Citat:
Ursprungligen postat av
Alba007
Det fanns kameror både inne och ute. Den som var utomhus filmade Essies försvinnande den slogs ju av 5min då hon försvann sen slogs på igen.
Denna händelse är nog det viktigaste gällande försvinnandet. Om detta var riggat av familjen själva eller ngn annan som stal Essie. Varför avskrevs stöld så tidigt av polisen det skulle jag vilja veta.
Fel, fel, fel igen.
Det fanns fler kameror än de du känner till.
Den kamera du nämner slogs varken av eller på. Den var på hela tiden. Däremot, som med så gott som alla moderna säkerhetskameror spelas inte allting in hela tiden. Bara när kameran detekterar rörelse.
Tyvärr fungerar inte alltid sådana kameror så bra som tänkt, särskilt inte de med några år på nacken. Det kan bli fördröjningar på flera minuter. Ibland filmar de utan rörelse, pga skillnader i ljus och annat, och ibland missar de rörelse av olika anledningar. Jag administrerar själv ett större antal kameror där det är ett återkommande problem med just lagg. Så kan det mycket väl ha varit i fallet med Essie och den kamera vars filmer har visats.
Polisen har aldrig avskrivit stöld. Återigen är du riktigt illa påläst och sprider felaktigheter som är ren inbillning. Det finns klart och tydligt angivet i tråden från när det begav sig.
Polisen gjorde som polisen i sverige nästan alltid gör, med närapå allting som kommer in till dem. De skriver av det direkt. Samma här. Polisen skrev av ärendet nästan direkt med hänvisning till att det inte fanns några bevis. Själva gör polisen oftast ingenting för att få fram några bevis, ens när det finns. Precis som i fallet med Essies försvinnande. Istället såg familjen till att förse polisen med så mycket bevis att polisen helt enkelt inte längre kunde bortse från faktum, Essie hade blivit stulen, och därför tvingades de att öppna utredningen igen.
Det är anmärkningsvärt att du inte vet hur polisen jobbar (eller inte jobbar) genom att skriva av anmälningar så gott som direkt de kommer in, liksom i fallet med Essie, om du nu menar på att du har någon som helst kunskap för att kunna göra bedömningar i sådana här ärenden. Ändå anser du dig kunna tillräckligt för att avgöra vad som hänt med Essie, baserat enbart på ogrundade konspirationsteorier.