Citat:
Ursprungligen postat av
kaktusplastik
Jag har faktiskt tänkt samma sak...
Normalt att släpa ut ett sjukt barn på restaurang också. Men enheterna måste väl in, det kanske inte kändes lika normalt att knäcka en flaska vin hemma på lunchen.
Ja, alltså jag är helt klart för att småbarnsföräldrar ska få dricka alkohol, men personligen dricker jag i princip aldrig något inför mina barn. Sandra verkar ha en väldigt lätt inställning till det hela. Citat från ett inlägg här om dagen:
”Ja, alltså vi drack bara varsitt litet glas vin så ni behöver inte vara oroliga”
Jag undrar hur hon definierar stora glas vin då det där glaset var väldigt fullt och såg helt normal stort ut. Sen direkt vidare till ett barnkalas där det bjöds på champagne.
Nyss i storys publicerades en bild på en 1 liters flaska. Det är nog minst en flaska vin som konsumeras om dagen som det är nu. Men det känns som hon lurar sig själv precis som du skriver, mer ”normalt” med ett glas vin till kaffet på restaurang med ett sjukt barn, än ett glas vin hemma vid lunch. Svårt att kritisera det hela för då är man ju ”tråkigt svensk”.