Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-05-13, 09:44
  #277
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Spelet är fantastiskt! Så mycket hat här. Säg ett bättre spel 2021 än så länge?

Spelade ut det igår och håller med, riktigt hög kvalité rakt igenom och väldigt roligt/spännande överlag.

Något jag gillade extra skarpt är variationen mellan "banorna" eller vad man ska kalla det, områdena? Vissa ställen har 50/50 skräck, action medans vissa går all in på det ena eller det andra. Tjusningen med hur spelet är uppbyggt gör att jag i alla fall inte blir less och uttråkad. Mer sånt här tack!
__________________
Senast redigerad av herrkaffekopp 2021-05-13 kl. 09:50.
Citera
2021-05-13, 10:17
  #278
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Spelet är fantastiskt! Så mycket hat här. Säg ett bättre spel 2021 än så länge?
Spelet är.förmodligen skitbra, men jag vill nog flika in att iaf en utmanare till årets spel är Capcoms andra spel i år, Monster Hunter Rise

Det är ju dock betydligt mer niche och inte samma mainstream-appeal som RE8, men för.min del är det iaf GotY-material frsmfram tills dess att jag fått sätta klorna i detta och bedöma.

Det är kul att vara Capcom-fan just nu. Förutom de experimentella, men gratis så skit samma, multiplayerdelarna Sd släng på RE-spelen på senare tid så här de verkligen inte gjort en enda nitlott på 5-6 år.

Devil May Cry 5, Monster Humter World, Monster Hunter Rise, Reaident Evil 7 och ser ut som RE8 nu. Som sagt, bra tid att vara fan av Capcom. Ja, i alla fall om man inte.är.en gammal stofil som vägrar acceptera annorlunda och nya grejer
Citera
2021-05-13, 10:22
  #279
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Spelet är fantastiskt! Så mycket hat här. Säg ett bättre spel 2021 än så länge?
Är ju bara en person i denna tråden? Alla andra har mestadels haft en positiv erfarenhet.
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Som sagt, bra tid att vara fan av Capcom. Ja, i alla fall om man inte.är.en gammal stofil som vägrar acceptera annorlunda och nya grejer
Citera
2021-05-13, 13:13
  #280
Medlem
Kackotopis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av awesome5
Du menar att majoriteten på steam som betygsatt spelet är köpta av "crapcom"?

(FB) Resident Evil 8 Village
Citera
2021-05-13, 15:36
  #281
Medlem
Tampiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kackotopi
(FB) Resident Evil 8 Village

Du närmar dig fyrtio bast och härjar på nätet om ”fejk-fans”. Skärp dig.

RE8 ser ut att bli en succé iallafall!
Jag spelade Resi 1 - 6 vid release, men hade annat att göra när 7:an släpptes. Efter alla hyllningar och framgångar så funderar jag nu på att ägna en helg åt att dra igenom 7 och 8. Ska bli sjukt ballt att glida in i den här B-films-världen igen Ska bli intressant att se hur Umbrella är involverade i det hela.

Hur är manuset/skådespeleriet i 7-8? Är det lika cheesy och uselt som i de första spelen, eller är det mer seriöst (gissar på mer seriöst då det är svårt att medvetet få till B-filmskänslan och de styltiga dialogerna från de första spelen)?
Citera
2021-05-13, 16:02
  #282
Medlem
Kackotopis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tampis
Du närmar dig fyrtio bast och härjar på nätet om ”fejk-fans”. Skärp dig.

RE8 ser ut att bli en succé iallafall!
Jag spelade Resi 1 - 6 vid release, men hade annat att göra när 7:an släpptes. Efter alla hyllningar och framgångar så funderar jag nu på att ägna en helg åt att dra igenom 7 och 8. Ska bli sjukt ballt att glida in i den här B-films-världen igen Ska bli intressant att se hur Umbrella är involverade i det hela.

Hur är manuset/skådespeleriet i 7-8? Är det lika cheesy och uselt som i de första spelen, eller är det mer seriöst (gissar på mer seriöst då det är svårt att medvetet få till B-filmskänslan och de styltiga dialogerna från de första spelen)?

