2026-01-17, 19:15
Medlem
Satanhelvete12345s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaneHaj
Jag tycker det är otydligt här vad som utgör misshandeln?

Är det att bära flickan i armen i 6-8 meter?

Är det att sätta ner flickan ”hårt” på stranden?

Är det att sätta ner flickan igen när hon ställer sig upp?

Är det att ”Barnet höll sig för huvudet och ansiktet och skyddade sig, som för ett slag”?

Känslan jag får är att poliserna inte har barn själva. Jag hade nog personligen hanterat situationen mycket mer lugnt, men har förståelse för föräldrar som kan agera såhär. Somsagt, oklart vari misshandeln består av.
Får man göra så med dig ?
Citera
2026-01-17, 19:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Satanhelvete12345
Får man göra så med dig ?
Exempelvis om en polis hade gjort såhär mot en vuxen så tycker inte jag att polisen ska bli dömd för misshandel.
Senast redigerad av LaneHaj 2026-01-17 kl. 19:22.
Citera
2026-01-17, 19:22
Medlem
Citat:
Exempelvis om en polis hade gjort såhär mot en vuxen så tycker inte jag att polisen ska bli dömd för misshandel.
Vill du bli behandlad så ?
Det är ett litet barn som förmodligen inte vet varför .
Citera
2026-01-17, 19:23
Avslutad
Citat:
Vill du bli behandlad så ?
Det är ett litet barn som förmodligen inte vet varför .
Här har du exempel på en vuxen person som blir dragen i armen av polis:

Exempel:
https://youtu.be/e8uy8HPQFVg

Tycker du att polisen begår en ”misshandel” här?
Citera
2026-01-17, 19:27
Medlem
Citat:

Exempel:

Jag skiter i att se det . Ett 2 årigt barn ,har du några barn ? Jag vet att så får man inte göra .man måste vara rädd om barnet det ska behandlas med respekt och kärlek .
Citera
2026-01-17, 19:36
Avslutad
Citat:
Jag skiter i att se det . Ett 2 årigt barn ,har du några barn ? Jag vet att så får man inte göra .man måste vara rädd om barnet det ska behandlas med respekt och kärlek .
Ja alltså jag tycker inte det är uppenbart att lyfta ett barn i armarna är misshandel.

Du kan exempelvis söka på toddler gymnastic så ser du hur mycket barn pallar.

Du verkar vara en snöflinga som har hjälm på dina barn. Sånna barn växer ofta upp och blir asplöv. Inget bra framgångsrecept
Citera
2026-01-17, 19:49
Medlem
Låter som en icke-skidåkande och kanske inte heller simkunnig mamma. Bära i ena armen..vad fan är det?
Citera
2026-01-17, 19:50
Medlem
Harrybs avatar
Citat:
Ja alltså jag tycker inte det är uppenbart att lyfta ett barn i armarna är misshandel.

Du verkar vara en snöflinga som har hjälm på dina barn. Sånna barn växer ofta upp och blir asplöv. Inget bra framgångsrecept

Helt rätt. Jag hade suttit på livstid vid det här laget för varje gång jag har dragit mina barn hårt i armen. Har dock aldrig "burit" iväg dom i en arm. Men att dra dom hårt i armen till sig för att ge en reprimand, gör bara gott.
Citera
2026-01-17, 20:05
Medlem
Citat:

Exempel:

Vet du det är svårt att lyfta en vuxen i armen och gå några steg ,förstår du barnet hängde i en arm i luften blev brutalt nerslöngd i sanden . Så litet barn förbannade apskaft .fler människor borde anmäla sånt .en gång gjorde ett as så med min lilla barn jag hatar än att minnas den jävla ruttna skrumphjärna .jag vill bara glömma . Ta fler barn ifrån såna människor .
Citera
2026-01-17, 20:10
Medlem
Citat:

Det är en jävla skillnad när barnen är med i leken ett barn som gråter försöker komma loss ur hårda greppet .önskar fler idioter förstår .det är som sex vill m a n inte va med så är det ett brott.
Citera
2026-01-17, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harryb
Helt rätt. Jag hade suttit på livstid vid det här laget för varje gång jag har dragit mina barn hårt i armen. Har dock aldrig "burit" iväg dom i en arm. Men att dra dom hårt i armen till sig för att ge en reprimand, gör bara gott.

En normalduktig förälder eller hundägare klarar av att uppfostra ett barn/ en hund utan fysiska reprimander. Och ja, att lyfta barnet i en arm kan ge rejäla ledskador.
Citera
2026-01-17, 20:14
Medlem
Dom borde ta barnet till familjehem för att markera för resten av landet ,det finns jävla idioter inom socialtjänsten som inte fattar ,nu borde vi som förstår grejen bära iväg dom dom försvarar barnmisshandlare vi drar med dom I foten ut från makten .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in