Citat:
Ursprungligen postat av
Fred Friendly
Det här skulle göra mig väldigt förvånad om det stämmer. Han har sett väldigt bra ut i HTFF. Finns saker att slipa på definitivt men uppsidorna kittlar.
Jag skulle säga att han varit väldigt bra defensivt också. I och med att Steinke varit väldigt offensiv på vänsterbacken och Essayas som högerback också kan spela mittback, så har man ibland vridit lite på formationen i försvar. Där har Adindu verkligen tagit jobbet när han behövt ligga betydligt lägre till höger än sin motsvarighet på vänsterkanten. Dessutom duktig i presspelet där snabbheten gynnar honom.
Jag har sett Adindu som en självklar spelare i A-laget i år. Gillar verkligen att han är en snabb, högerfotad spelare till höger som är skolad att främst gå på utsidan, vilket han ju enkelt gör ofta när han bara trampar förbi längs kanten. Touré var ju precis samma fast till vänster. Gillar att ha såna alternativ också och inte bara yttrar som vill vika inåt i planen.
Sen fattar jag ju verkligen att konkurrensen är brutal och kan leda till den här typen av beslut. Jag har aldrig varit i den här situationen tidigare där jag inte önskar att det kom in någon ny spelare utifrån. Snarare varit positivt när t.ex. Hedlöf kommit högre i hierarkin i och med försäljningen av Vagic.