2026-01-16, 06:22
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lumen99
Grönland behöver frigörelse från Danmarks koloniala bojor precis som indianreservaten visar vad statlig vanstyre ställer till med. USA erbjuder istället en framtid med frihet, resurser och äkta självbestämmande, inte bidragsberoende. Tänk på Alaskas framgång med inhemsk stolthet plus ekonomisk boom under amerikansk flagga.

Anser sig grönländarna leva i koloniala danska bojor?
Citera
2026-01-16, 06:25
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
María Corina Machado gav sitt fredspris till Trump när dom sågs i vita huset.

Mycket bra gjort efter som Trump var den som skulle vunnit priset från början ✌️

Får han ordning på Danmark nu med då har han ett nytt pris nästa år garanterat 🇺🇸✌️

Lol, Mrs Harp Angel. Du tänker att Trump är en nobelprisvinnare nu? Jag fick en sheriffstjärna av pappa när jag var liten. Ska se om jag hittar den så ska jag ut och lösa lite brott
Citera
2026-01-16, 06:30
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ja inom en månad gissar jag
Antagligen är allt klart redan bara att danmark ska skoj bråka lite först så dom inte ser hur svaga ut som helst.
Grönland är redan amerikanskt nu skulle jag säga.
Grattis grönland och Usa som är dom stora vinnarna men även Danmark kan nu fokusera på hemma plan och låta någon annan jävlas med den där ön som dom aldrig ville ha från början.

Men du Mrs Harp, ditt track record I framtidsförutsägelser är ju helt kass om man ska vara ärlig
Citera
2026-01-16, 06:40
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
De måste lära sig att sätta hårt mot hårt från kongressens sida också. Under de senaste tolv månaderna har republikanerna där till 99% bara gett efter och gett Trump allt han ville ha,. Ibland har några av dem (republikanerna alltså) gjort litet krumsprång och sagt att de haft invändningar och krav men i slutändan har de låtit sig mutas eller skrämmas till lydnad. Trumps hot att "om ni inte lyder MIG så ser jag till att ni blir bortröstade via primärvalen nästa år" har varit mycket effektivt. Nu är det upp till bevis.

Trump har inte någon särskilt bred marginal vare sig i Senaten eller (i synnerhet) i Representanthuset, men han har hitttills kunnat domptera/hota i stort sett alla republikaner där till lydnad om de andats om att ställa några motkrav. Det är här det måste ske en förändring.

En helt annan sak nu. Det finns ju knappt någon i USA förutom Trump och hans innersta krets som anser att annektering av Grönland är en god idé. Lättare för 20 senatorer att byta sida i en fråga där opinionen tycker att Trump har totalfel än 2-3 st i frågor som folk inte bryr sig om.
Citera
2026-01-16, 06:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
En helt annan sak nu. Det finns ju knappt någon i USA förutom Trump och hans innersta krets som anser att annektering av Grönland är en god idé. Lättare för 20 senatorer att byta sida i en fråga där opinionen tycker att Trump har totalfel än 2-3 st i frågor som folk inte bryr sig om.
Många av Trumps fans tycker att "alla som inte dyrkar Trump är kommunister", alltså även ute i vardagen. Att göra gemensam sak med vanliga amerikaner som är emot deras Ledare sitter hårt åt, även om de själva i och för sig tycker att Trump är fel ute i den ena eller andra sakfrågan.
Citera
2026-01-16, 06:46
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Lol, Mrs Harp Angel. Du tänker att Trump är en nobelprisvinnare nu? Jag fick en sheriffstjärna av pappa när jag var liten. Ska se om jag hittar den så ska jag ut och lösa lite brott
Hahaha!
Erinrade mig att Trumps bästis sa (på de inspelade intervjuerna) att han hade fejkutmärkelser på kontoret.
Så både Fifa och Machado (som han fimpade) kanske tog till sig tipset.

