2026-01-17, 16:22
Avstängd
Matadhamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintageman
Jag har inte läst igenom dina meddelanden då allting utgår från en missuppfattning, i TS står det om dom värsta som finns i TikTok och det är det som jag avhandlar. Jag hade varit förvånad om du kan ändra uppfattning efter den mening och inse att du haft fel. Om inte så kan jag bara be dig dra åt helvete och helt enkelt trycka upp en banan i röven på dig själv lille gosse.
Jag är kvinna för det första.
För det andra så behöver du inte titta på TikTokare som du inte tycker om.
För det tredje så är det enkelt att radera både sitt konto liksom appen.
Citera
2026-01-17, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Folk har förfasat sig över unga människors vanor och ovanor i alla tider. För 2400 år sedan dömdes Sokrates till döden för att han "vilselett ungdomen" med sin filosofi. Idag skyller man på TikTok.

Fast när 72 % har sökt psykisk hjälp för depression och ångest symptom åldrarna 15-29 år kan man kanske inse att detta inte är bra också.
Senast redigerad av Vintageman 2026-01-17 kl. 17:02.
Citera
2026-01-17, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matadhamster
Jag är kvinna för det första.
För det andra så behöver du inte titta på TikTokare som du inte tycker om.
För det tredje så är det enkelt att radera både sitt konto liksom appen.

Så du ber inte om ursäkt då alltså för att ha varit så otrevlig även fast du haft fel?
Är det så man är mot varandra som personer?

Jag har inte Tiktok.

Men jag kanske är en drummel som förväntar mig något typ av uppförande av ledsna anonyma jävla horungar på flashback.

(För länge sedan var flashback ett ställe med substans, uppförande och faktiskt originella människor.) typ 20 år sedan.

Hmm, jag undrar vad som ändrats?? Kanske människor som dig har blivit otrevliga idioter p.g.a av samhället?

Som sagt förvånad hade jag varit om det kommit en ursäkt nu som uteblev förra inlägget. Tragiskt!
Senast redigerad av Vintageman 2026-01-17 kl. 17:09.
Citera
2026-01-17, 22:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Folk har förfasat sig över unga människors vanor och ovanor i alla tider. För 2400 år sedan dömdes Sokrates till döden för att han "vilselett ungdomen" med sin filosofi. Idag skyller man på TikTok.
Du har delvis rätt.
Men problemet är att Tik-tok endast bedövar din hjärna och inte tillför något.
Om du tittat en hel dag på Tik-tok borde du inse att det egentligen inte gett dej något. Du har inte "missat" något av värde. Det fördummar endast.
Citera
2026-01-18, 00:23
Avstängd
Matadhamsters avatar
Citat:
Så du ber inte om ursäkt då alltså för att ha varit så otrevlig även fast du haft fel?
Är det så man är mot varandra som personer?

Jag har inte Tiktok.

Men jag kanske är en drummel som förväntar mig något typ av uppförande av ledsna anonyma jävla horungar på flashback.

(För länge sedan var flashback ett ställe med substans, uppförande och faktiskt originella människor.) typ 20 år sedan.

Hmm, jag undrar vad som ändrats?? Kanske människor som dig har blivit otrevliga idioter p.g.a av samhället?

Som sagt förvånad hade jag varit om det kommit en ursäkt nu som uteblev förra inlägget. Tragiskt!
Du har inte riktigt självinsikt. Jag gick igenom inläggen och tro mig när jag säger att det här inte är mina mest otrevliga inlägg du fått i din tråd. Du själv har däremot gått ut i affekt och skrivit värre inlägg än vad jag gjorde.

Du hoppar på människor med påståenden om dem i din TS men kan inte hantera att du själv sågas med påståenden om dina egna fel och brister. Det innebär att du inte i första hand är i behov av en ursäkt utan självrannsakan.

Du är vuxen. Jag har själv levt mitt liv omkring mer burdusa människor och inte lärt mig att vara alltför finkänslig, det är jag medveten om. Du däremot inser inte att dina generaliseringar är stötande och att du sedan exploderar ut i en kaskad för att du blir kränkt av att jag uppenbart har rätt i att du har svårt att få ragg, innebär inte att du är den som angripits i din tråd. Du är bara den enda som tagit illa vid dig. Det är en viss skillnad i det.

