2026-01-16, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Towen
Förstår din fundering. Men här och nu, handlar det mer om att - ur ett samhällsperspektiv - "landa" i vad, hur och varför denna tragik skett. GM behöver evalueras. Påföljden/ straffet (oavsett vad det innebär för GM) kommer senare. Här och nu behöver man samspela med GM för att etablera kontakten som krävs för att få (någon form av) svar på frågorna.

"Slå gul och blå" och "kasta i ett hål" - igen jag förstår dig.
Så kommer han få det värre sen? Kom ju ut en artikel om Anders Breivik han verkar inte ha det så illa heller
Citera
2026-01-16, 18:14
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Ja jag tror han kommer hävda olycka.
Som jag skrev tidigare att jag gissar att han kommer skylla på att det var mörkt, inga reflexer, var full och gick mitt i gatan etc.
Och att han inte vågade erkänna pga hans tidigare dom.

Skulle inte förvåna mig om han säger något liknande:
"Ja nu förstår ni väl varför jag inte vågade anmäla olyckan? Det jag var orolig för hände ju"

Finns det någon händelse någonsin, där det verkligen är 100 % konstaterat att det var en olycka, varav man styckar kroppen efteråt?
Eller bara fall där det inte finns tillräckliga bevis?

Har så svårt att se att man skulle stycka en kropp om personen råkat ut för olycka.
Gömma kroppen pga rädsla tex kan jag förstå men stycka?

Jag hoppas innerligt att man återfinner alla kroppdelar.

Du tänker att han påstår att han körde på henne bakifrån? Han har väl knappast hunnit tvätta bilen, (dvs han har nog inte kört på henn och därför inte tvättat bilen), utvändigt.

Tror inte det kommer att finnas några tecken på bil eller kroppsdelar att hon blivit påkörd.

En annan bortförklaring kan ju vara att han hävdar att han tänkte fråga henne något (om vägen), eller faktiskt tänkte ta henne i bilen, men att hon och han grepas av panik och i tumultet "råkade" hon slå sig, ramla eller vad det nu kan vara för förklaring.

Jag behöver ta reda på hur M*ys genväg ev kunnat se ut, var pumphuset ligger nu igen, och försöka förstå var han kan ha gent framför henne. Det är väl där man kan tänka att han faktiskt kanske kan ha kört på henne med flit, och som sedan kan vara hans bortförklaring.

Nä, styckning vid olycka verkar helt onödigt i dett fall, eftersom han dessutom faktiskt har tranporterat kroppen från bortförandeplatsen redan. Han kunde då lättast bara kört därifrån (påkörd) eller dumpat kroppen direkt. Dessutom vad gör han där mitt i natten, utan mobil.

Han har nog otrevliga sökningar på sina enheter, försökt radera.
Citera
2026-01-16, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Du tänker att han påstår att han körde på henne bakifrån? Han har väl knappast hunnit tvätta bilen, (dvs han har nog inte kört på henn och därför inte tvättat bilen), utvändigt.

Tror inte det kommer att finnas några tecken på bil eller kroppsdelar att hon blivit påkörd.

En annan bortförklaring kan ju vara att han hävdar att han tänkte fråga henne något (om vägen), eller faktiskt tänkte ta henne i bilen, men att hon och han grepas av panik och i tumultet "råkade" hon slå sig, ramla eller vad det nu kan vara för förklaring.

Jag behöver ta reda på hur M*ys genväg ev kunnat se ut, var pumphuset ligger nu igen, och försöka förstå var han kan ha gent framför henne. Det är väl där man kan tänka att han faktiskt kanske kan ha kört på henne med flit, och som sedan kan vara hans bortförklaring.

Nä, styckning vid olycka verkar helt onödigt i dett fall, eftersom han dessutom faktiskt har tranporterat kroppen från bortförandeplatsen redan. Han kunde då lättast bara kört därifrån (påkörd) eller dumpat kroppen direkt. Dessutom vad gör han där mitt i natten, utan mobil.

Tror han stod bakom pumphuset och körde sen ut framför henne på trottoaren med högra hjulparet på trottoaren . Såg hjulspår på en bild från Expressen när dom spärrat av platsen en bit från pumphuset just på trottoaren! Han kan ha kört sakta på henne typ knuffat så hon bara ramlar! Räcker ju att bilen rullar.
Citera
2026-01-16, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitarocken
Kan vi komma på något exempel då en mördare har gått flera år utan aktivitet och sedan plötsligt slagit till med ett helt styckmord?
Kan minnas att ett antal av dom mer kända massmördarna i USA hade långa uppehåll, men då var det ju på grund av flytt eller giftermål t ex.

Verkar ju inte som att R har varken flyttat eller haft nån relation som tagit upp all hans tid och distraherat honom?

Flera mördare i USA har fortsatt mörda efter de suttit av sina initiala straff.

Att de kan flytta mellan olika stater har dessutom gjort det lättare att utföra nya brott, då man enkelt kan byta namn och identitet om man flyttar till annan stat.

