2026-01-17, 17:51
Avstängd
Väldigt oklart för oss mycket nära familjen som vet allt och hoppas än på att hon kommer tillbaka.

Citat:
Ursprungligen postat av Maniac60
Exakt
Men det har aldrig framkommit i tråden att vilka som stulit hunden.. så det är bara en trådsanning på olika plattformar 💥
Essie är ute och springer ovanför oss och det är väl solklart enligt min mening...

Vederbörande borde åka dit för bedrägeri
Citera
2026-01-17, 18:04
Medlem
Alba007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanningen.eller
Här har du fel.

Det var 1 assistent samt C som arbetade inget annat är sant.
jag tror inte det minsta på den teorin. Det har kommit många förslag ang försvinnandet på hur det gått till av familjen, men transparensen är tydlig. Går att läsa i tråden.
Senast redigerad av Alba007 2026-01-17 kl. 18:18.
Citera
2026-01-17, 18:37
Medlem
Alba007s avatar
Citat:
Väldigt oklart för oss mycket nära familjen som vet allt och hoppas än på att hon kommer tillbaka.
Om du nu står nära familjen och känner till mycket om försvinnandet, så var du inte där då hon försvann. Du har heller inte hört gruppchatten till assistenterna som kom om att föräldrarna skulle vara där själva. Du kan inte vara neutral och objektiv i fallet om Essies försvinnande utan högst partisk. Deras sanning blir även din. Men alla vi som följt detta från start och läst allt som skrivits både i press och trådar, så kan man se helheten. Så sanningen ligger i allt det som kommit fram.
Citera
2026-01-17, 18:50
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Tänk som ni njuter av att driva hat.

Kanske den assistent som ca 14 dagar innan försvinnandet vrider ner kameran som filmar hörnet på tomten är inblandad??
Assistentens initialer är IÅ.

Den dagen sekretessen eventuellt tas bort kommer ni alla få så enormt mycket film och bildbevis som bevis motsatsen till allt ni säger..

Jag tror inte många här njuter av att driva hat. Däremot vill många veta vad som hänt en oskyldig hund och många avskyr att få veta att djur plågas eller farit illa. De flesta empatiska människor står upp för djur som inte kaj försvara sig själv. Det är sunt tycker jag.

Att rikta hat och hot mot familjen det hör inte hemma här, eller någon annan stans och det ser jag heller inte att någon gör i den utsträckning du gärna vill få det till.
Citera
2026-01-17, 18:54
Avstängd
Det fanns ingen misshandel mot något djur och definitivt inte Essie som var den bäst omhändertagna hund jag någonsin varit med om.
Allt handlar om hat tyvärr.

Så fort någon säger något som inte är hat mot familjen så går alla igång på det.

Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Jag tror inte många här njuter av att driva hat. Däremot vill många veta vad som hänt en oskyldig hund och många avskyr att få veta att djur plågas eller farit illa. De flesta empatiska människor står upp för djur som inte kaj försvara sig själv. Det är sunt tycker jag.

Att rikta hat och hot mot familjen det hör inte hemma här, eller någon annan stans och det ser jag heller inte att någon gör i den utsträckning du gärna vill få det till.
Citera
2026-01-17, 18:59
Avstängd
Jag tror inte jag vet och har själv talat med assistenten som arbetade vid försvinnandet.

Citat:
Ursprungligen postat av Alba007
jag tror inte det minsta på den teorin. Det har kommit många förslag ang försvinnandet på hur det gått till av familjen, men transparensen är tydlig. Går att läsa i tråden.
Citera
2026-01-17, 19:00
Avstängd
Vad du hänvisar till för chat vet jag inte men det är troligen en trådsanning som du och dina likasinnade skapat. Det var 1 assistent och C som arbetade

Citat:
Om du nu står nära familjen och känner till mycket om försvinnandet, så var du inte där då hon försvann. Du har heller inte hört gruppchatten till assistenterna som kom om att föräldrarna skulle vara där själva. Du kan inte vara neutral och objektiv i fallet om Essies försvinnande utan högst partisk. Deras sanning blir även din. Men alla vi som följt detta från start och läst allt som skrivits både i press och trådar, så kan man se helheten. Så sanningen ligger i allt det som kommit fram.
Citera
2026-01-17, 20:18
Medlem
Alba007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe

Själva försvinnandet engagerade många då det gick ut i TV och press. Då hatade man nog den som stal Essie. Sedan dök annat upp, och då blev många reaktioner starka. De man kan skylla på är nog de som inte tog ansvaret. Vilket assistenterna gjorde. Men det fanns teorier från P sida om tänkbara för stölden. Essie hade tränats för att vara ett stöd inte för att plågas. De enda som larmade om detta var assistenterna. Försvinnandet var ingen stöld enligt polisen.
Citera
2026-01-17, 20:22
Medlem
Alba007s avatar
Citat:
Jag tror inte jag vet och har själv talat med assistenten som arbetade vid försvinnandet.
Försvann hon med Essie tro. Så kan det vara.
Citera
2026-01-17, 20:34
Avstängd
Sluta nu - NEJ det gjorde hon inte…

Citat:
Försvann hon med Essie tro. Så kan det vara.
Citera
2026-01-17, 20:38
Avstängd
Att du håller på…
Assistenterna har smsat att de skall göra livet till ett helvete för familjen när de fått sparken. (Eller fått välja att säga upp sig för att få A-kassa)
Det finns även inspelade samtal där de säger att de skall göra deras liv till ett helvete!

Och vad har hänt?
Hur allt gick till vet vi och HH är högst inblandad med hjälp av assistenterna. Även assistenterna har själva anmält HH

Citat:
Själva försvinnandet engagerade många då det gick ut i TV och press. Då hatade man nog den som stal Essie. Sedan dök annat upp, och då blev många reaktioner starka. De man kan skylla på är nog de som inte tog ansvaret. Vilket assistenterna gjorde. Men det fanns teorier från P sida om tänkbara för stölden. Essie hade tränats för att vara ett stöd inte för att plågas. De enda som larmade om detta var assistenterna. Försvinnandet var ingen stöld enligt polisen.
Citera
2026-01-17, 20:59
Medlem
Alba007s avatar
Citat:
Att du håller på…
Assistenterna har smsat att de skall göra livet till ett helvete för familjen när de fått sparken. (Eller fått välja att säga upp sig för att få A-kassa)
Det finns även inspelade samtal där de säger att de skall göra deras liv till ett helvete!

Och vad har hänt?
Hur allt gick till vet vi och HH är högst inblandad med hjälp av assistenterna. Även assistenterna har själva anmält HH
men vem skötte försvinnandet hon finns ju inte att hitta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in