2026-01-16, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Det finns lite intressant om Sierras mamma i delforumet Kriminalhistoria. Det är inte bara i Gamla stan, Stockholm som kvinnan har härjat. Jag undrar hur många mord som hon har varit inblandad i. Minst tre har blivit kända bara här i Nikitas tråd nu.

Från listan med åtalade, och dömda, för inblandning i ett dubbelmord i Göteborg 1987:

Kvinnan har bl a bott i Malmö och i Hällingsjö (enligt Mrkoll.se)

Bild på Nikitas nuvarande svärmor:

https://www.sydsvenskan.se/malmo/omtanken-ar-viktigare-an-en-skal-soppa/

CS:s mamma dog 2018 enligt tråden i Kriminalhistoria. I Nikita-Partille-FUP tas ett arv från Sierras morföräldrar upp. Jag reagerade på att arvet gick direkt till barnbarnet. CS kan ha stått över om hon hade skulder. Fängelsekunder brukar strunta i att betala sina skadestånd. Som Nikita förmodligen gör nu.

Gamla tjackisar brukar bättra sej med åren. Även ungdomsbrottslingar, men inte i detta fall. Vi måste hålla i tanken att detta rör sig om riktigt gamla människor, som upplevt riktig svält. Vi är nog många med äldre släktingar som haft 10 år för gamla räkor i frysen, om utifall att.
Citera
2026-01-16, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoarder
Gamla tjackisar brukar bättra sej med åren. Även ungdomsbrottslingar, men inte i detta fall. Vi måste hålla i tanken att detta rör sig om riktigt gamla människor, som upplevt riktig svält. Vi är nog många med äldre släktingar som haft 10 år för gamla räkor i frysen, om utifall att.

Sedan när är 60 år "riktigt gammalt"? CS är 60 år idag.

Mordet på Marie är inte förlåtet. I tråden i Kriminalhistoria går att läsa att medlemmar inte har förlåtit dubbelmordet 1987.

Förlåta kan omgivningen göra först när gärningsmännen (-kvinnorna här) erkänner och berättar sanningen.
Senast redigerad av Angeliqa 2026-01-16 kl. 01:09.
Citera
2026-01-16, 01:02
Medlem
Citat:
Sedan när är 60 år "riktigt gammalt"?

Mordet på Marie är inte förlåtet. I tråden i Kriminalhistoria går att läsa att medlemmar inte har förlåtit dubbelmordet 1987.

Förlåta kan omgivningen göra först när gärningsmännen (-kvinnorna här) erkänner och berättar sanningen.

Håller med dig, med förbehållet att mordet nog inte är 60 år gammalt. Mordet på Marie är definitivt inte förlåtet.
Citera
2026-01-16, 06:20
Medlem
Finns FUP uppladdad här på Flashback? Jag som letar dåligt?

Citat:
Varför står narkotikaklassade läkemedlet Elvanse öppet i hemmet när ni har småbarn? Bild i FUP.

Nikita har bidragsfusk-mål i förvaltningsrätten. Flera stycken.
Citera
2026-01-16, 10:18
Avslutad
Citat:
Det finns lite intressant om Sierras mamma i delforumet Kriminalhistoria. Det är inte bara i Gamla stan, Stockholm som kvinnan har härjat. Jag undrar hur många mord som hon har varit inblandad i. Minst tre har blivit kända bara här i Nikitas tråd nu.

Från listan med åtalade, och dömda, för inblandning i ett dubbelmord i Göteborg 1987:

CS:s mamma dog 2018 enligt tråden i Kriminalhistoria. I Nikita-Partille-FUP tas ett arv från Sierras morföräldrar upp. Jag reagerade på att arvet gick direkt till barnbarnet. CS kan ha stått över om hon hade skulder. Fängelsekunder brukar strunta i att betala sina skadestånd. Som Nikita förmodligen gör nu.

Arvet skrevs redan över i början av 2000-talet. Punkt.
Sluta spekulera i sådant ni inte vet något om. Det här har ingenting med skulder eller andra påhittade motiv att göra.
Om människor bara kan sluta sprida lögner om mig och min familj, då lovar jag en sak: sanningen kommer fram. Den gör det alltid.
Jag älskar min fru. Det är inte en åsikt, det är ett faktum.
Jag har sett mycket. Upplevt mycket. Betalat priset för att förstå mer än de flesta – på gott och ont.
Den erfarenheten har gett mig perspektiv, inte överlägsenhet. Klarhet, inte illusioner.
Så låt oss vara professionella nu.
Mindre brus. Mer sanning.
Tiden jobbar för det som är äkta.
Senast redigerad av SierraAdemi 2026-01-16 kl. 11:05.
Citera
2026-01-16, 12:36
Medlem
Ok, men vad säger din fru om mordet hon utförde?

