2026-01-17, 21:04
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanningen.eller
Att du håller på…
Assistenterna har smsat att de skall göra livet till ett helvete för familjen när de fått sparken. (Eller fått välja att säga upp sig för att få A-kassa)
Det finns även inspelade samtal där de säger att de skall göra deras liv till ett helvete!

Och vad har hänt?
Hur allt gick till vet vi och HH är högst inblandad med hjälp av assistenterna. Även assistenterna har själva anmält HH

Så du menar att assistenter stulit Essie? Vilka av dem? Hur?

Det finns många inspelade samtal enligt dig mellan arbetsgivare och anställda. Det låter märkligt? Förutom att filma assistenterna, brukade familjen alltså även spela in telefonsamtal med dem? Obehaglig arbetsgivare.
Citera
2026-01-17, 21:06
Medlem
Citat:
Det fanns ingen misshandel mot något djur och definitivt inte Essie som var den bäst omhändertagna hund jag någonsin varit med om.
Allt handlar om hat tyvärr.

Så fort någon säger något som inte är hat mot familjen så går alla igång på det.
Hur kan du veta det? ser att ditt nick är nyregat i januari 2026, så då har du ändock full koll och läst som jag i denna tråd från början? bäst omhändertagna hund? hur var det med rastningen av essie? pappan erkände ju att den vuxna kvinnan ,dottern kunde vara hårdhänt mot essie.. jag undrar hur denna familj står ut med sig själv.. jag skulle säga att detta är polisärt uppklarat men det saknas bevis eftersom essie lägligt nog"försvann" innan länstyrelsen han dit..
Citera
2026-01-17, 21:06
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Att du håller på…
Assistenterna har smsat att de skall göra livet till ett helvete för familjen när de fått sparken. (Eller fått välja att säga upp sig för att få A-kassa)
Det finns även inspelade samtal där de säger att de skall göra deras liv till ett helvete!

Och vad har hänt?
Hur allt gick till vet vi och HH är högst inblandad med hjälp av assistenterna. Även assistenterna har själva anmält HH

Nu låter det himla rörigt. Du skriver att HH är högst inblandade mha assistenterna. Sedan att assistenterna anmält HH. Hur vill du ha det? Och för vad menar du assistenterna anmält HH?
Citera
2026-01-17, 22:04
Avstängd
Jag registrerade kontot för att ge er svar då jag tröttnat på er och har inte haft konto innan.

Essie fick gå långpromenad varje dag, jag var ofta med själv.

Essie köptes för att ge stöd åt dottern med en viss problematik och Essie gjorde ett extremt bra jobb som jag själv såg många många gånger och så sent som en dag innan försvinnandet.

Fu kommer inte finna många familjer som är med omhändertagande och omtänksamma men då du lever bakom en skärm och driver hat så känns din kommentar bättre för dig!

Ja, det gör så ont att de tog Essie innan vilket helt klart var en del av deras plan. Hade LS fått komma hade de sätt hur bra Essie blev omhändertagen men det ville de såklart inte.

Familjen fick reda på anmälan till LS dagen efter Essie försvann då J på HH berättade det på pappan ringde henne (jag stod med och lyssnade på högtalare telefon) det märkliga är såhär i efterhand är J på HH’s reaktion att hon frågade om familjen anklagade henne för stölden utan att ens nämna något om det.

Att HH och några assistenter är inblanda råder det inget tvivel om även om rättsväsendet inte har tid att utreda en hund!!

Citat:
Ursprungligen postat av Filip600
Hur kan du veta det? ser att ditt nick är nyregat i januari 2026, så då har du ändock full koll och läst som jag i denna tråd från början? bäst omhändertagna hund? hur var det med rastningen av essie? pappan erkände ju att den vuxna kvinnan ,dottern kunde vara hårdhänt mot essie.. jag undrar hur denna familj står ut med sig själv.. jag skulle säga att detta är polisärt uppklarat men det saknas bevis eftersom essie lägligt nog"försvann" innan länstyrelsen han dit..
Citera
2026-01-17, 22:14
Avstängd
Arbetsgivaren är det assistansbolag de anställdes via, familjen var endast där de var placerade.

