Citat:
Ursprungligen postat av
Tavastehus
Åttan är väl inte populärt i något läger? Varulvar liksom.
Jag tycker du ska spela RE1 Remake. Du kommer att gilla det. Sen kan du gå vidare till RE2 och 3 (nyversionerna).
Det är aldrig fel att göra saker och ting i rätt ordning. Har du tur hinner en remake på RE5 eller Code: Veronica komma efter att du är klar med mina tips.
RE Zero utspelar sig egentligen före RE1, men spelmekaniken gör det mindre attraktivt. Dock har jag Zero och 1:an på en och samma skiva, så det kan vara ett alternativ också (om den samlingen ens finns i EU).
Som sagt, Re 1 Remake. Antagligen kostar det dig inte många sekiner heller, så varför avstå?
Tack för tips. Men jag kommer inte köpa något mer spel eftersom jag nyss köpt 9 spel på rea och inte vill lägga mer pengar på spel eller tid just nu. Så antingen blir det att börja med Village och kolla en sammanfattning av 7an innan då Village ingår i PS+premium som jag har nån vecka till (och efter det ska jag inte ha PS+ alls. Då ska jag spela de 9 spel jag har köpt först)
Eller så hoppar jag Village helt och börjar med RE4R eller så hoppar jag hela spelserien helt så länge och kör så som du skrev men då kommer det bli långt in i framtiden men då missar jag ju Village förmodligen för alltid och har inget annat skräckspel förutom RE4R som ligger köpt. Så de tre alternativen blir.
1. Börja med Village som jag då får gratis. Sen RE4R och så kanske RE2R när det är på rea och den Requiem när det är på rea.
2. Hoppa Village helt och spela enbart RE4R tills vidare.
3. Spela inget RE öht. förrän jag spelat klart de spel jag har och vänta mer än ett år på att starta serien. Men då kliar det efter ett skräckspel.