Där finns inga folkboköringsnummer som visar var folk bor eller är mantalsskrivna. Du kan byta stat och kalla dig t.ex. John Smith. Svårare då att identifiera en John Smith bland alla miljoner som heter samma. Florida, bl.a. kryllar av människor med fler identiteter.

Kan dock inte komma på någon mördare i Sverige som har styckmördat efter en paus.
Senast redigerad av Detdundrar 2026-01-16 kl. 18:42.
Citera
2026-01-16, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

En annan bortförklaring kan ju vara att han hävdar att han tänkte fråga henne något (om vägen), eller faktiskt tänkte ta henne i bilen, men att hon och han grepas av panik och i tumultet "råkade" hon slå sig, ramla eller vad
det nu kan vara för förklaring.

Der ska väl finnas övervakningskamera som fångat allt? Dvs när han kidnappar henne
Citera
2026-01-16, 18:38
Medlem
Läs förhören med Robin i FUP 2019 så får du nog svar.
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
RPU:video länk
https://www.youtube.com/watch?v=K8jj-k6y3Cw
I den framkom det att Robin kände sig "felbehandlad" han och hans familj. (Redan 2019)
Hur blev han sviken/felbehandlad och när ?
Kan inte citera då pdf:en inte är tillgänglig.
Då framkommer det att han är glättig och gör sig rolig på andras bekostnad.
Citera
2026-01-16, 18:42
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muffinsen27
Der ska väl finnas övervakningskamera som fångat allt? Dvs när han kidnappar henne

Det vet vi väl inte?

Det verkar enligt någon mediarapportering att det finns en övervakningskamera vid pumphuset, men vad den fångat...men hoppas något iaf. Och att mn kunnat säkra bilder isf.
Citera
2026-01-16, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastelcloud
Vidrigt att läsa att Robin försökt luska om vad som står i media.

Snälla släpp in en till människa i hans lyxlägenhet. Kolla om hans beteende ändras då han inte blir behandlad som ett bortskämt ensambarn.

Alla rosor till de anställda på anstalten. Kan inte tänka mig ett tyngre jobb just nu*, att hålla sig i tyglarna och inte kasta honom från balkongen.

Jag hoppas iallafall att de spottar i maten.
Och krossar sminket han ber om.

*Finns säkert massor av användare som kommer med tyngre exempel på jobb. Det behöver ni inte Det är endast min egna tanke.

Han sitter häktad med restriktioner och du föreslår att han ska få en rumskamrat?

Han är häktad precis som många andra mördare före honom, han är bara en i mängden. Lär väl knappast vara svårare att handskas med än någon annan men skicka du rosor till personalen i tron att dom har det särdeles jobbigt just nu
Citera
2026-01-16, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sylla
Ja det är ju deras jobb. Oftast är dom skeva själva också pga vad dom jobbar med!

Nej då, de är "oftast" inte alls skeva, som du skriver. Ser arbetsgivaren att någon är påverkad av eller sliten p.g.a. jobbet struntar de inte bara i detta.

Känner en vårdare så jag vet.
Citera
2026-01-16, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
– Han har fått en egen avdelning med tv-rum och Playstation, kök och egen balkong. Som en fritidsgård ungefär. Han får särbehandling. Det är väldigt ovanligt och har gjort många i personalen förbannade, säger en person med insyn i verksamheten.

Ironin när Robin som belöning för styckmörda en ung tjej får det bättre än många laglydiga och anställda i denna tråd har det hemma…

Detta är en ny nivå av saft och bulle politik. Tack regeringen!

Antar att han inte kommer att få en egen avdelning efter domen, hur den än blir. Nuvarande placering är nog uttänkt för att man lättare ska kunna utröna hans personlighet samt hur hans beteendemönster fungerar i olika situationer.

Tror nog inte att det finns "många" anställda i den här tråden som saknar kök, rum med tv eller tillgång till Playstation. Balkong finns dock inte på alla hus.
Citera
2026-01-16, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Nej då, de är "oftast" inte alls skeva, som du skriver. Ser arbetsgivaren att någon är påverkad av eller sliten p.g.a. jobbet struntar de inte bara i detta.

Känner en vårdare så jag vet.

Inte skeva som i påverkad. Utan väldigt speciella i sitt sätt . Jag arbetar inom en sektor i över 25år där jag träffar flertalet vårdare, som jobbat länge dom är själva nästintill psykiskt påverkade av sitt jobb inte normala nånstans.
Citera
2026-01-16, 19:29
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av misse0330
Så kommer han få det värre sen? Kom ju ut en artikel om Anders Breivik han verkar inte ha det så illa heller

Frihetsberövandet är straffet. Som en bekant som satt 11 år sade en gång ”Det jobbigaste för mig var att plitarna jag snackade med när jag satt åkte hem till sina familjer, gick på aw, firade födelsedagar, jul och påsk medan jag satt ensam i min cell. Men dagarna/åren kändes som de gick blixtsnabbt”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in