2026-01-15, 23:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Aha,, trodde häktet hade ngt konto man satte in på men hur ska han då kunna handla?
Finns säkert något fattigmanskonto med adress häktet, men inte bankkonton/swish som vi friska människor har.

Citat:
Ursprungligen postat av Svidmyra
Tack. Hoppas du har rätt. Jag har svårt att hitta bland trådens ca 110.000 inlägg…
Så är det. Skrivs tyvärr för mycket skit här med fokusförflyttningar av vissa att det är svårt att hitta dokumenten bland tusentals tramsinlägg. Någon har garanterat bättre koll på det än vad jag har och kan svara med länkar.
Senast redigerad av frason 2026-01-15 kl. 23:06.
Citera
2026-01-15, 23:07
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalmstadSFB
Hans sista timme:

Gråtit 20 min över att Linnea kan springa runt och sära på benen för massa araber.
Tjatat 15 min på vakter att ha högläsning från denna tråden.
Argumenterat 10 min att han har rätt till 2 nocco per dag enligt mänskliga rättigheter från FM (han menar FN).
Skrikit efter pappa i 12 min.
Spenderat 3 min att svära åt Jocke.

Dottern är långt långt bak i huvudet.

Imorgon serveras pannbiffar. Fattigmat. Christopher vill ha köttfärssås. Hoppas Linnea gjorde allt han sade hon skulle göra om han häktades. Göm mobiler och knark i soprummet bakom den blå soptunnan.

Hon la upp en story igår eller förrgår att hon hade så himla mycket att fixa med, förmodligen dessa saker 😅
Citera
2026-01-15, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frason
Finns säkert något fattigmanskonto med adress häktet, men inte bankkonton/swish som vi friska människor har.

Så är det. Skrivs tyvärr för mycket skit här med fokusförflyttningar av vissa att det är svårt att hitta dokumenten bland tusentals tramsinlägg. Någon har garanterat bättre koll på det än vad jag har och kan svara med länkar.

Man får inte skicka pengar till någon som sitter häktad eller fängslad längre. Man ändrade det där, vilket jag utgår ifrån beror på att vi har så många gängkriminella numera bakom lås och bom.

Man kan dock tjäna en mindre slant på olika vis under tiden du sitter häktad.
Citera
2026-01-15, 23:13
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:

Nej det fattar ja. Hoppas han blir lite friskare nu. Kommer till insikt och så men knappast
troligt med tanke på att det inte gått tidigare. Han sitter bra där han sitter men tänk på
det när ni går ut eller knäpper en Nocco. Öppnar kylskåpet, surfar in på nätet. Eller vad ni
nu gör. Skänk Chrippa en tanke. Han kan inte göra det där

Å det är ert fel. Jockes fel.
Citera
2026-01-15, 23:18
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Aha,, trodde häktet hade ngt konto man satte in på men hur ska han då kunna handla?
Möjligheten att sätta in pengar åt intagna på häkte och anstalt försvann helt för något år sedan.
Är de i sysselsättning så får de en liten peng i timmen - men för häktade blir det oftast bara ett häktesbidrag som de får ut. Möjligheterna till sysselsättning är ju lägre där.
Citera
2026-01-15, 23:21
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Möjligheten att sätta in pengar åt intagna på häkte och anstalt försvann helt för något år sedan.
Är de i sysselsättning så får de en liten peng i timmen - men för häktade blir det oftast bara ett häktesbidrag som de får ut. Möjligheterna till sysselsättning är ju lägre där.

Hmm Ok. Va knäppt kan jag tycka.
Citera
2026-01-15, 23:34
Avstängd
Citat:
Ja, ja, ja. Finns i tråden. Någon har säkert snabblänkar till det.

Catch me if you can. /Dvärgen
Fake it till you make it. /Hinken

Banals inlägg.
Citera
2026-01-15, 23:35
Avstängd
Citat:

Man får en liten summa av häktet varje vecka.

Nu kommer Micro komma o gnälla att det är varannan vecka
Senast redigerad av HalmstadSFB 2026-01-15 kl. 23:40.
Citera
2026-01-15, 23:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Svidmyra
Tack. Hoppas du har rätt. Jag har svårt att hitta bland trådens ca 110.000 inlägg…

Banals inlägg
Citera
2026-01-15, 23:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
Hon la upp en story igår eller förrgår att hon hade så himla mycket att fixa med, förmodligen dessa saker 😅

Ja plus att tejpa fast massa kuddar för att låtsås vara gravid i vecka 82.
Citera
2026-01-15, 23:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Man kan dock tjäna en mindre slant på olika vis under tiden du sitter häktad.

Hur då?
Citera
2026-01-15, 23:38
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Hmm Ok. Va knäppt kan jag tycka.
Instämmer. Jag tycker det är bra på anstalt att de måste delta i sysselsättning för att få pengar .. men på häkte borde det vara annorlunda eftersom de flesta inte är dömda där - och kan vara oskyldiga. De borde ha drägligare villkor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in