2026-01-18, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Jag håller med och jag ser fram emot det programmet 😊
Det flera här inte har förstått är att hur mycket de än skriver här kommer det inte att förstöra för familjen Lundell.
Det enda som händer är att de lägger så mycket tid av sina egna liv till ingen nytta.
Det vissa här inte har förstått, är att somliga människor här är intresserade av Jocke som person - och omkringvarande folk - och varför det har blivit som det har blivit. Det är bl.a. en möjlighet att expandera ens egna förståelse för människans fungerande, komplexitet och hur komplicerat det kan bli i tillvaron, med inslag av guilty pleasures.

Jag själv är intresserad av hur det faktiskt förhåller sig. Vad folk i allmänhet tror och tycker bryr iaf inte jag mig om.
Hade man velat sänka Jocke offentligt, då hade man ju inte skrivit i en diskussionstråd på Flashback, då hade man ju gått ut offentligt med stora megafonen.
Citera
2026-01-18, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja det visar sig väl, men tills jag ser något annat så tror jag det är med "hoten" som med stämplingen och de påstådda hoten mot Anjo .. kreationer av Jockes fantasi.
Det finns två stämplingsutredningar som är kreationer av Jockes fantasi. I December 2024 berättar han i podden att han har fått ett klipp i vilket Chrippa hörs försöka leja en person att döda Joakim.

Och sen har vi hans ”master plan” med den fejkade stämplingen i Mars 2024.
Citera
2026-01-18, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Summer24
Det tror inte jag.
Varför tror du att det är sant just denna gång?
Citera
2026-01-18, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kingofpool
De anklagelserna luftade han INNAN clownen låstes in.

Har du aldrig tidigare hört talas om barn som våldtagits och misshandlats som inte föränn långt senare i livet börjar få minnesbilder? Jocke är inte ensam om detta.
Det har jag aldrig hört talas om? Och det finns inget stöd inom minnesvetenskapen för detta fenomen alls.

Det har debunkats enormt mycket. Traumatiska händelser är de som fastnar hårdast av alla, minnen som man önskar man kunde glömma, men inte gör det. Man drömmer även om sånt på nätterna, eftersom man hjärnan inte klarar av att sålla bort vad man ska drömma om och inte.

Thomnas Quick är kanske det mest kända exemplet i Sverige, och han har yttrat sig offentligt och säger han känner igen sig exakt i det Jocke håller på med, även hur han gör det och ordningen i vilket hans

Psykologen som Joakim själv anlitar, i TV4-dokumentären, säger öppet till tittarna att Joakim läser in egna minnesbilder i journalen och journalen smittar av sig in i hans egna minnen. En växelverkan som är mycket väl känd av psykologin.

Det finns däremot många exempel på människor som hittat på en historik, av olika skäl, som dom sen blandar samman - medvetet eller omedvetet - med vad som faktiskt skett. Det gör man oftast av emotionella skäl, kontaktsökande skäl, uppmärksamhetssökande skäl.

Har du exempel på vad du påstår, som visar sig hålla, så vore det sensationellt, allt folk drabbats av en slags selektiv alzheimers som barn och börjar minnas saker först som vuxen (vilket Jocke påstår) och dessutom till följd av ett specifikt stimuli, då vore det sensationellt ur vetenskapssynpunkt.

Utöver detta kommer du tvingas förklara varför Joakim är den enda som hävdar det han hävdar, och ingen annan överhuvudtaget minns nånting alls av det han hävdar, inklusive folk som levde i samma hem som Jocke gjorde. Runt 2012 så deklarerar han offentligt att hans hem var relativt bra, och det var istället fosterfamiljen som misshandlade honom grovt osh systematiskt, för att senare frikänna fosterfamiljen helt och framställa motsvarande anklagelser mot enbart mamman (och hon var inte ensam i hemmet).

Joakim säger både ATT han minns, OCH att han inte minns nånting alls, vid olika tillfällen, för att sen ändra sig återigen. Dessa förändringar, som finns att bevittna både på video och i skrift, skiftar alltid i direkt respons till situationen han befinner sig i, är situationsbundna, inte minnesbundna.

Att hävda att Joakim lider av trauma som förtryckt vissa minnen, är inte möjligt. Helt hopplöst.
Senast redigerad av Valentin90 2026-01-18 kl. 10:11.
Citera
2026-01-18, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KoktIkeaKorv
En tanke som slog mig… hur nära bor Jocke och Chrippa varandra? Km, timmar?

I vevan kring Chrippas tingsrättsförhandling gjorde Jocke sig ett offer tidigt, flera dagar innan sitt (Jockes) vittnesmål. Om jag inte minns fel så gick Anjo live vid 22-tiden för att prata om ”Sibylla-bråket” och Jocke ringde in för att böla ut (som vanligt men utan att vilja va med i dramat osv osv). Jocke skyllde på att han kunde vara med så sent (trots image av småbarnsfar) på att ”han skulle göra fillers” eller nått sånt. 22.30/23 en tisdagskväll…?

Jag tänker att Jocki är desperat nog att göra allt för att se bra ut, och främsta metoden har historiskt varit att sätta dit eller anklaga sin egen familj, eller nu främst: sätta sin egen bror i klistret. Med allt Jockis tjat om hot som han underförstått menar ska vara från hans bror… är det möjligt att Jocki om nätterna åker till sin lillebrors parkering, med en annan mobil än sin egen skickar “natt-mottagna-hoten” mot sig själv, för att hoten i närmare undersökning ska finnas vid samma mast Chrippas mobil kopplar sin mobil till?

