2026-01-15, 22:03
Medlem
klybans avatar
Star Trek: Starfleet Academy
https://www.imdb.com/title/tt8622160/?ref_=fn_t_1
Vad det är behöver man väl inte berätta.
Men de klassar den som aktion, adventure och scifi.
Någon som tittat eller ska titta?

Jag sett två avsnitt och känner mig lite fundersam på vad detta är.
Är väl inte dåligt, men vet inte heller om det är bra efter endast två avsnitt.
Börjar med ett stort tidshopp och efter dom lagt en mycket kort grund.(Inget så konstigt med det, så har många serier gjort och funkat.)
Men det är senare i avsnittet jag börjar fundera på vad detta är, och hur just vad dom har prioriterat mer än vanligt och dragit tillbaka på annat.

Som lösa problem, de bara löser sig nästan direkt(i tanken då.), sen lite lite kämpa, och sen poff klart.
Jaja, ni får kolla själva, jag vet dock inte vad jag ser på än och får väl invänta fler avsnitt och se vad de har tänkt sig.

En sak är helt säker, det är inte samma mastodont start som på tex Discovery och där vi slängs in i omfattande och händelserik handling rätt så snabbt.
Jaja, ni som tittat dela med er, så kanske vi kan reda ut detta tillsammans i vad vi faktiskt ser och för vem det är för.(Då det inte känns som de senare star treks.)
Citera
2026-01-15, 22:07
Medlem
Woke skräp.
Teasern på youtube har fått knappa 9000 tummen upp och över 71 000 tummen ner.
Citera
2026-01-15, 22:11
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Woke skräp.
Teasern på youtube har fått knappa 9000 tummen upp och över 71 000 tummen ner.
Teaser är menlösa för detta och woke är inget jag bryr mig om alls, det är bara för högerblivna och deras politiska spöke.

Jag tittar på Star trek och denna serie och handlingen och underhållningen.

Även har jag lärt mig en teaser säger alldeles för ofta ingenting om serie.
Dock tror jag man kan hitta kritik i storyn, som känns lite off.(Så känns det i alla fall efter två avsnitt, men såklart, det vet du inget om )
Citera
2026-01-15, 22:13
Medlem
På alla forum runt om på internet har Star Trekfantasterna dömt ut skiten enhälligt.
Citera
2026-01-15, 22:36
Medlem
klybans avatar
Citat:
På alla forum runt om på internet har Star Trekfantasterna dömt ut skiten enhälligt.
Inget du vet något om och pga du inte ens tittat.
Och vad folk tycker om en teaser bryr jag mig inte ett skit om och för de är så ofta missvisande.

Och två, ja, detta är lite annorlunda än vanligt, men döma ut en serie efter två avsnitt så är man inte direkt begåvad och av enkla anledningen man inte sett nog för göra den slutsatsen.

Återkom gärna när du tittat, jag är helt säker på att du kan ge saklig kritik på serien, för även jag undrar vad jag ser.
Dock är det inte dåligt, men kan inte säga det är bra heller med så lite.

Är det inte rätt tragiskt att vara på alla forum och läst om en serie, och inte ens titta själv?
En sak är dock säker, innan du sett så är du rätt irrelevant i vad du skriver om serien pga du inte ens vet, utan andra berättar för dig vad du ska säga utan veta ett skit
Citera
2026-01-15, 22:47
Medlem
Varför starta tråden när du uppenbarligen inte är intresserad av nåns åsikt?
Citera
2026-01-15, 23:00
Medlem
klybans avatar
Citat:
Varför starta tråden när du uppenbarligen inte är intresserad av nåns åsikt?
Återkom när du tittat och kommer med saklig kritik, det är först då din åsikt är värt något.(det borde du fattat själv.)

Jag säger inte alls emot att jag är lite fundersam på vad jag ser, och då inte om fantasier om woke för högerblivit skräp är jag ointresserad av och när det gäller underhållning.
Utan då om faktiskt handling och sättet.
Citera
2026-01-16, 09:38
Medlem
Helenedals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Återkom när du tittat och kommer med saklig kritik, det är först då din åsikt är värt något.(det borde du fattat själv.)

Jag säger inte alls emot att jag är lite fundersam på vad jag ser, och då inte om fantasier om woke för högerblivit skräp är jag ointresserad av och när det gäller underhållning.
Utan då om faktiskt handling och sättet.

Inte bra. Jag började kolla på 80-talet, då med Kirk i stolen. Alla rullarna och framtill ST:Voyager. De nya rullarna går an, förmodar jag.

Rent objektivt, så är den här serien inte Star Trek. Tunn fernissa, visst, men det är inte Star Trek. Jag kommer att se fler avsnitt och hoppas på det bästa men jag tror inte serien kommer hamna i minnet.

