2026-01-17, 14:57
Medlem
TheFinals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Telepatisk
Är det på måndag som vi får reda på om Rask behöver betala Trobo eller inte?

Hur tror ni att utfallet blir? Och om han förlorar, kan han behöva betala mer än det som det gällde från första början (typ rättegångskostnader?)?
Han kommer självklart få slanta upp.
Hur nuvarande lägenhet jämför sig med sin gamla, eller hur de hanterat andra hyresgäster spelar ingen roll för hans del.
Han har skrivit på ett hyresavtal och det i sin tur styrs av lagar och regler han går med på vid signeringen.

Problemen han har i nya bostaden är helt annat ärende och kan inte kvittas eller jämföras, han får ta en strid om det på sidan om helt enkelt.

Osäker om han blir ålagd betala delar av deras kostnader för ärendet också bara för han ska spänna fjädern i domstol, men det vore ju småskönt om han åläggs betala 60 bananer för skadorna och sen en hundring för deras arbetstid och kostnader för att fastställa att han ska betala det 🤣
Möjligen kan de tycka synd om honom och stryka vissa oklara eller otydliga saker och dra ner det till 40-45 eller nåt, min gissning.
Citera
2026-01-17, 14:59
Medlem
Nazbols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0.1
Han kommer bara tjata om skicket på den "nya" pundarlägenheten han skrev på osedd, som om det skulle ha någon betydelse....spelas de här mötena in?

Ser framför mig att han kommer sitta med ett flin och visa de lösa golvbrädorna.
Citera
2026-01-17, 15:26
Avstängd
Damien-s avatar
Tojje slaktar den perversa byfånen där han sitter med smink, hånflin och pratar om tjatsex. In och ge en like och skriv skit om Baronen i kommentarsfältet.

https://www.youtube.com/watch?v=-iA18nrBg30
Citera
2026-01-17, 15:32
Medlem
Telepatisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakatoa
Haha, jag tror han är stekt helt ärligt. Han kommer få betala fakturan + rättegångskostnader.
Som jag har förstått det kommer han påpeka alla stavfel, att de tar oskäligt betalt för t.ex. dörrfoder och att det finns billigare varor annorstädes. Han verkar inte förstå att det är ett kommunalt bolag som måste göra upphandlingar, ta in olika offert och eventuellt ta ut vissa schablonavgifter.
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Tippar att det i slutändan kommer landa på 100k.

Han har alltid lyckats hålla sig ovanför vattenytan med hjälp av farfar men det är i år som hans liv börjar rasa ihop på riktigt.

Han och Thessan kommer tillsammans ha nära en halv miljon i skulder. Dags att ringa in experterna från lyxfällan.

Frågan är om Carl-Fredrik kommer kunna stå vid budgettavlan och höra kritiken? Gissar att han är en av dom som kommer springa därifrån gråtandes.

Styr upp ditt liv din jävla luffare
Citat:
Ursprungligen postat av TheFinal
Han kommer självklart få slanta upp.
Hur nuvarande lägenhet jämför sig med sin gamla, eller hur de hanterat andra hyresgäster spelar ingen roll för hans del.
Han har skrivit på ett hyresavtal och det i sin tur styrs av lagar och regler han går med på vid signeringen.

Problemen han har i nya bostaden är helt annat ärende och kan inte kvittas eller jämföras, han får ta en strid om det på sidan om helt enkelt.

Osäker om han blir ålagd betala delar av deras kostnader för ärendet också bara för han ska spänna fjädern i domstol, men det vore ju småskönt om han åläggs betala 60 bananer för skadorna och sen en hundring för deras arbetstid och kostnader för att fastställa att han ska betala det 🤣
Möjligen kan de tycka synd om honom och stryka vissa oklara eller otydliga saker och dra ner det till 40-45 eller nåt, min gissning.
Haha jag håller med er och hoppas på samma!

Vet inte om dom kommer att tycka synd om honom dock, han ser ju verkligen ut som en missbrukare och jag har svårt att tro att han kan klä sig eller bete sig normalt i en rättssal Tänk dig domaren när Rask kommer in: "Åh inte en till sådan där jävla tattare"

Förvisso kan dom ju beakta hans ekonomi och vara mildare kanske.. hmm.. får se, spännande!
Citat:
Det är så han jobbar, alla hans fuckups skyller han på andra, en riktig fegis är vad han är.
Riktigt sjuk i huvudet! Men jag avskyr faktiskt fettot mer för det känns så mycket mer tydligt för Rasks omgivning att Rask är ett failure!
Citera
2026-01-17, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Damien-
Tojje slaktar den perversa byfånen där han sitter med smink, hånflin och pratar om tjatsex. In och ge en like och skriv skit om Baronen i kommentarsfältet.

https://www.youtube.com/watch?v=-iA18nrBg30

Rent krasst har inte Den illaluktande bajshögen fel beträffande tjatsex. En våldtäkt är att genomföra ett samlag mot någon som inte deltar frivilligt i det. Går någon med på det efter tjat så är det inte fråga om en våldtäkt. Då spelar det faktiskt ingen roll vad någon kände inför eller efteråt, eller att den inte tyckte om det speciellt mycket under akten. Bara man inte aktivt har motsatt sig det under knullets gång är det inte fråga om våldtäkt enligt lagens mening. Det kan för all del vara moraliskt förkastligt att bete sig på det viset, men det är inte brottsligt.

Att någon går med på det efter påtryckning för att man känner sig rädd för personen är inte tjatsex. Då är vi istället inne på det straffbara området för våldtäkt, då någon känner en rädsla för att bli utsatt för våld om man inte ställer upp. Detta förutsatt att personen som gör påtryckningarna förstår eller borde förstå det.
Citera
2026-01-17, 16:47
Avstängd
GIMP-SUITs avatar
Citat:
Håller med, en riktig svinpäls.

