2026-01-15, 21:56
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Blir både juggen och Rinne kvar? Ni kan ju inte ha en andremålvakt med topp 5 lön i serien..

Lämnar Tokmac behöver ni få in någon spets på yttern också. Okkels är bra men Fallenius är inte allsvensk klass.
Varför inte? Dyrast bänk vinner. Tydligen enligt Zorrkan kostade lil-diffens bänk de avslutande matcherna 30 miljoner.

Stanna Bosse!
Citera
2026-01-15, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Blir både juggen och Rinne kvar? Ni kan ju inte ha en andremålvakt med topp 5 lön i serien..

Lämnar Tokmac behöver ni få in någon spets på yttern också. Okkels är bra men Fallenius är inte allsvensk klass.
Nån måste ju vilja ha spelarna också. Jag känner mig inte speciellt trygg med någon av de 3 30-åringarna vi har under kontrakt, men mest med Manojlovic och han är väl den enda av de 3 med något form av värde. Inte hört ett ljud så gissar att vi går in i säsongen med alla 3. Bosse gillar ju att ha väldigt stora trupper.

Jag tror Okkels kommer vara bra, tyckte det var lite märkligt att Honkavaara vägrade spela han och Tokmac tillsammans och alltid bytte ut de mot varandra. 4 mål på drygt 327 min är starka papper ändå.

Tränarna gillar Fallenius så han lär nog bli kvar.

Känner att det största jobbet behöver göras på centrala mittfältet. Där är det rörigt
Citera
2026-01-15, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Varför inte? Dyrast bänk vinner. Tydligen enligt Zorrkan kostade lil-diffens bänk de avslutande matcherna 30 miljoner.

Stanna Bosse!
Då räknar du nog lågt. Nino Zugelj och Bo Hegland på läktaren kostade nog norr om 20 bara de två.
Citera
2026-01-15, 23:15
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girigfan
höll tummarna för att du menade gurbanli

Azerbajdjzans Jeremeieff? Vad gör han i dag?
Citera
2026-01-15, 23:17
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Mycket konstigt. Walta är en av dom bättre spelarna jag sett på senare år i Allsvenskan.

Extremt märkligt. Eller är det så stora klubbar och (för Sirius) stora pengar inblandade att alla är extra måna om att lägga locket på?
Att Walta - för mig årets mittfältare i Allsvenskan - skulle bli kvar ett år till i Sirius känns otänkbart.
Citera
2026-01-16, 06:00
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
🚨Enligt
@ftransfers
är Hammarby nära att sälja Samuel Adindu till Sirius.

Överaskande nyheter om uppgifterna stämmer.

Det senaste jag hörde var att spelaren skulle ha försäsongen på sig att visa upp sig för tränarstaben och att man efter det skulle utvärdera

Det här skulle göra mig väldigt förvånad om det stämmer. Han har sett väldigt bra ut i HTFF. Finns saker att slipa på definitivt men uppsidorna kittlar.
Citera
2026-01-16, 06:56
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Det här skulle göra mig väldigt förvånad om det stämmer. Han har sett väldigt bra ut i HTFF. Finns saker att slipa på definitivt men uppsidorna kittlar.
Inte ett dugg förvånande att Sirius vill köpa en bra spelare.
Vi har Madjed och OJS på samma position så blir inte heller förvånad om vi säljer.
Citera
2026-01-16, 07:01
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Inte ett dugg förvånande att Sirius vill köpa en bra spelare.
Vi har Madjed och OJS på samma position så blir inte heller förvånad om vi säljer.
Förutom att hela Berglunds snack om skuggtrupper gått dig förbi? Madjed är nog inte kvar om ett år, kan gå nu eller i sommar och OJS är en äldre truppspelare med ett år kvar på kontraktet. Vi kan stå utan högerkant således. Därför bör man blicka internt på successionsordningen och nog har Adindus prestationer lett till att han ska få en försäsong minst att bevisa sig. Om han går antar jag att det beror på att han likt Teah ej vill vänta vilket i sig kan ses som ett (semi)misslyckande.
Citera
2026-01-16, 07:11
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Förutom att hela Berglunds snack om skuggtrupper gått dig förbi? Madjed är nog inte kvar om ett år, kan gå nu eller i sommar och OJS är en äldre truppspelare med ett år kvar på kontraktet. Vi kan stå utan högerkant således. Därför bör man blicka internt på successionsordningen och nog har Adindus prestationer lett till att han ska få en försäsong minst att bevisa sig. Om han går antar jag att det beror på att han likt Teah ej vill vänta vilket i sig kan ses som ett (semi)misslyckande.
Team valde att chansa med ett större lag, så den jämförelsen haltar.
Bättre att jämföra med Alioum till IFK, Mendes till Gnaget, Laturnus till ÖIS, Raffert till DIF, Ekdal till Dif osv.