Du behöver agera på ett bättre vis för att få den sociala situationen du själv önskar.

Det är du själv som är skyldig dig en ursäkt för att du har skapat ett sammanhang där du själv inte vill ingå. Dvs med aggressivitet har du format ett rum här för dig att må dåligt i istället för att låta dig själv få uppleva bättre respons på en trevligare attityd från dig.
Citera
2026-01-18, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matadhamster
Du har inte riktigt självinsikt. Jag gick igenom inläggen och tro mig när jag säger att det här inte är mina mest otrevliga inlägg du fått i din tråd. Du själv har däremot gått ut i affekt och skrivit värre inlägg än vad jag gjorde.

Du hoppar på människor med påståenden om dem i din TS men kan inte hantera att du själv sågas med påståenden om dina egna fel och brister. Det innebär att du inte i första hand är i behov av en ursäkt utan självrannsakan.

Du är vuxen. Jag har själv levt mitt liv omkring mer burdusa människor och inte lärt mig att vara alltför finkänslig, det är jag medveten om. Du däremot inser inte att dina generaliseringar är stötande och att du sedan exploderar ut i en kaskad för att du blir kränkt av att jag uppenbart har rätt i att du har svårt att få ragg, innebär inte att du är den som angripits i din tråd. Du är bara den enda som tagit illa vid dig. Det är en viss skillnad i det.

Du behöver agera på ett bättre vis för att få den sociala situationen du själv önskar.

Det är du själv som är skyldig dig en ursäkt för att du har skapat ett sammanhang där du själv inte vill ingå. Dvs med aggressivitet har du format ett rum här för dig att må dåligt i istället för att låta dig själv få uppleva bättre respons på en trevligare attityd från dig.

Allt du skriver är ju lögn och du är ett troll som försöker få andra att må dåligt. Alla kan se i TS precis vad jag skrev. Varför försöker du va falsk?

Tror du verkligen alla ska gå på detta? Och sen ska man känna sig som en "matad hamster"?

Fy fan va dum i huvudet du är
Citera
2026-01-18, 13:58
Avstängd
Matadhamsters avatar
Citat:
Allt du skriver är ju lögn och du är ett troll som försöker få andra att må dåligt. Alla kan se i TS precis vad jag skrev. Varför försöker du va falsk?

Tror du verkligen alla ska gå på detta? Och sen ska man känna sig som en "matad hamster"?

Fy fan va dum i huvudet du är
Nej jag försöker varken få dig, eller andra att må dåligt.

Namnet är bara taget ur luften. Det finns ingen symbolik eller något av vad för namn jag har mer än att jag inte vill ha grova, stötande namn vilket många andra verkar tycka är roligt eller liknande att ha.
Citera
2026-01-20, 21:34
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Fast när 72 % har sökt psykisk hjälp för depression och ångest symptom åldrarna 15-29 år kan man kanske inse att detta inte är bra också.

Jag är övertygad om att många var deprimerade och hade ångest redan på Sokrates tid. Det är bara att läsa vad de gamla grekerna (och romarna) själva skrev. Cicero var t.ex. en man med svår beslutsångest, och han klagar ofta över det i sina brev.

Skillnaden är att vi lever i ett samhälle där lösningen på alla problem är att gå till psykologen eller knapra piller.
Citera
2026-01-20, 23:43
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Du har delvis rätt. Men problemet är att Tik-tok endast bedövar din hjärna och inte tillför något. Om du tittat en hel dag på Tik-tok borde du inse att det egentligen inte gett dej något. Du har inte "missat" något av värde. Det fördummar endast.

Mark Carneys historiska tal tidigare idag (som jag startade en tråd om) finns tydligen redan på TikTok:

Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Detta tal kommer gå till historien, jag såg det på Tiktok. Nya spännande tider råder där USA tappar sin makt..

Så helt värdelöst är det inte.
Citera
2026-01-24, 10:48
Medlem
nonameds avatar
Kan hålla med om att det är mycket snurr på TikTok.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in