Det är flera år kvar till "40 bast", om du inte förstår vad jag menar med fejk-fans så missar du en stor poäng. Var beredd på att bli besviken, är allt jag har att säga. Röstskådespeleriet i RE8 är som något taget ur en Disneyfilm, medans dom gamla är mer som en B-skräckfilm.

"Resident Evil Village: Umbrella Logo and Involvement Explained": https://gamerant.com/resident-evil-v...umbrella-logo/
__________________
Senast redigerad av Kackotopi 2021-05-13 kl. 16:07. Anledning: Glömde tillägga en grej.
Citera
2021-05-13, 16:16
  #283
Medlem
Kackotopis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AliPizzerian
Vill även bara säga...


Citera
2021-05-13, 16:16
  #284
Medlem
Tampiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kackotopi
Det är flera år kvar till "40 bast", om du inte förstår vad jag menar med fejk-fans så missar du en stor poäng. Var beredd på att bli besviken, är allt jag har att säga. Röstskådespeleriet i RE8 är som något taget ur en Disneyfilm, medans dom gamla är mer som en B-skräckfilm.

"Resident Evil Village: Umbrella Logo and Involvement Explained": https://gamerant.com/resident-evil-v...umbrella-logo/

Så många år kan det inte vara kvar till 40, med tanke på att du spelade Resident Evil 1 vid release (vilket släpptes 1997). Du har ju själv sagt att äkta fans ”varit med sedan dag 1” och du är väl ett äkta fan?
Vad du säger om röstskådespeleriet i 8:an är helt ointressant med tanke på att du inte har spelat spelet och bara sitter och återupprepar vad någon på Youtube har sagt.
Sist men inte minst så är det helt galet att du länkar till spoilers. Vilken idioti.
Igen: snälla, skärp dig.
Citera
2021-05-13, 16:23
  #285
Medlem
Kackotopis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tampis
Så många år kan det inte vara kvar till 40, med tanke på att du spelade Resident Evil 1 vid release (vilket släpptes 1997). Du har ju själv sagt att äkta fans ”varit med sedan dag 1” och du är väl ett äkta fan?
Vad du säger om röstskådespeleriet i 8:an är helt ointressant med tanke på att du inte har spelat spelet och bara sitter och återupprepar vad någon på Youtube har sagt.
Sist men inte minst så är det helt galet att du länkar till spoilers. Vilken idioti.
Igen: snälla, skärp dig.

Du som stalkar mina inlägg borde ha läst detta: (FB) Resident evil minnen -tråden eller missade du det? Nej, det är sant att jag har bara spelat demon, men jag har däremot kollat när Gab Smolders spelar RE: Village. Så vart vill du komma? Det är du som ska lägga ner med att sprida fakenews om mig.

Om du läser artikeln så står det:

Citat:
Capcom didn't delve much deeper into Umbrella's role in Resident Evil Village leading up to the game's release, but now that the game is out in the wild, those who have completed it know exactly how Umbrella is involved. For those wondering, this is the role Umbrella plays in Resident Evil Village and why the company's logo shows up in the game. Be warned that MAJOR SPOILERS for Resident Evil Village will follow.

Du kan stoppa där.
__________________
Senast redigerad av Kackotopi 2021-05-13 kl. 16:26. Anledning: *Gab
Citera
2021-05-13, 17:04
  #286
Medlem
Kackotopis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Spelet är fantastiskt! Så mycket hat här. Säg ett bättre spel 2021 än så länge?

"The Medium" verkar tusen gånger bättre, och det kom i år: https://www.youtube.com/watch?v=BLMARkLs7Ss
Citera
2021-05-13, 17:12
  #287
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kackotopi
"The Medium" verkar tusen gånger bättre, och det kom i år: https://www.youtube.com/watch?v=BLMARkLs7Ss
Men om det hade haft titeln Resident evil så hade det varit skit.
Citera
2021-05-13, 17:15
  #288
Medlem
Kackotopis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av awesome5
Men om det hade haft titeln Resident evil så hade det varit skit.

Umm, varför skulle det ha RE som titel? När det inte är ett RE-spel?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback