anser att vi som inte är förblindade av Calleclownen behöver förstå?
Citera
2026-01-18, 11:44
Medlem
vackertsvin...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robbywee
Rent generellt fattar jag att Calle inte har på ett Os att göra. Jag hoppas Sok tar sitt förnuft till fånga och lämnar turisten hemma. Ingen bör åka med som inte kvalificerat sig över tid och i konkurrens med ALLA närvarande. Alternativt kan en oerfaren junior med framtiden för sig skickas.
Calle är 25 sek efter en potentiell medaljkandidat i ett b-betonat startfält. Calle har inget på ett Os att göra och jag kan garantera 100% att han inte kommer vara i närheten av en individuell medalj om han ändå lurar sig dit.
Vad är det mer ,generellt som du anser att vi som inte är förblindade av Calleclownen behöver förstå?

Återigen, vem skall förbundet skicka? Vilken junior tycker du har framtiden för sig och skall skickas till OS?

Du hakar upp dig på personen Calle och har noll koll på längdskidor uppenbarligen.
Citera
2026-01-18, 11:48
Medlem
Citat:
Återigen, vem skall förbundet skicka? Vilken junior tycker du har framtiden för sig och skall skickas till OS?

Du hakar upp dig på personen Calle och har noll koll på längdskidor uppenbarligen.

Du verkar ha svårt med läsförståelse.
Läs om mitt inlägg och ta hjälp av en stödperson om du behöver översättning. Juniorer finns det gott om. Googla om du behöver hjälp. Är Google för svårt vänd dig till stödpersonen.
Citera
2026-01-18, 11:53
Medlem
Citat:
Ja fantastiskt. Det saknas bara 25 åkare från världscupen. Skicka Calle till Os så vi garanterat får 0 medaljer på herrsidan. 🤦‍♂️
Vilka saknas som skulle tänkas vara före Calle idag? Kläbo, Amundsen, Iversen Anger och Lapalus är de jag kan tänka mig vara före Calle idag men känns osannolikt att all de skulle vara före honom så även med alla de på plats har vi ett topp 10-resultat utan toppform på Calle
Citera
2026-01-18, 11:53
Medlem
vackertsvin...s avatar
Citat:
Du verkar ha svårt med läsförståelse.
Läs om mitt inlägg och ta hjälp av en stödperson om du behöver översättning. Juniorer finns det gott om. Googla om du behöver hjälp. Är Google för svårt vänd dig till stödpersonen.

Men du, återigen, vilken junior är det du tänker på???
Citera
2026-01-18, 12:02
Medlem
Citat:
Kalle 🤭så 1lopp räcker för att få en OS biljett 🤷🤦
Citera
2026-01-18, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lime32
Vilka saknas som skulle tänkas vara före Calle idag? Kläbo, Amundsen, Iversen Anger och Lapalus är de jag kan tänka mig vara före Calle idag men känns osannolikt att all de skulle vara före honom så även med alla de på plats har vi ett topp 10-resultat utan toppform på Calle

Sok kräver topp 8 för att vara aktuell och det har han inte. Det saknas fransmän. Det saknas norrmän, svenskar osv.
Citera
2026-01-18, 12:07
Medlem
Citat:

Nu har du allt fastnat.. Ring stödpersonen.
Citera
2026-01-18, 12:14
Medlem
Citat:
Sok kräver topp 8 för att vara aktuell och det har han inte. Det saknas fransmän. Det saknas norrmän, svenskar osv.
SOK kräver topp 12 och rent objektivt så har han varit det. Du sa att det saknades 25 åkare men för all del, nämn de åkare som skulle peta Calle från en topp 12 idag.
Citera
2026-01-18, 12:22
Medlem
Vilka "stora" åkare saknades idag?

Sen är det ju så tex Norge får bara ställa upp med 4 åkare i OS och det var 2 Norrmän före Calle idag.

Så 2 Norrmän ska till.
Någon eller några Fransmän.

Vilka fler saknades idag?
Citera
2026-01-18, 12:23
Medlem
rainbowias avatar
Så. Jäkla. Underbart.
Calle reser sig på nio och fixar OS-biljett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in