"Epstein offers his eyewitness account of Trump Tower and Trump’s office where, he said, Trump had “fake honors” on the wall. "

Grönland får ge honom nåt pris.
Hans feta ego är lättlurat.
Citera
2026-01-16, 07:14
Medlem
Enterprises avatar
En kraftig majoritet av amerikanerna (inklusive republikaner) är emot att militärt överta Grönland, från Fox News. Det är en knapp tredjedel av republikanerna som är dom som är för, alltså hjärntvättade hjon.

As President Donald Trump turns up the volume on his efforts to acquire Greenland from Denmark, two new national polls put a spotlight on the fact that most Americans oppose taking over the massive and crucially strategic island that lies between the Arctic and Atlantic oceans.

Eighty-six percent of voters nationwide questioned in a Quinnipiac University poll said they would oppose military action to take over Greenland.

That includes 95% of Democrats, 94% of Independents, and even more than two-thirds (68%) of Republicans surveyed by Quinnipiac late last week through Monday.
Citera
2026-01-16, 07:20
Medlem
Citat:
https://www.aftonbladet.se/stories/394809/fredspristagaren-jag-oeverlaemnade-medaljen-till-trump?utm_source=share&playlistId=UtLPXtAbdp0SMUgo Zh9hC4Kz

Klart han är det var han som var den rätta vinnaren. Nu fick han priset som han förtjänade
Citera
2026-01-16, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
En kraftig majoritet av amerikanerna (inklusive republikaner) är emot att militärt överta Grönland, från Fox News. Det är en knapp tredjedel av republikanerna som är dom som är för, alltså hjärntvättade hjon.

As President Donald Trump turns up the volume on his efforts to acquire Greenland from Denmark, two new national polls put a spotlight on the fact that most Americans oppose taking over the massive and crucially strategic island that lies between the Arctic and Atlantic oceans.

Eighty-six percent of voters nationwide questioned in a Quinnipiac University poll said they would oppose military action to take over Greenland.

That includes 95% of Democrats, 94% of Independents, and even more than two-thirds (68%) of Republicans surveyed by Quinnipiac late last week through Monday.

Problemet är att många av Trumps supporters i praktiken sätter likhet tecken mellan MAGA -de själva - och det amerikanska folket, nationen, alltså "det riktiga Folket". Om man då kanske är oense med Trump i ejm viss sakfråga, sp kickar ändå lydnadsreflexen in. "De andra, de som inte ör som vi, är kommunister, och jag tänker fan i mig inte göra gemensam sak med kommunister och antiamerikanska skojare mot vår Stgre Ledare".

Det är ungefär samma sak som när folk i England tänker "Visst, kung Edward VIII hade en del skumma förbindelser med nazisterna, men det ska fan inte komma nån jävla fransman eller norrman och tala om det för oss! Då ställer jag mig helt bakom kungahuset!". Eller liknande. Att göra gemensam sak med "de andra" i en sakfråga, mot den egna Ledaren eller det egna landet, är en hög tröskel för många. Särskilt när det måste göras offentligt för att det ska kunna påverka.
Senast redigerad av HepCat-X 2026-01-16 kl. 07:40.
Citera
2026-01-16, 07:27
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkommer
Danskarna är ju knäppa. Det är väl bara att sälja skiten. Läste någon siffra om att USA skulle betala över 1000 miljarder. Danmark verkar vara i stort behov av pengar då är det väl bara att håva in vinsten.

I vilken valuta? Euro eller upptryckta USD?
Citera
2026-01-16, 07:29
Medlem
Glödskals avatar
Citat:

Nobels fredspris är inget annat en en glorifierad Sheriffstjärna, plus pengar förstås.
Citera
2026-01-16, 07:36
Medlem
Citat:
https://www.aftonbladet.se/stories/394809/fredspristagaren-jag-oeverlaemnade-medaljen-till-trump?utm_source=share&playlistId=UtLPXtAbdp0SMUgo Zh9hC4Kz

Klart han är det var han som var den rätta vinnaren. Nu fick han priset som han förtjänade

Är du en medlem i Monty Python?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in