2026-01-14, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Det blir tydligen 20k plus dryga 20% ränta. Minst.

För övrigt har jag nog aldrig sagt att det blir värre om man betalar, men om man inte gör det så resulterar det i Kronofogden och problem med bostad, lån och kanske arbete.

Är det lite vad du vill ska hända med ungarna du tipsar om att bara köra på?
Drar man en rövare på "frispel" så är nog räntan på ca 20% det minsta man tänker på just då.

Torskar man så biter det en i arslet, absolut men det känns som en rimlig summa för att täcka alla kostnader.

Kul att läsa dina expert tips, men dom känns lite felplacerade i den här tråden.
Citera
2026-01-14, 22:35
Medlem
EtikHaexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Machines
Berätta gärna för mig vart i landet det pågår nån rättegång. Eller vart det står här. Och försök inte tala om för mig vad en rättegång är. För några inlägg sen nämde jag att det var för mycket tjafs och nu dyker du upp. Berätta nu för mig vem och vart det pågår en rättegång.

Flera personer har skrivit att de fått handlingar från domstolar.. t.ex. så sent som igår i tråden. Om du är läskunnig kan du hitta dessa inlägg på egen hand.

Det är du och andra som inget begriper som står för allt tjafs. Sluta förstöra tråden.
Citera
2026-01-14, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aljechin69
Dom tre miljonerna är en fis i rymden för ett bolag som omsätter 6 miljarder.
Nu är ju omsättning ofta en helt ointressant siffra.
Rörelseresultat är däremot något helt annat och där kan tre miljoner vara precis allt, eller inget.
ATG hade ett rörelseresultat på 671 miljoner 2025.
Exakt vad det ger på sista raden vet jag inte men en viss vinst borde det bli.
Citera
2026-01-15, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Nu är ju omsättning ofta en helt ointressant siffra.
Rörelseresultat är däremot något helt annat och där kan tre miljoner vara precis allt, eller inget.
ATG hade ett rörelseresultat på 671 miljoner 2025.
Exakt vad det ger på sista raden vet jag inte men en viss vinst borde det bli.
Självklart är det så, men nu har ATG nästan 30% i vinst så då blir den summan knappast märkbar.
Citera
2026-01-15, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EtikHaexan
Flera personer har skrivit att de fått handlingar från domstolar.. t.ex. så sent som igår i tråden. Om du är läskunnig kan du hitta dessa inlägg på egen hand.

Det är du och andra som inget begriper som står för allt tjafs. Sluta förstöra tråden.
Försök istället att försöka förstå vad du själv skriver. "Handlingar"är inte rättegång Min vän har också fått besked om stämmning. Vilket inte är rättegång. Vilket jag efterfrågat.Och som du påstått Det finns en del som är intresserade av utfall vid en rättegång. Slut på tjafset.
Citera
2026-01-15, 22:23
Medlem
EtikHaexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Machines
Försök istället att försöka förstå vad du själv skriver. "Handlingar"är inte rättegång Min vän har också fått besked om stämmning. Vilket inte är rättegång. Vilket jag efterfrågat.Och som du påstått Det finns en del som är intresserade av utfall vid en rättegång. Slut på tjafset.

Jag väljer att avsluta diskussionen eftersom du inte har förmåga att förstå vad begreppet rättegång innebär. Ingen mening att diskutera med någon som lever med en egen vokabulär och egen verklighetsuppfattning.
Citera
2026-01-17, 09:29
Avstängd
Citat:
Det pågår ett flertal rättegångar runt om i landet gällande detta. Det framgår tydligt om man bemödar sig att läsa tråden (och förstår vad begreppet rättegång innebär). Domar vet jag inte om det kommit några. Men eftersom en person skrivit i tråden att hen medgett talan bör en dom på medgivande komma inom kort.
Det har inte varit en enda rättegång, vad yrar du om.
Citera
2026-01-17, 09:57
Medlem
Plockar fram popcorn för denna underbara diskussion om rättegågner eller ej.
Citera
2026-01-17, 11:58
Medlem
LimitedByAsholess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nigarn

Pappskallen du citerar har haft rättegångar i sitt eget huvud.
Hur som helst så tycks det tydligen kunna hållas "rättegångar" utan huvudförhandling och det är som med största sannolikhet kommer att ske.
I synnerhet som Sverige alltid dömer till Goliats favör mot David och varje enskild huvudförhandling skulle kosta staten betydligt mer än dessa 900 kr som ATG har betalt in i avgift till rätten.

Vilken antiklimax för dessa hjältar som inte har skitit på sig och betalat tillbaka, nu kommer man med största sannolikhet bli berövad en show i form av huvudförhandling.
Citera
2026-01-17, 15:06
Medlem
EtikHaexans avatar
Citat:
Ännu en som inte förstår innebörden av begreppet rättegång. Var god lämna tråden. Återkom när du skaffat dig acceptabel bildningsnivå.
Citera
2026-01-17, 18:01
Avstängd
Citat:
Ännu en som inte förstår innebörden av begreppet rättegång. Var god lämna tråden. Återkom när du skaffat dig acceptabel bildningsnivå.
Det är ju du som inte förstår begreppet som flera påpekar i tråden ditt jävla troll, det har inte varit någon rättegång som du påstår gällande ATG buggen.
Du kan väll slå upp vad rättegång innebär innan du öppnar truten din gröthjärna.

Länka gärna till pågående mål eller domslut (som inte finns). eller knip käft
Senast redigerad av Nigarn 2026-01-17 kl. 18:03.
Citera
2026-01-17, 18:54
Medlem
EtikHaexans avatar
Citat:
Det är ju du som inte förstår begreppet som flera påpekar i tråden ditt jävla troll, det har inte varit någon rättegång som du påstår gällande ATG buggen.
Du kan väll slå upp vad rättegång innebär innan du öppnar truten din gröthjärna.

Länka gärna till pågående mål eller domslut (som inte finns). eller knip käft

Du är uppenbarligen helt efterbliven. Läs 42:1 i Rättegångsbalken och återkom när du lyckats tillgodogöra dig innehållet. Lova att inte återkomma innan (så slipper jag dig för all framtid).

Jag har inte sagt att det "varit" en rättegång. Jag har sagt att flera rättegångar pågår. Att så är fallet framgår tydligt i tråden (för den som har hjärnkapacitet nog att förstå innebörden av begreppet rättegång, dvs. inte för dig).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in