Ja, jag tror Jocki kan vara såhär galen.

Allt hittills pekar på det.

Dessutom känner Chrippa Jocke väl han vet att hot inte skrämmer Jocke, hot eller andra ”angrepp” gör Jocke med målinriktad att fortsätta och i samtliga fall Jocke har fått mothugg har Jocke eskalerat situationen och förvärrat sitt beteende.

Chrippas har inget motiv av hota Jocke gällande vårdnadstvisten då han vet att konsekvensen skulle bli att Jocke går på hårdare. Chrippa gamblar inte med relationen till hans dotter.
Citera
2026-01-18, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbsAbs
Jag anser att bevis ska till polisen utöver de bevis polisen själva står för.

Hur kommer det sig att allt ska ut på sociala medier hela tiden?

Är det inte bättre att allt går rätt till?
Jocke är alltid väldigt suggestiv har dom lagts ner nu, därför måste han göra content på det ”innan” han fått veta att polisen valt att inte gå vidare med det eller så har polisen börjat misstänka honom, därför kommer detta nu för att narrativet ska vara satt innan han blir offentligt anklagad.

Det kan också vara så att han behövde uppmärksamhet eller fokusskifte från honom som förövare, det har inte varit nyhetsrubriker till hans fördel på två månader snart. Tyvärr nappade ingen blaska.
Citera
2026-01-18, 10:06
Medlem
Citat:
Ja precis...... det är ju helt galna spekulationer som dom försöker göra till nya trådsanningar. Men det är ju sen gammalt att dom gör det... Vem faan beställer en stämpling på sig själv och sin vän och vad? lämnar sen telefonen till polisen? "Planterar den" i C bostad? Sjuka spekulationer verkligen!
Ifall du ska spekulera kan du väl se till att inte sprida massa lögner?

Telefonen hotet skrevs från låg i Chrippas bostad på Lindövägen hela tiden, det var telefonen han fick låna av Jocke efter att han kom ut från häktet i början av 2024.
Citera
2026-01-18, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valentin90
Det vissa här inte har förstått, är att somliga människor här är intresserade av Jocke som person - och omkringvarande folk - och varför det har blivit som det har blivit. Det är bl.a. en möjlighet att expandera ens egna förståelse för människans fungerande, komplexitet och hur komplicerat det kan bli i tillvaron, med inslag av guilty pleasures.

Jag själv är intresserad av hur det faktiskt förhåller sig. Vad folk i allmänhet tror och tycker bryr iaf inte jag mig om.
Hade man velat sänka Jocke offentligt, då hade man ju inte skrivit i en diskussionstråd på Flashback, då hade man ju gått ut offentligt med stora megafonen.

Exakt så. Jag är intresserad av just den biten.

Det jag också märker är att några personer utgår från att deras sätt att hantera sina trauman och erfarenheter är det rätta för alla.
Jag fungerar så här och därför ljuger Jocke om sina trauman.

Då handlar det inte om Jockes trauma utan om sig själv och sitt eget trauma.
Citera
2026-01-18, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av macranna
Självklart är även detta en stor lögn! En narcissist gör allt för att rentvå sig för pengar och framgång!
Jag tror också lite i den stilen. Tror att han säger han grov-knarkade, även medan han deltog i Kungarna av Tylösand, för att öka på "tyck synd om mig"faktorn. Men det är svårt att belägga något som INTE har skett. Därför jag undrar öppet om någon här har mer konkreta stöd för att Jocke genomgått en lång period av grovt narkotikamissbruk.
Citera
2026-01-18, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Jag tycker det är sjuka historier som man försöker göra till en sanning man har matat detta i tråden länge nu men inte kunnat lägga upp ett bevis som stödjer detta och då blir det grova anklagelser som blir en trådsanning som du säger.
Det är en sanning och i överklagan att ta upp utredningen framgår att det har funnits misstankar om att Joakim eller Anjo har planterat ”bevisen”:

”Jag finner det osannolikt att mina klienter falskeligen har anklagat dom misstänkta för brott”

sägs ju i överåklagare
Citera
2026-01-18, 10:21
Medlem
Citat:
Om Jocke skulle ligga bakom stämplingar och annat på sig själv, då äter jag upp mina gummistövlar! Nej, har man hängt med i allt så är det skillnad på hur brorsorna uttrycker sig både i tal och skrift. Deras försvarare skriver bara skit utifrån sitt grova hat mot Jocke. Inget annat. Dom har högst sannolikt blivit matade med hur mycket lögner som helst av C & L och IQ verkar inte ligga mycket högre än C eget. Och som du säger: Bevis har dom ALDRIG. För det finns inga.
Ska bli kul att se vad Jocke och Jonna medverkar i härnäst!
Joakim lägger märke till hur folk skriver, det säger han i podden.

Lägg ner ditt dravel i affekt, ingen bryr sig om Jocke. Vi bryr oss om att hans lögner avfärdas som lögner, som BGB gjorde.

Hur dök Jockes telefonnummer upp i utredningen om stämpling?
Citera
2026-01-18, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Men i vissa inlägg här så skriver man är Jocke anmäld för att ha beställt stämplingen själv? har Jocke ljugit för alla?
Sprider du desinformation som vanligt? Vem skrev detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in