Han hade en insamling till BJS så han skulle ha råd att köpa en kamera för att komma igång med sitt vloggande.

Dom fick in 700:- som Baronen stoppade ner i sin egna ficka. Så mycket var den "vänskapen" värd.
Låg det någon sanning i att en av dom många männen som Therese legat med medan hon varit gift med Alexander, är BJS? Tror jag hörde om det först i denna tråd. Men det där att Lurendrejarbaronen stulit pengar som tillhört BJS visste jag, och det är fakta. Ett redigt jävla rövhål är vad han är!
Citera
2026-01-17, 16:55
Avstängd
GIMP-SUITs avatar
Höll på att skriva ett inlägg om snuskkanalen för jag ville diskutera den, men kände mig bara så smutsig efter typ 10 rader så jag fick lov att sudda ut allt. Jag kom att tänka på något helt annat då... Är detta Rasks nya strategi? Bli ännu mer äcklig och snuskig, så pass att vi inte ens vill tänka på honom eller diskutera honom? Undrar hur länge det dröjer innan han börjar cykla runt med ett tält och skickar runkvideos på Snapchat. Vi har sett denna resa förut. Tragiskt. Stackars barn!
Citera
2026-01-17, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av razerdayzer
Intressant att det har varit knäpptyst på äggskallens IG sen cluee släppte sin video. Trots att man ser att baronen är aktiv på IG.

Så vi börjar året med att Trobo kommer få rätt i att de ska ha betalt av äggskallen.
Rask bör erkänna att han inte betalat sekretess C.
Han har prefab Andreas i arslet.

Har vi något mer på listan hur man kan starta året på sämsta sätt?

Hur ser man att någon är aktiv på IG?
Citera
2026-01-17, 17:34
Avstängd
Damien-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Rent krasst har inte Den illaluktande bajshögen fel beträffande tjatsex. En våldtäkt är att genomföra ett samlag mot någon som inte deltar frivilligt i det. Går någon med på det efter tjat så är det inte fråga om en våldtäkt. Då spelar det faktiskt ingen roll vad någon kände inför eller efteråt, eller att den inte tyckte om det speciellt mycket under akten. Bara man inte aktivt har motsatt sig det under knullets gång är det inte fråga om våldtäkt enligt lagens mening. Det kan för all del vara moraliskt förkastligt att bete sig på det viset, men det är inte brottsligt.

Att någon går med på det efter påtryckning för att man känner sig rädd för personen är inte tjatsex. Då är vi istället inne på det straffbara området för våldtäkt, då någon känner en rädsla för att bli utsatt för våld om man inte ställer upp. Detta förutsatt att personen som gör påtryckningarna förstår eller borde förstå det.

Ge inte BajsBaronen tips om hur han ska försvara sig, vi vet ju alla att den sminkade koprofagen lusläser denna tråd. Ämnet "tjatsex" är inget för en överkåt byfåne med smink och uppknäppt skjorta att relativisera bort i en YouTube-video.

Det ska dessutom bli intressant att se hur denne blivande “sexolog” i bandana förhåller sig till att han själv spridit bilder på en kvinnas kropp till sina äckliga polare, utan hennes samtycke. Och hur den fetaste av dessa polare (han som liknar en badboll) satt och gjorde sig lustig över hennes pubishår. Baronens moraliska kompassen är lika blank som flinten.
Citera
2026-01-17, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentieisback
Då blir det ett nytt scenario i hans jakt att efterlikna idolen Jockiboi. Han kan pumpa ut videos om att han blir hotad, alldeles säkert mordhotat, och så är det varje dag

Först kommer han att göra en massa storys iklädd tjock tröja där han försöker se ut som han huttrar och är sjuk.
Citera
2026-01-17, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbsAbs
Hur ser man att någon är aktiv på IG?

Jag har en gång i tiden haft en diskussion med äggskallen på dm, och har man intrigerat med någon så ser man sen i meddelande om användaren är aktiv eller när den senast var aktiv.
Citera
2026-01-17, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Damien-
Ge inte BajsBaronen tips om hur han ska försvara sig, vi vet ju alla att den sminkade koprofagen lusläser denna tråd. Ämnet "tjatsex" är inget för en överkåt byfåne med smink och uppknäppt skjorta att relativisera bort i en YouTube-video.

Det ska dessutom bli intressant att se hur denne blivande “sexolog” i bandana förhåller sig till att han själv spridit bilder på en kvinnas kropp till sina äckliga polare, utan hennes samtycke. Och hur den fetaste av dessa polare (han som liknar en badboll) satt och gjorde sig lustig över hennes pubishår. Baronens moraliska kompassen är lika blank som flinten.

Jag vill inte ge Bajsmannen några försvarsvinklar. Jag är helt övertygad om att idioten inte sa de här sakerna utifrån någon kunskap om hur världen fungerar. Han sa bara, och råkade att ha rätt. Men jag ser ett gäng lirare i Muppens kommentarsfält som ondgör sig över att han försvarar våldtäkt. Detta är faktiskt helt fel. Tjatsex är inte våldtäkt. Det redogörs utförligt för det här i förarbetena till den nya samtyckeslagen. Där man uttryckligen skriver att så kallat tjatsex inte faller in under det straffbara området, vilket några organisationer som fått tillfälle att yttra sig ville få in under det. Allting handlar om frivillighet.

Vissa går med på saker under omständigheter, och det kan vara sliskigt av personen som utnyttjar omständigheten att göra på det viset. Men det är inte kriminellt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in