2024-08-01, 16:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Blev glatt överraskad av detta spel faktiskt, för det är en del dåliga SP spel man träffat på de senare åren.
Och en sak som jag brukar göra är titta på Cinematic i början och för sen bara trycka bort den.
Här titta på jag alla och uppskatta det med.
Jag är direkt förbluffad att detta skett mig, och just pga de tenderar att bli sjukligt tråkiga jävligt snabbt normalt.

Kanske man ska testa de svårare också, men såklart se om all cinematic då kommer jag ju då inte göra.

Spelat en nån resident innan, kommer inte ihåg vilka, men de varit blandade känslor på dom.
Denna ger mig mersmak och ska bli intressant och se om de lyckas följa upp det lika bra.
Gillade han marknadens karaktären, kändes så passande av någon anledning.

Åttan blir bättre efter nästa genomgång. Tyckte helt ärligt inte första genomgången var superbra men NG+ e game changer sen att man får INF ammo på typ de flesta vapen genom CP butiken, ja pengarna man använder heter CP.
Köper vapen och även INF ammo på vissa vapen tex M1851 Wolfsbane, har man den på INF så blir spelet super lätt även på svåraste (Village of Shadows).

Gillar/gillade Ethan Winters med men åttan var nog och bra avslut på hans saga. Blev lite väl faktiskt.

Eftersom NIAN är bekräftad tror jag personligen det blir en fortsättning på Rose's historia/saga. Vad tror du/ni? Hoppas halvt inte på det men det är nog de vi kommer få se. Det eller Chris och Jill är mina fem ören.
Citera
2024-08-02, 11:06
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruttenfimp
Åttan blir bättre efter nästa genomgång. Tyckte helt ärligt inte första genomgången var superbra men NG+ e game changer sen att man får INF ammo på typ de flesta vapen genom CP butiken, ja pengarna man använder heter CP.
Köper vapen och även INF ammo på vissa vapen tex M1851 Wolfsbane, har man den på INF så blir spelet super lätt även på svåraste (Village of Shadows).

Gillar/gillade Ethan Winters med men åttan var nog och bra avslut på hans saga. Blev lite väl faktiskt.

Eftersom NIAN är bekräftad tror jag personligen det blir en fortsättning på Rose's historia/saga. Vad tror du/ni? Hoppas halvt inte på det men det är nog de vi kommer få se. Det eller Chris och Jill är mina fem ören.
Har som sagt inte spelat speciellt många innan, så är inte bekant med hans saga.
Men fick samma känsla som du och att det fortsätter nog med Rose.

Måste upprepa att jag personligen var mycket positivt överraskad att det var såpass bra story och att spelsekvenserna höll bra också.
Tror jag såg 2025 på nian, något jag nu ser framemot och det var längesedan jag såg framemot ett spel.
För Half Life har ju tagit sån jävla lång tid man slutat att längta sedan länge
Citera
2026-01-15, 08:54
Medlem
Tearsinrains avatar
Kommer till PS+ extra/premium nästa vecka.

https://blog.playstation.com/2026/01/14/playstation-plus-game-catalog-for-january-resident-evil-village-like-a-dragon-infinite-wealth-expedi tions-a-mudrunner-game-and-more/

Jag har då en månad kvar av mitt PS+ premium och har aldrig spelat ett RE tidigare. Köpte RE4 remake efter ha fastnat för skräck-genren med SH2R (vet att spelserierna skiljer sig mycket men ändå) men funderar på att starta med Village för det kommer till PS+ så jag hinner spela det innan mitt abonnemang går ut. Är det ok att låta Village vara sitt första spel i serien? Vet att RE7 och Village hänger ihop lite grann men ska se nån sammanfattning av RE7. Eller är det helt idiotiskt att börja sin RE-resa med RE Village?