Svar ja, det finns film på en av assistenterna som tar tag i kameran som filmar hörnet på baksidan och vrider ned den.

Hade familjen någonting kollat kamerorna hade sett det men de satt endast som en säkerhet att kunna gå tillbaka till vilket de än idag ångrar.

J på HH hade extremt starka känslor för Essie vilket vi alla som träffat henne vet.
J och assistenterna träffades ofta för att utbilda assistenterna i hur man hanterar Essie som hade ett strikt träningsschema som assistenterna tyvärr inte skötte!

J på HH tröttnade troligen på att de inte gjorde träningen mm som de skulle och när några ringde tog de saken i egna händer.

Crosstrails som är partner med HH har fler fall på sig som framkommit och finns polisanmälan på.

Låter korkat ja men tyvärr en sanning.

Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Med arbetsgivare menade jag familjen om de var de som anställde assistenterna.

Flytta kamerorna? I familjens hus? Menar du allvar nu? Tror du på det själv? Och varför be HH stjäla hunden när föräldrarna/föräldern arbetade? Det låter ju helkorkat.
Citera
2026-01-17, 22:22
Medlem
Citat:
Tänk som ni njuter av att driva hat.

Kanske den assistent som ca 14 dagar innan försvinnandet vrider ner kameran som filmar hörnet på tomten är inblandad??
Assistentens initialer är IÅ.

Den dagen sekretessen eventuellt tas bort kommer ni alla få så enormt mycket film och bildbevis som bevis motsatsen till allt ni säger..

Nu förstår jag inte riktigt vad du menar överhuvudtaget...
Du använder HAT väldigt ofta i dina inlägg..
Vad är det jag påvisar det förstår jag inte överhuvudtaget..
Dock tror att jag vet vad som har hänt med en massa omkring dåren...
Tror många håller med mig, då det är lite för mycket som har hänt...
Som dessutom är bevisat och finns på media...

Om någon av mina hundar försvinner så tar jag kontakt med försäkringsbolaget först och lägger inte upp det på plattformar först, dessutom lägga upp 100.000kr till hittelön och dessutom var Essie ens försäkrad vid tillfället..

Är lite för mycket information som du inte kan se pga att det skickas p.m som inte alla kan se,.

Tror att det ordet du använder flitigt är egentligen vad du tycker om oss andra....
Citera
2026-01-17, 22:22
Medlem
Alba007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Så du menar att assistenter stulit Essie? Vilka av dem? Hur?

Det finns många inspelade samtal enligt dig mellan arbetsgivare och anställda. Det låter märkligt? Förutom att filma assistenterna, brukade familjen alltså även spela in telefonsamtal med dem? Obehaglig arbetsgivare.
Det fanns kameror både inne och ute. Den som var utomhus filmade Essies försvinnande den slogs ju av 5min då hon försvann sen slogs på igen.
Denna händelse är nog det viktigaste gällande försvinnandet. Om detta var riggat av familjen själva eller ngn annan som stal Essie. Varför avskrevs stöld så tidigt av polisen det skulle jag vilja veta.
Senast redigerad av Alba007 2026-01-17 kl. 22:41.
Citera
2026-01-17, 22:33
Avstängd
Polisen har en 20-22 minuter film från insidan som även jag sett.
Att du inte sett den betyder inte att den inte finns. Den snutt som släppts till allmänheten när man ser Essie glatt hoppa ner från planteringen mot hörnet är på den kameran och bara ett par sekunder av hela förloppet.

Att polisen avskrev stöld är inte samma sak som att det inte hänt utan bara att bevisningen funnits.

Pappan fick reda på det direkt att polisen la ner allt samma natt då de inte hade resurser att söka en hund och det var därför pappan gjorde allt i sin makt för att finna det.

