2026-01-17, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Jag förnekar inte att Dånald är smart, det finns många intelligenta som som kan lida av mentala sjukdomar. Exempelvis borderline, psykossjukdomar, bipolaritet. Andra exempel är personlighetstörningar som psykopati, narcicissm och sadism.

Ingen av dessa diagnoser betyder att klienten är behäftad med begåvningshandikapp. Trump lider av en personlighetsstörning, antagligen narcisissm med grandios självbild som inte går att medicinera bort.

Då undrar man om Trumps Personlighetsstörning är medfödd eller förvärvad, jag antar att den är förvärvad pga av en demenssjukdom.

Jag är säker på att Trump kommer att bli fråntagen sitt ämbete, sedan kommer nästa problem: J.D Vance.

Edit: Vance kommer inte ta efter Trumps planer att annektera Grönland. Trump har sänkt den biten

Om han lider av en personlighetsstörning eller psykisk sjukdom kan varken du eller jag avgöra... Sådant är upp till professionella, som psykologer och psykiatriker, att utreda. Jag tycker att vi kan sluta slänga diagnoser till höger och vänster när vi saknar underlag och kompetens..

Lyckas Trump få till ett akut hot kommer han lyckas komma runt kongressen…
Citera
2026-01-17, 13:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Om han lider av en personlighetsstörning eller psykisk sjukdom kan varken du eller jag avgöra... Sådant är upp till professionella, som psykologer och psykiatriker, att utreda. Jag tycker att vi kan sluta slänga diagnoser till höger och vänster när vi saknar underlag och kompetens..

Jag lovar att han inte kommer tillåtas ta över Grönland miltärt oavsett diagnos eller inte. Thats it.
Citera
2026-01-17, 14:26
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea

Jag är en professionell bedömare. D v s har både relevant utbildning och lång yrkeserfarenhet. Omöjligt att fastslå utan närmare medicinska tester men jag ser det som sannolikt att han befinner sig i ett tidigt skede av en demenssjukdom som gradvis försämras i medelsnabb takt.

Under hans första presidentperiod var han snabbtänkt, replikerade kritik fyndigt på uppstuds och var allmänt rapp med till synes rörligt intellekt. Förmågor som är som bortblåsta idag då vi oftast ser en envis, butter och charmlös åldring. Gubben fyller snart 80 och det märks.
Citera
2026-01-17, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Jag är en professionell bedömare. D v s har både relevant utbildning och lång yrkeserfarenhet. Omöjligt att fastslå utan närmare medicinska tester men jag ser det som sannolikt att han befinner sig i ett tidigt skede av en demenssjukdom som gradvis försämras i medelsnabb takt.

Under hans första presidentperiod var han snabbtänkt, replikerade kritik fyndigt på uppstuds och var allmänt rapp med till synes rörligt intellekt. Förmågor som är som bortblåsta idag då vi oftast ser en envis, butter och charmlös åldring. Gubben fyller snart 80 och det märks.

Ja, åldern påverkar ju alla – men han är i alla fall inte lika förvirrad som Biden, tack och lov. Det var jobbigt att se Biden så pass förvirrad och att dom inte bytte ut honom tidigt.
Vi får hoppas att Trump lugnar ner sig när det gäller Grönland, men just nu känns det tyvärr inte så, snarare tvärtom...
Citera
2026-01-17, 15:05
Avstängd
Danmark lever i en svunnen tid, då man satte spiraler på inuiterna. Antingen säljer man Grönland nu eller går med på ett "compact of free association"-avtal.
Citera
2026-01-17, 15:22
Medlem
Globalt handelskrig hotar snart:

https://www.svd.se/a/wrepxG/ekonom-globalt-handelskrig-hotar-efter-trumputspel
Citera
2026-01-17, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lumen99
Danmark lever i en svunnen tid, då man satte spiraler på inuiterna. Antingen säljer man Grönland nu eller går med på ett "compact of free association"-avtal.

Eller så säger dom nej vilket dom har gjort!
Citera
2026-01-17, 15:41
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Jesus vad du svamlar. Är du tonåring? Jag är lite äldre så jag har ett mer vårdat språk än dig. Låt oss säga så här, vi får väl se vad som händer…
Ett svar i sig som vittnar om att du inte klarar av att argumentera.
Fjant.
Citera
2026-01-17, 15:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Kanada har nu deklarerat att de avser att stå bakom artikel 5 och försvara Grönland vid en eventuell invasion.

Carney to Trump: Back off on Greenland – POLITICO https://share.google/w359nyrkirtuaJnPx
Bra. Röster hade börjat höjas om vart Kanada stod, men Carney var i Kina.
Det var kanske inte läge just där. Hahaha!
Citera
2026-01-17, 15:56
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lumen99
Vad gör man när stormakterna börjar rita om kartan och man själv råkar stå mitt i blyertsstrecket?
Ja. Precis.

Trump ägnar sig inte åt varken försvar eller mineraler.

Det är IMPERIALISM..
Trumps installationstal 20 januari 2025:

"USA kommer återigen att betrakta sig som en växande nation, en nation som ökar vår rikedom, utvidgar vårt territorium, bygger våra städer, höjer våra förväntningar och bär vår flagga mot nya och vackra horisonter. "

Här är en kartbild som inkl Grönland och Panama(ga)kanalen.
https://media.cnn.com/api/v1/images/stellar/prod/january08-p1-lcf-copy.jpg?c=original&q=w_679,c_fill/f_webp
Citera
2026-01-17, 15:59
Medlem
Inuit film tajm
Om du har lust att se -
https://youtu.be/ru8CISgY3Kk?si=SqV_2sGWjIsCaHge
Citera
2026-01-17, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Varför hänger ni rabiata maga-apor på ett svenskt forum och försöker, utan resultat, att övertyga oss nordbor om att det är en bra idé att pedo-clownen Trump äger Grönland?
Därför att FB är ett bra ställe att sprida dessinformation
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in