Citat:
Ursprungligen postat av SierraAdemi
Arvet skrevs redan över i början av 2000-talet. Punkt.
Sluta spekulera i sådant ni inte vet något om. Det här har ingenting med skulder eller andra påhittade motiv att göra.
Om människor bara kan sluta sprida lögner om mig och min familj, då lovar jag en sak: sanningen kommer fram. Den gör det alltid.
Jag älskar min fru. Det är inte en åsikt, det är ett faktum.
Jag har sett mycket. Upplevt mycket. Betalat priset för att förstå mer än de flesta – på gott och ont.
Den erfarenheten har gett mig perspektiv, inte överlägsenhet. Klarhet, inte illusioner.
Så låt oss vara professionella nu.
Mindre brus. Mer sanning.
Tiden jobbar för det som är äkta.
Citera
2026-01-16, 13:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Vilken sunkig zigenarfamilj.

Att subban kom undan mordet hon begick är givetvis vidrigt. Sedan är både hon och dottern involverade i att stjäla från åldringar och kränker dessutom deras integritet ytterligare genom att skicka bilder på deras hem och värdeföremål.

Så otroligt äcklig familj.

Ursäkta mig min herre, man kan tycka och uttala sig , men med tanke på att jag är make så försök gärna visa lite respekt och jag förstår vad ni tycker , tro mig men återigen jag är make och de är min plikt att se till och även säga till med respekt och vänlighet tyck va ni vill alla vet redan vad ni tycker men vissa lite respekt för mig och vår familj och vänligen skriv andra ord som användas . För respekt och värdighet när jag frivilligt har kommit fram så har jag visat er respekt och då hoppas jag ni gör de samma mot mig...
Citera
2026-01-16, 21:49
Medlem
Ursäkta har ej läst hela tråden här, vad heter kvinnan?
Citera
2026-01-16, 22:31
Medlem
”Respekt”? För vad, hur och varför har hon förtjänat respekt. Visst, det är din fru och du, av någon obegriplig anledning, både ”älskar” och försöker normalisera henne, men det bygger inget underlag för att hon förtjänar mer än vad hennes handlingar jobbat ihop till. Och detta är allt utom respekt. Igen, vad säger denna vidriga varelse om mordet hon utfört. Inga mer larviga citat, i klarspråk, vad säger kvinnan du glorifierar om den ondska hon representerar och visar är det enda hon är kapabel till att bidra med? Hade hon inte åkt fast hade inget kommit fram. Detta bevisar att din fru är allt annat än nobel. Istället bottenskrapet i tunnan. Du kommer aldrig svara. Allt du har att erbjuda är luddigt svammel. Du har fullständigt misslyckats även på Flashback. Grattis.

Citat:
Ursprungligen postat av SierraAdemi
Ursäkta mig min herre, man kan tycka och uttala sig , men med tanke på att jag är make så försök gärna visa lite respekt och jag förstår vad ni tycker , tro mig men återigen jag är make och de är min plikt att se till och även säga till med respekt och vänlighet tyck va ni vill alla vet redan vad ni tycker men vissa lite respekt för mig och vår familj och vänligen skriv andra ord som användas . För respekt och värdighet när jag frivilligt har kommit fram så har jag visat er respekt och då hoppas jag ni gör de samma mot mig...
Citera
2026-01-16, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av novish123
”Respekt”? För vad, hur och varför har hon förtjänat respekt. Visst, det är din fru och du, av någon obegriplig anledning, både ”älskar” och försöker normalisera henne, men det bygger inget underlag för att hon förtjänar mer än vad hennes handlingar jobbat ihop till. Och detta är allt utom respekt. Igen, vad säger denna vidriga varelse om mordet hon utfört. Inga mer larviga citat, i klarspråk, vad säger kvinnan du glorifierar om den ondska hon representerar och visar är det enda hon är kapabel till att bidra med? Hade hon inte åkt fast hade inget kommit fram. Detta bevisar att din fru är allt annat än nobel. Istället bottenskrapet i tunnan. Du kommer aldrig svara. Allt du har att erbjuda är luddigt svammel. Du har fullständigt misslyckats även på Flashback. Grattis.