Vill också spela i trejdepersons-perspektiv så undrar hur det blir om man köper till den där Winters-grejen till ett spel man inte äger?
Citera
2026-01-16, 01:35
Medlem
Tavastehuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tearsinrain

https://blog.playstation.com/2026/01/14/playstation-plus-game-catalog-for-january-resident-evil-village-like-a-dragon-infinite-wealth-expedi tions-a-mudrunner-game-and-more/

Jag har då en månad kvar av mitt PS+ premium och har aldrig spelat ett RE tidigare. Köpte RE4 remake efter ha fastnat för skräck-genren med SH2R (vet att spelserierna skiljer sig mycket men ändå) men funderar på att starta med Village för det kommer till PS+ så jag hinner spela det innan mitt abonnemang går ut. Är det ok att låta Village vara sitt första spel i serien? Vet att RE7 och Village hänger ihop lite grann men ska se nån sammanfattning av RE7. Eller är det helt idiotiskt att börja sin RE-resa med RE Village?

Vill också spela i trejdepersons-perspektiv så undrar hur det blir om man köper till den där Winters-grejen till ett spel man inte äger?

Åttan är väl inte populärt i något läger? Varulvar liksom.

Jag tycker du ska spela RE1 Remake. Du kommer att gilla det. Sen kan du gå vidare till RE2 och 3 (nyversionerna).

Det är aldrig fel att göra saker och ting i rätt ordning. Har du tur hinner en remake på RE5 eller Code: Veronica komma efter att du är klar med mina tips.

RE Zero utspelar sig egentligen före RE1, men spelmekaniken gör det mindre attraktivt. Dock har jag Zero och 1:an på en och samma skiva, så det kan vara ett alternativ också (om den samlingen ens finns i EU).

Som sagt, Re 1 Remake. Antagligen kostar det dig inte många sekiner heller, så varför avstå?
Citera
2026-01-16, 02:03
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tearsinrain

Jag hade inte sett en sammanfattning. Spela 8an nu när du kan gratis, spela 7an senare.
Citera
2026-01-16, 09:11
Medlem
Tearsinrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavastehus
Åttan är väl inte populärt i något läger? Varulvar liksom.

Jag tycker du ska spela RE1 Remake. Du kommer att gilla det. Sen kan du gå vidare till RE2 och 3 (nyversionerna).

Det är aldrig fel att göra saker och ting i rätt ordning. Har du tur hinner en remake på RE5 eller Code: Veronica komma efter att du är klar med mina tips.

RE Zero utspelar sig egentligen före RE1, men spelmekaniken gör det mindre attraktivt. Dock har jag Zero och 1:an på en och samma skiva, så det kan vara ett alternativ också (om den samlingen ens finns i EU).

Som sagt, Re 1 Remake. Antagligen kostar det dig inte många sekiner heller, så varför avstå?
Tack för tips. Men jag kommer inte köpa något mer spel eftersom jag nyss köpt 9 spel på rea och inte vill lägga mer pengar på spel eller tid just nu. Så antingen blir det att börja med Village och kolla en sammanfattning av 7an innan då Village ingår i PS+premium som jag har nån vecka till (och efter det ska jag inte ha PS+ alls. Då ska jag spela de 9 spel jag har köpt först)

Eller så hoppar jag Village helt och börjar med RE4R eller så hoppar jag hela spelserien helt så länge och kör så som du skrev men då kommer det bli långt in i framtiden men då missar jag ju Village förmodligen för alltid och har inget annat skräckspel förutom RE4R som ligger köpt. Så de tre alternativen blir.

1. Börja med Village som jag då får gratis. Sen RE4R och så kanske RE2R när det är på rea och den Requiem när det är på rea.
2. Hoppa Village helt och spela enbart RE4R tills vidare.
3. Spela inget RE öht. förrän jag spelat klart de spel jag har och vänta mer än ett år på att starta serien. Men då kliar det efter ett skräckspel.
Citera
2026-01-16, 09:12
Medlem
Tearsinrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Jag hade inte sett en sammanfattning. Spela 8an nu när du kan gratis, spela 7an senare.
Du menar att du spelade Village utan att ha spelst 7an och det gick bra?
Citera
2026-01-18, 14:19
Medlem
XtraXs avatar
Vafan spela spelen i i rätt ordning. Är ju ingen idé att kolla sammanfattning av sjuan för att sen spela åttan och efter det gå tillbaka till sjuan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in