Citat:
Ursprungligen postat av
Tangentinkontinens
Jag tittade inte själv, för jag gillar Star Trek... Starfleet Academy är ju något, men Star Trek är det inte.
Dålig/billig sci-fi är en sak, kan vara kul fantasifull underhållning. Men destruktiv produktion är något helt annat.
1300 tittare, när det peakade på premiären. Tydligen hade bolaget som släppte dyngan lämnat kommentarsfältet öppet. Jag tänker inte kolla och på så vis bjuda på ett klick...=fiktiv tittarsiffra.
Nerdrotic gjorde en live-stream, där han bara ställde/satte en Spock-docka i bild. Inget annat. Han spöade Dykefleet Academy's tittarsiffror, med råge. Inte illa.
Vad lär vi oss av det?
Recensionerna kommer att bli den egentliga underhållningen som drar verkliga tittare, miljoner. Precis som med Bat Girl, som ingen heller såg; men alla avnjöt sågningarna.
Jag ställde en rätt enkel fråga och länk til youtube för dina 1300 tittningar på premiären.
Och nu står vi punkten där du ALDRIG levererade, tycker du inte det är komiskt?(För det gör jag.)
Så berättar du även att du inte ens tittat, och inbillar dig att andra säger något om vad du tycker.(Du har inte ens tittat och vet ingenting om serien mer än värdelöst tyckande av andra.)
Gogglade på views, och det var 82000 på premiären, vilket är helt klart dåligt.
Men också miltals från ditt påstående.
Du är full av skit och om något du vet inget om, mer än vad andra säger.
Träffat på såna som dig innan som vart lika patetisk som du är nu, och inte ens har en egen upplevelse.
Dock får jag hålla med om att detta är rätt annorlunda mot annan star trek vi sett, och att jag är också tveksam på vad det är.
Men en mycket intressant sak, jag har i alla fall tittat.
Återkom gärna när du titta och har saklig kritik, för nu och utan tittat så är din åsikt betydelselös för serien.(Undrar varför fånar har åsikter på något de inte ens titta på, för det fascinerar mig mer än serien.)
Citat:
Ursprungligen postat av
SecretGarden352
Efter sett de två första avsnitten. Bitvis intressant, mest för att man försöker få fram olika karaktärer där några faktiskt är rätt okej, några skiftar i kvalitet något enormt, medan andra floppar rejält direkt.
Som ni förstår är det en del överraskningar, ibland bitvis en intressant story, men så försvinner det snabbt och som redan sagts i serien, det löser sig väldigt snabbt. Skurken i första avsnittet var svag, mest lite komiskt när allt han gör rinner ut i sanden.
Sedan svårt med varför och vad de egentligen bråkar om. I andra avsnittet blir det någon form av att känslor är det viktiga, det som löser allt. Med lite sedvanligt strul emellan förstås.
I allafall, svårt beskriva det med annat än att serien och historierna svajar ganska mycket i kvalitet. En och annan överraskning verkar man kunna se fram emot iallafall. Jag gillar star trek och allt som har med rymden att göra så kommer se serien.
I övrigt, det är väldigt woke. De som inte klarar att se woke-inspirerat innehåll kommer att fylla spannen. Karaktärerna är väldigt stereotypa, men ibland överraskande och med vissa inslag av ganska skön humor. Ja, som sagt, det är ojämnt och med flera väldigt svaga karaktärer. Ett par karaktärer som är okej, men överlag får jag nog säga det är lite svagt när man tänker på hur det kunde varit.
Detta sagt efter två avsnitt.
Det var det som jag kände var udda för Star Trek.
Och hur de får ett gigantiskt problem, sen lösning direkt, och sen logiska luckor och "poff" allt löst och klart.
Som reklamen säger "Detta är inte Telia...".
Och lite därför skurken Nus Braka blev konstig och svag(Som du säger.) och kanske mot patetisk tom.(Sen flydde, så mer kommer där helt klart, och man kan hoppas det blir bättre nästa gång.(Kan man hoppas))
Även så fanns det andra saker som du även påpekar som var okey till bra, men fick tyvärr inte riktigt Star Trek känsla på det.
Därför jag tänkte drama där, men inte riktigt det jag vill ha en fokus i en Star trek främst och även om jag inte har emot det.(Men man måste ha Star trek också, annars blir dramat bara drama och det räcker inte.)