Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Jag kan inte uttala mig om detta fallet. Jag har ingen dokumentation, men det jag vet om tvångsplaceringar är att det är väldigt skadligt för barn och det ska inte missbrukas. Och om man absolut ska placeras så ska det bli bättre för barnet. Men så är det dessvärre inte i den verkliga världen. All forskning pekar åt totalt motsatt håll. Det blir mycket värre för barnen som placeras.
Det handlar inte om tvångsplaceringarna, vilka med hög sannolikhet är lika värdelösa som det dessa två föräldrar kan erbjuda, det handlar om signalvärdet.
Citat:
Säna en signal. Så om två föräldrar blir arbetslösa så ska de också riskera sina barn om de hamnar på ekonomiskt obestånd och efter två år ska de bli av med vårdnaden och syskon ska splittras och växa upp i olika familjehem? Hur bra är det för barn tror du.. ärligt talat?
Ett stort problem i detta land är att det finns alldeles för många föräldrar som aldrig kunnat försörja sig och lever på socialtjänsten, oavsett om de har 1 eller 15 barn. Ju fler markeringar som riktas mot dessa hushåll desto bättre. Vissa lämnar förhoppningsvis Sverige, andra kommer försöka lösa sina problem tidigare och på egen hand, somliga kommer förhoppningsvis göra abort eller undvika det där extra barnet som de inte har råd eller tid för.
Sverige är en sopkontainer med barn som misslyckas i skolan och fastnar i kriminalitet för att de har urusla bidragsföräldrar som inte tar ansvar för sina 1-15 ungar.
När det gäller denna familj kan det mycket vara så att en eller bägge föräldrar har lättare intellektuell funktionsnedsättning sett till skiten de satt sig i samt den stora skaran barn. Det brukar alltid sluta med att socialtjänsten omplacerar eftersom föräldrar med intellektuell funktionsnedsättning aldrig klarar av föräldraskapet, om än de själva tycker att det går utmärkt.
Citat:
Ursprungligen postat av
BushwickBill
Jag antar att du är en barnlös kärring?
Det stämmer, och utöver det så har jag i mitt umgänge bara föräldrar som inte skaffat fler barn än de klarar av att sörja för ekonomiskt och har tid att stötta så de tar sig igenom skolan med godkända resultat.