Han är avstängd så kan ej svara nu. Han är helt körd om han håller henne bakom ryggen
Citera
2026-01-24, 18:31
Avslutad
Så som jag ser det är om du kan hålla huvudet uppe när allt kretsar kring dig och förlorar sina och skyller på dig;
Då om du kan lita på dig själv när alla män tvivlar på dig,
Men att ta hänsyn till deras tvivel också;
För om du kan vänta och inte bli trött av att vänta,
Eller, om du blir ljugen för, låt dig inte handla med lögner,Eller, om du är hatad, ge inte vika för hat,
Och ändå se inte för bra ut, och tala inte för klokt;
För om du kan drömma – och inte göra drömmar till din herre, För om du kan tänka – och inte göra tankar till ditt mål, du måste möta både triumf och katastrof
Man måste behandla de två bedragarna precis likadant;Om du orkar höra sanningen du har sagt
Vridna av skurkar och folk som ej vet sanningen för att göra en fälla för dårar,Eller se de saker du gav ditt liv till trasiga,Och böja sig ner och bygga upp dem med slitna verktyg;Om du kan tjäna en enda hög av alla dina vinster
Och riskera det på ett varv av pitch-and-toss,Och förlora,och börja om från börjanOch andas aldrig ett ord om din förlustOm du kan tvinga ditt hjärta, dina nerver och dina senor För att tjäna din tur långt efter att de är borta,Och så håll fast när det inte finns något i dig
Förutom det som står skrivet som säger till dem: ”Håll ut sanningen kommerOm du kan tala med folkmassor och behålla din dygd, Eller vandra med kungar—inte tappa den vanliga kontakten;Om varken fiender eller kärleksfulla vänner kan skada dig; Om alla människor räknas hos dig, men ingen för mycket;Om du kan fylla den oförlåtande minuten
Med sextio sekunders löpning— Din är jorden och allt som finns på den,Och – vilket är mer än så – du kommer att bli en Man,
Citera
2026-01-24, 18:32
Avslutad
Citat:

Till den/de som spekulerar och sprider påståenden

Ja – om någon undrar – så var formuleringen av årtal i ett tidigt inlägg avsiktlig. Inte för att vilseleda, utan för att demonstrera exakt hur snabbt och vårdslöst spekulation uppstår när människor fyller i luckor med egna antaganden. Resultatet blev förutsägbart: rykten, påhittade kopplingar och anklagelser som aldrig nämnts av mig.

Detta var poängen.

Inom det som i vardagligt språk kallas dark psychology finns ett välkänt fenomen: människor reagerar starkare på antydningar än på fakta, och när osäkerhet uppstår skapar de själva berättelsen. Som Mr Fexeus har påpekat i sina analyser av mänskligt beteende: människor drar slutsatser långt innan de kontrollerar fakta. Det som nu sker är ett skolboksexempel.

Och som Mr Machiavelli konstaterade redan på 1500-talet: människor bedömer mer med det de tror sig se än med det som faktiskt är. När känsla får företräde framför verifiering uppstår just det vi ser nu.

Nu till det juridiska – för här passerades en tydlig gräns.

Att utpeka, antyda eller sprida rykten om att någon skulle ha begått mord eller annan grov brottslighet som aldrig ägt rum är inte “diskussion”. Det kan utgöra förtal enligt 5 kap. 1 § brottsbalken, eftersom uppgifterna är osanna och ägnade att utsätta någon för andras missaktning.

När anklagelserna rör allvarlig brottslighet som mord, sprids i öppna forum och orsakar betydande anseendeskada, kan det dessutom bedömas som grovt förtal enligt 5 kap. 2 § brottsbalken.

Om sådana påståenden dessutom görs i syfte att få myndigheter att agera, eller om någon uppmanar till polisanmälan för brott som inte har begåtts, kan detta även utgöra falsk tillvitelse enligt 15 kap. 7 § brottsbalken.

Vid upprepade angrepp, återupplivade trådar och samordnad ryktesspridning kan ansvar även aktualiseras för ofredande enligt 4 kap. 7 § brottsbalken.
Spridning av privata uppgifter kopplade till grova brott kan dessutom träffa olaga integritetsintrång enligt 4 kap. 6 c § brottsbalken.

Viktigt att klargöra:
Ansvar uppstår även vid vidareförmedling, “citering”, omskrivna antydningar eller formuleringar av typen ”jag säger inte att det är sant, men…”. Det räcker att förstärka ett osant rykte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in