2026-01-16, 12:59
Medlem
QuantumQuills avatar
Silly season börjar leva upp till sitt namn.
🚨💣 Hammarbys Paulos Abraham kommer säljas för 45 miljoner kr + bonusar till holländska NEC Nijmegen. Blir klart under nästa vecka om inget oförutsägbart skulle ske.
Citera
2026-01-16, 13:06
Medlem
Bajenjeppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Det här skulle göra mig väldigt förvånad om det stämmer. Han har sett väldigt bra ut i HTFF. Finns saker att slipa på definitivt men uppsidorna kittlar.

Jag skulle säga att han varit väldigt bra defensivt också. I och med att Steinke varit väldigt offensiv på vänsterbacken och Essayas som högerback också kan spela mittback, så har man ibland vridit lite på formationen i försvar. Där har Adindu verkligen tagit jobbet när han behövt ligga betydligt lägre till höger än sin motsvarighet på vänsterkanten. Dessutom duktig i presspelet där snabbheten gynnar honom.

Jag har sett Adindu som en självklar spelare i A-laget i år. Gillar verkligen att han är en snabb, högerfotad spelare till höger som är skolad att främst gå på utsidan, vilket han ju enkelt gör ofta när han bara trampar förbi längs kanten. Touré var ju precis samma fast till vänster. Gillar att ha såna alternativ också och inte bara yttrar som vill vika inåt i planen.

Sen fattar jag ju verkligen att konkurrensen är brutal och kan leda till den här typen av beslut. Jag har aldrig varit i den här situationen tidigare där jag inte önskar att det kom in någon ny spelare utifrån. Snarare varit positivt när t.ex. Hedlöf kommit högre i hierarkin i och med försäljningen av Vagic.
Citera
2026-01-16, 13:19
Medlem
baggebo1s avatar
Det verkar som AIK följer storebror MFF och tar in en okänd spansk blufftränare:

https://x.com/DKristoffersson/status/2012115126967816220
Citera
2026-01-16, 13:28
Medlem
Frågan är om det skrivits mer inlägg härinne om de allsvenska lagen eller om spelare i IK Frej Södermalm?
Citera
2026-01-16, 13:58
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det verkar som AIK följer storebror MFF och tar in en okänd spansk blufftränare:

https://x.com/DKristoffersson/status/2012115126967816220
Någon ny modevåg?
Citera
2026-01-16, 14:04
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
🚨💣 Hammarbys Paulos Abraham kommer säljas för 45 miljoner kr + bonusar till holländska NEC Nijmegen. Blir klart under nästa vecka om inget oförutsägbart skulle ske.
Kontot är stekt 😁
https://x.com/brandchefgreger/status/2012144078503514375?s=46
Citera
2026-01-16, 14:07
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Kontot är stekt 😁

Många konton på X som försvinner i rask takt just nu. Nån jävla sambakoll som slängde ur sig att Jesus Priskus såldes för 200mil.. Han är inte heller kvar
Senast redigerad av Salorm 2026-01-16 kl. 15:05.
Citera
2026-01-16, 14:09
Avstängd
skogsburkans avatar
Citat:
Kontot är stekt 😁

Han kallar dig hien.
Citera
2026-01-16, 14:13
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Någon ny modevåg?
Verkar lite så. Tror den kommer bli kortvarig dock, precis som de här båda tränarnas tid i respektive lag.
Citera
2026-01-16, 14:17
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Kontot är stekt 😁

Ingen vettig person har tagit det kontot seriöst senaste året, ju fler som lär sig att inte ge luft åt uppenbara troll desto bättre.
Citera
2026-01-16, 14:48
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Oj här var det tvärsäkert direkt med exakt övergångssumma och allt. Vart kommer uppgifterna ifrån? Måste säga att den kändes otippad även om han gjorde en grym höst när han väl kom igång och Paulos är nog sugen på att testa lyckan utomlands en gång till.

Edit: Aha, såg nu att det i vanlig ordning lär vara troll på twitter.
Citera
2026-01-16, 15:03
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajenjeppe
Jag skulle säga att han varit väldigt bra defensivt också. I och med att Steinke varit väldigt offensiv på vänsterbacken och Essayas som högerback också kan spela mittback, så har man ibland vridit lite på formationen i försvar. Där har Adindu verkligen tagit jobbet när han behövt ligga betydligt lägre till höger än sin motsvarighet på vänsterkanten. Dessutom duktig i presspelet där snabbheten gynnar honom.

Jag har sett Adindu som en självklar spelare i A-laget i år. Gillar verkligen att han är en snabb, högerfotad spelare till höger som är skolad att främst gå på utsidan, vilket han ju enkelt gör ofta när han bara trampar förbi längs kanten. Touré var ju precis samma fast till vänster. Gillar att ha såna alternativ också och inte bara yttrar som vill vika inåt i planen.

Sen fattar jag ju verkligen att konkurrensen är brutal och kan leda till den här typen av beslut. Jag har aldrig varit i den här situationen tidigare där jag inte önskar att det kom in någon ny spelare utifrån. Snarare varit positivt när t.ex. Hedlöf kommit högre i hierarkin i och med försäljningen av Vagic.
Då stämmer min bild av Adindu med din och du verkar uppenbart ha sett mer än de 15 matcher jag såg. Det är tajmingen som skaver för mig, i min värld var ett naturligt steg att få en försäsong och lånas ut i sommar om det inte lyfter och han inte spelar - alternativt att sälja honom utomlands. För det är inte en Alioum-situation även om Quantum gärna generaliserar och drar alla mörkhyade över en kam
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in