Som Alien: Earth; kunde bli bra, borde bli bra, men är undermåligt på för många sätt. Verkshöjden är låg.
Citera
2026-01-16, 11:49
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helenedal
Inte bra. Jag började kolla på 80-talet, då med Kirk i stolen. Alla rullarna och framtill ST:Voyager. De nya rullarna går an, förmodar jag.

Rent objektivt, så är den här serien inte Star Trek. Tunn fernissa, visst, men det är inte Star Trek. Jag kommer att se fler avsnitt och hoppas på det bästa men jag tror inte serien kommer hamna i minnet.

Som Alien: Earth; kunde bli bra, borde bli bra, men är undermåligt på för många sätt. Verkshöjden är låg.
Nu har ju Star trek förändrats otroligt mycket det senaste decenniet typ.
Men jag också är rätt frågande i vad jag ser, lite svårt och veta ens vart fokusen är på.

Nu är jag en som älskar scifi och även dålig scifi kan jag acceptera en hel del av.
Så jag kommer nog inte sluta titta.

Dock ställer jag mig frågan, vad är detta ens, för det gör en lite förvirrad över formatet.(IGEN, men med tex Discovery så kändes det som riktigt bra istället och när de gjorde det mer dystopiskt eller vad man nu vill kalla det för.)
Citera
2026-01-16, 21:12
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Star Trek: Starfleet Academy
https://www.imdb.com/title/tt8622160/?ref_=fn_t_1
Vad det är behöver man väl inte berätta.
Men de klassar den som aktion, adventure och scifi.
Någon som tittat eller ska titta?

Nej, det är ingen som tittar.
Gratispremieren på YT drog 1300 tittare, d.v.s. alla har gratis tillgång och ingen är intresserad och däri ligger egentligen det intressanta.
Recensenterna som totalsågar dyngan drar massor av gånger fler tittare och de gör ett avsevärt mycket bättre jobb än serieskaparna.

Det är något. Men det är varken "action, äventyr eller sci-fi".
Så du kan ju försöka berätta vad det är...men ingen är intresserad, inte ens woke-muppar uppenbarligen.
Citera
2026-01-16, 21:30
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Nej, det är ingen som tittar.
Gratispremieren på YT drog 1300 tittare, d.v.s. alla har gratis tillgång och ingen är intresserad och däri ligger egentligen det intressanta.
Recensenterna som totalsågar dyngan drar massor av gånger fler tittare och de gör ett avsevärt mycket bättre jobb än serieskaparna.

Det är något. Men det är varken "action, äventyr eller sci-fi".
Så du kan ju försöka berätta vad det är...men ingen är intresserad, inte ens woke-muppar uppenbarligen.
Har du någon saklig kritik själv och vad som är så dåligt?
För det är vad dessa trådar handlar om och diskutera serien, inte vad andra tycker eller inte.

Men måste tillägga jag att jag är helt klart fundersam på vad detta faktiskt är.

Har du länk för denna gratispremiären med endast 1300 tittningar på själva avsnitten?
För tittade på Youtube men hittade inte det du pratade om ens, undrar varför det inte kom upp.
Så kan du hjälpa mig med detta?
Citera
2026-01-16, 22:10
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Har du någon saklig kritik själv och vad som är så dåligt?
För det är vad dessa trådar handlar om och diskutera serien, inte vad andra tycker eller inte.

Men måste tillägga jag att jag är helt klart fundersam på vad detta faktiskt är.

Har du länk för denna gratispremiären med endast 1300 tittningar på själva avsnitten?
För tittade på Youtube men hittade inte det du pratade om ens, undrar varför det inte kom upp.
Så kan du hjälpa mig med detta?

Jag tittade inte själv, för jag gillar Star Trek... Starfleet Academy är ju något, men Star Trek är det inte.
Dålig/billig sci-fi är en sak, kan vara kul fantasifull underhållning. Men destruktiv produktion är något helt annat.

1300 tittare, när det peakade på premiären. Tydligen hade bolaget som släppte dyngan lämnat kommentarsfältet öppet. Jag tänker inte kolla och på så vis bjuda på ett klick...=fiktiv tittarsiffra.
Nerdrotic gjorde en live-stream, där han bara ställde/satte en Spock-docka i bild. Inget annat. Han spöade Dykefleet Academy's tittarsiffror, med råge. Inte illa.

Vad lär vi oss av det?
Recensionerna kommer att bli den egentliga underhållningen som drar verkliga tittare, miljoner. Precis som med Bat Girl, som ingen heller såg; men alla avnjöt sågningarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in