Mycket har framkommit men att polisiärt säkra en stöld enligt lagens mening är extremt svårt.

Av vilken anledning skulle familjen rigga något enligt dig??
Essie var ett extremt stort stöd till dottern alla dygnets timmar, men i din och andras trådsanning vill ni inte höra det då du mår bättre av att driva hat.

Har du någonsin försökt att se händelsen ur en annan synvinkel än ditt hat till familjen?

Citat:
Ursprungligen postat av Alba007
Det fanns även kameror inomhus så de borde väl dokumenterat incidenter mellan Essie och brukaren. Även händelser denna aktuella kväll vilka som var där.

Vad polisen ansåg om just filmen från kameran på utsidan har aldrig framkommit.

Men denna händelse är nog det viktigaste gällande försvinnandet. Om detta var riggat av familjen själva eller vem som är den skyldige. Polisen avskrev stöld.
Citera
2026-01-17, 22:37
Avstängd
Så ja nu fortsätter hatarna att driva på och kalla en person dåren utan att ensa talat med honom…

Du tror en massa utifrån era trådsanningar vilket är sjukt men det är så vårt samhälle tyvärr fungerar.

Att han gjorde en sån extrem insatts borde visa dig Essies värde för Dottern.
Att lägga 100 000kr är inga problem när man har gott om pengar.
Något som inte kan köpas för pengar är den tid det tar att föda upp och träna en ny hund som tar 2-3 år..

Jag behöver inte se era låtsas PM jag vet sanningen.

Citat:
Ursprungligen postat av Maniac60
Nu förstår jag inte riktigt vad du menar överhuvudtaget...
Du använder HAT väldigt ofta i dina inlägg..
Vad är det jag påvisar det förstår jag inte överhuvudtaget..
Dock tror att jag vet vad som har hänt med en massa omkring dåren...
Tror många håller med mig, då det är lite för mycket som har hänt...
Som dessutom är bevisat och finns på media...

Om någon av mina hundar försvinner så tar jag kontakt med försäkringsbolaget först och lägger inte upp det på plattformar först, dessutom lägga upp 100.000kr till hittelön och dessutom var Essie ens försäkrad vid tillfället..

Är lite för mycket information som du inte kan se pga att det skickas p.m som inte alla kan se,.

Tror att det ordet du använder flitigt är egentligen vad du tycker om oss andra....
Citera
2026-01-17, 23:19
Medlem
Alba007s avatar
Citat:
Polisen har en 20-22 minuter film från insidan som även jag sett.
Att du inte sett den betyder inte att den inte finns. Den snutt som släppts till allmänheten när man ser Essie glatt hoppa ner från planteringen mot hörnet är på den kameran och bara ett par sekunder av hela förloppet.

Att polisen avskrev stöld är inte samma sak som att det inte hänt utan bara att bevisningen funnits.

Pappan fick reda på det direkt att polisen la ner allt samma natt då de inte hade resurser att söka en hund och det var därför pappan gjorde allt i sin makt för att finna det.

Mycket har framkommit men att polisiärt säkra en stöld enligt lagens mening är extremt svårt.

Av vilken anledning skulle familjen rigga något enligt dig??
Essie var ett extremt stort stöd till dottern alla dygnets timmar, men i din och andras trådsanning vill ni inte höra det då du mår bättre av att driva hat.

Har du någonsin försökt att se händelsen ur en annan synvinkel än ditt hat till familjen?
jag hatar inte någon. Men i detta fallet med Essie måste ngt ha hänt med henne. Logiken säger att annars hade hon inte försvunnit.
Om det hade fungerat som det skulle mellan Essie och brukaren hade detta aldrig hänt. Ej heller så många fått skulden för ngt. Så många som engagerade sej i letandet. Att så många pengar fanns i hittelön var för att man visste att ingen skulle hitta henne. Försök att se från en annan synvinkel så ser du hur genomskinligt allt är. Jag tror min synvinkel fungerar väldigt bra. Hon försvann för att det var lägligt för ngn.
Citera
2026-01-18, 00:37
Medlem
Citat:
Det fanns kameror både inne och ute. Den som var utomhus filmade Essies försvinnande den slogs ju av 5min då hon försvann sen slogs på igen.
Denna händelse är nog det viktigaste gällande försvinnandet. Om detta var riggat av familjen själva eller ngn annan som stal Essie. Varför avskrevs stöld så tidigt av polisen det skulle jag vilja veta.