Adindus succé är långt i från given och hålla på honom för hoppas han kan att ersätta Madjed i sommar känns vanskligt om du frågar mig. Vet inte om du missat snacket men Berglund och Hjelmberg är alltid förberedda med listor på spelare att gå för för alla olika scenarier, så vi är nog inte barskrapade när Madjed eller någon annan lämnar.

Då finns det flera andra ur förra årets HTFF jag vill hålla hårdare i.
Senast redigerad av QuantumQuill 2026-01-16 kl. 07:28.
Citera
2026-01-16, 07:31
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Team valde att chansa med ett större lag, så den jämförelsen haltar.
Bättre att jämföra med Alioum till IFK, Mendes till Gnaget, Laturnus till ÖIS, Raffert till DIF, Ekdal till Dif osv.

Adindus succé är långt i från given och hålla på honom för hoppas han kan att ersätta Madjed i sommar känns vanskligt om du frågar mig. Vet inte om du missat snacket men Berglund och Hjelmberg är alltid förberedda med listor på spelare att gå för för alla olika scenarier, så vi är nog inte barskrapade när Madjed eller någon annan lämnar.
Adindu och Laturnus är en dålig jämförelse med tanke på 1) ålder och truppstatus. Hjalmar Ekdal är ett exempel på nepotism och dåligt sportcheferi. Alla såg att han var en spännande back i Sirius och Fällman satt på utgående och Kalle B satsades det på på grund av (presumtiv) nepotism. Inte missat det eftersom jag hänvisade till det i mitt föregående inlägg och där är den viktigaste interna scoutingen den viktigaste scoutingen (citat Berglund). Så, varför ska vi släppa en lovande ung spelare som kan bli succé eller flopp, till en konkurrent med erkänd förmåga att förädla ung talang?
Citera
2026-01-16, 07:32
Medlem
Sivert Heggheim Mannsverk står på 4 starter efter 4 månader under sitt utlån till Sparta Prag utan någon längre skadeperiod. Sista matcherna har han bara fått korta inhopp. Kan inte tänka mig att vare sig han eller Ajax är nöjda med den situationen.

Bosse Andersson har mycket goda relationer med Mannsverks agentur Solbakken, men misstänker att han kommer bli för dyr för Allsvenskan. Ajax degade 6 miljoner euro och vill säkerligen ha tillbaka majoritet av de pengarna, samt att han säkert vill tjäna sina pengar.

Det hade varit ett perfekt tillskott för Djurgården, vi hade kunnat både vända på triangeln eller spela vad som helst bredvid i en sittande roll. Men låg sannolikhet, tyvärr.
Citera
2026-01-16, 08:15
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Adindu och Laturnus är en dålig jämförelse med tanke på 1) ålder och truppstatus. Hjalmar Ekdal är ett exempel på nepotism och dåligt sportcheferi. Alla såg att han var en spännande back i Sirius och Fällman satt på utgående och Kalle B satsades det på på grund av (presumtiv) nepotism. Inte missat det eftersom jag hänvisade till det i mitt föregående inlägg och där är den viktigaste interna scoutingen den viktigaste scoutingen (citat Berglund). Så, varför ska vi släppa en lovande ung spelare som kan bli succé eller flopp, till en konkurrent med erkänd förmåga att förädla ung talang?
Det är ju en fråga man ställer för alla talanger som är klara i HTFF?
Vissa är tillräckligt bra för att direkt konkurrera om en plats i startelvan och vissa får söka sig annorstädes och så har du kantbollar däremellan.

Ger Sirius ett tillräckligt bra bud så är det inte konstigt att släppa en som vi själva är osäkra på. Självklart med vfk så som både Ekdal och Mendes hade.

Jag litar på att Hjelmberg, AvH och Berglund har torrt på fötterna om dom väljer att sälja Adindu. Man gjorde rätt med Rafferty, Gyamfi, Alioum, Clemmensen m.fl. Det är väl inte otroligt med utlåning kanske?
Senast redigerad av QuantumQuill 2026-01-16 kl. 08:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in