Igår, 13:56
Medlem
Såhär är det:
Jag (18, tjej) har blivit olyckligt kär i en kollega som är 33. Är det alldeles för stor åldersskillnad? Det handlar inte om något fysiskt behov, bara det emotionella. Om vi blev tillsammans hade ju han framståtts som världens groomer och jag som skadad o manipulerad. Vi båda vet det och vet att det är lite för stor åldersskillnad, men ska det verkligen hålla oss tillbaka om vi verkligen, verkligen tycker om varandra? HJÄLP!
Citera
Igår, 14:00
Medlem
Briasccas avatar
Om det inte är en fysisk attraktion skulle jag avstå. Men annars är ni ju vuxna och myndiga, så det är väl bara att ha kul så länge det går. I bästa fall hela livet, annars en kortare tid.
Citera
Igår, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Briascca
Om det inte är en fysisk attraktion skulle jag avstå. Men annars är ni ju vuxna och myndiga, så det är väl bara att ha kul så länge det går. I bästa fall hela livet, annars en kortare tid.

Känns bra att höra. Asså det är inte så att vi inte tycker om varandras utseende, jag menar bara att det inte handlar om typ sex eller så, utan genuin koppling och personkemi.
Citera
Igår, 14:09
Medlem
Ja han är för gammal för dig. En normal 33-årig man vill inte ha ha en 18-åring
Citera
Igår, 14:09
Medlem
Fantens avatar
Så länge alla inblandade är myndiga och med på det hela så spelar det ingen roll.
Citera
Igår, 14:10
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av legflavour
Känns bra att höra. Asså det är inte så att vi inte tycker om varandras utseende, jag menar bara att det inte handlar om typ sex eller så, utan genuin koppling och personkemi.

Det du beskriver är en vänskaplig relation. Det är inget fel med det, oavsett ålder.

// CC
Citera
Igår, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Det du beskriver är en vänskaplig relation. Det är inget fel med det, oavsett ålder.

// CC
Jo, absolut, men vi är även romantiskt attraherade av varandra.
Citera
Igår, 14:23
Medlem
Kundalinis avatar
Halva åldern plus sju är det som gäller så du får vänta 12 år med att inleda en relation med honom.

Då är du 30 och han 45.

Som 18-åring kan du enligt aktuell formeln inte ha förhållande med någon äldre än 22.

Sen att kärlek inte bryr sig är nåt annat.
Citera
Igår, 14:26
Medlem
Knulla kan ni ju göra (om inte mannen har en relation, då blir det mest grisigt). Men ni lär inte kunna ha en långsiktig relation, det kommer inte funka. Mellan dig och mannen kanske det unkar men mellan dina vänner och honom? knappsat och mellan hans vänner och dig? nope.

Men knulla är ju kul!
Citera
Igår, 14:29
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av legflavour
Jo, absolut, men vi är även romantiskt attraherade av varandra.

Det som skiljer en vänskaplig relation från en parrelation är intimitet. Är inte intimitet en del av relationen, då är den vänskaplig även om man tycker om varandra.

Innan ni två funderar över om det är okej eller inte bör ni fundera över hur ni vill ha er relation. Vad som ska ingå i den. När ni vet det och är överens om det, då kan ni fundera över lämpligheten och eventuella konsekvenser av den. Börja således i rätt ände med de rätta frågorna då kommer mycket att ge sig.

// CC
Citera
Igår, 14:36
Medlem
Det är ingen sund åldersskillnad i din ålder. Vänner kan man vara ändå utan att ha en annan relation.
Citera
Igår, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Det är ingen sund åldersskillnad i din ålder. Vänner kan man vara ändå utan att ha en annan relation.

Men vi är så kära och jag kan verkligen se en framtid med honom framför mig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in