Fel, fel, fel igen.
Det fanns fler kameror än de du känner till.
Den kamera du nämner slogs varken av eller på. Den var på hela tiden. Däremot, som med så gott som alla moderna säkerhetskameror spelas inte allting in hela tiden. Bara när kameran detekterar rörelse.
Tyvärr fungerar inte alltid sådana kameror så bra som tänkt, särskilt inte de med några år på nacken. Det kan bli fördröjningar på flera minuter. Ibland filmar de utan rörelse, pga skillnader i ljus och annat, och ibland missar de rörelse av olika anledningar. Jag administrerar själv ett större antal kameror där det är ett återkommande problem med just lagg. Så kan det mycket väl ha varit i fallet med Essie och den kamera vars filmer har visats.

Polisen har aldrig avskrivit stöld. Återigen är du riktigt illa påläst och sprider felaktigheter som är ren inbillning. Det finns klart och tydligt angivet i tråden från när det begav sig.
Polisen gjorde som polisen i sverige nästan alltid gör, med närapå allting som kommer in till dem. De skriver av det direkt. Samma här. Polisen skrev av ärendet nästan direkt med hänvisning till att det inte fanns några bevis. Själva gör polisen oftast ingenting för att få fram några bevis, ens när det finns. Precis som i fallet med Essies försvinnande. Istället såg familjen till att förse polisen med så mycket bevis att polisen helt enkelt inte längre kunde bortse från faktum, Essie hade blivit stulen, och därför tvingades de att öppna utredningen igen.

Det är anmärkningsvärt att du inte vet hur polisen jobbar (eller inte jobbar) genom att skriva av anmälningar så gott som direkt de kommer in, liksom i fallet med Essie, om du nu menar på att du har någon som helst kunskap för att kunna göra bedömningar i sådana här ärenden. Ändå anser du dig kunna tillräckligt för att avgöra vad som hänt med Essie, baserat enbart på ogrundade konspirationsteorier.
Citera
2026-01-18, 00:44
Medlem
Citat:
jag hatar inte någon. Men i detta fallet med Essie måste ngt ha hänt med henne. Logiken säger att annars hade hon inte försvunnit.

Det hände definitivt något med Essie. Hon blev stulen! När något stjäls, försvinner det som regel också. Precis som Essie försvann i samband med att hon stals.

Citat:
Om det hade fungerat som det skulle mellan Essie och brukaren hade detta aldrig hänt.

Fel, igen.
Allt fungerade som det skulle mellan Essie och brukaren. Det var assistenterna som inte fungerade med Essie. Hade assistenterna följt de rutiner och processer som fanns och gjort sitt jobb som förväntat, så hade detta aldrig hänt.

Citat:
Att så många pengar fanns i hittelön var för att man visste att ingen skulle hitta henne.

Jaså minsann. Det vet du, alltså, att det var så?
Hur kan du veta det?
Eller sitter du och fabulerar och snackar skit? Sprider din egen konspirationsteori?
Ja, så är det uppenbarligen.

Hittelöner är inget konstigt. Särskilt inte när man vet att det finns folk som vet vad som hänt och som kan vara mottagliga för monetära övertygelser.

Citat:
Försök att se från en annan synvinkel så ser du hur genomskinligt allt är. Jag tror min synvinkel fungerar väldigt bra. Hon försvann för att det var lägligt för ngn.

Ja, hon försvann för att det var "lägligt" för HH.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in