2026-01-15, 22:03
Medlem
Hur kan några bröder, som bara har orsakat kaos och stora kostnader för samhället, få så mycket uppmärksamhet?
Citera
2026-01-15, 22:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av CoachFatty
Undra vad Chrippahorunge gör exakt nu!

Hans sista timme:

Gråtit 20 min över att Linnea kan springa runt och sära på benen för massa araber.
Tjatat 15 min på vakter att ha högläsning från denna tråden.
Argumenterat 10 min att han har rätt till 2 nocco per dag enligt mänskliga rättigheter från FM (han menar FN).
Skrikit efter pappa i 12 min.
Spenderat 3 min att svära åt Jocke.

Dottern är långt långt bak i huvudet.

Imorgon serveras pannbiffar. Fattigmat. Christopher vill ha köttfärssås. Hoppas Linnea gjorde allt han sade hon skulle göra om han häktades. Göm mobiler och knark i soprummet bakom den blå soptunnan.
Citera
2026-01-15, 22:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HalmstadSFB
Hans sista timme:

Gråtit 20 min över att Linnea kan springa runt och sära på benen för massa araber.
Tjatat 15 min på vakter att ha högläsning från denna tråden.
Argumenterat 10 min att han har rätt till 2 nocco per dag enligt mänskliga rättigheter från FM (han menar FN).
Skrikit efter pappa i 12 min.
Spenderat 3 min att svära åt Jocke.

Dottern är långt långt bak i huvudet.

Imorgon serveras pannbiffar. Fattigmat. Christopher vill ha köttfärssås. Hoppas Linnea gjorde allt han sade hon skulle göra om han häktades. Göm mobiler och knark i soprummet bakom den blå soptunnan.
Tror du verkligen att han grät så länge som 20 min över Hinken? Tror mer att han gråter 24/7 och vill ringa till pappa.
Citera
2026-01-15, 22:33
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frason
Tror du verkligen att han grät så länge som 20 min över Hinken? Tror mer att han gråter 24/7 och vill ringa till pappa.

Den enda han får prata med nu är väl sin advokat.
Kanske ngn sjuksyrra i 10 min eller så.
Citera
2026-01-15, 22:40
Avstängd
Citat:

Han gråter över vad hon kan göra inte över henne 😆

"Pappa. Det är hemskt här. Ingen nocco inget gym. Kan du komma hit och sitta häktad istället för mig? Inte? Varför då? Älskar du mig inte?!!"
Citera
2026-01-15, 22:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Den enda han får prata med nu är väl sin advokat.
Kanske ngn sjuksyrra i 10 min eller så.

Sjuksyrran lär ju tröttna på hans tjat om nässprej fort alltså.
Citera
2026-01-15, 22:44
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Sjuksyrran lär ju tröttna på hans tjat om nässprej fort alltså.

ja
men han sitter väl med restriktioner nu så
det enda Pappan eller frun kan göra är att
föra över lite pengar så han kan handla.
Roligare än så blir det inte.
Citera
2026-01-15, 22:53
Avstängd
Citat:
Han gråter över vad hon kan göra inte över henne 😆

"Pappa. Det är hemskt här. Ingen nocco inget gym. Kan du komma hit och sitta häktad istället för mig? Inte? Varför då? Älskar du mig inte?!!"
Mycket troligt scenario samtidigt som Hinken gör sitt, jobbigt. Och idioterna fortsätter förtala, riiiktigt jobbigt kan det bli för vissa.

Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
ja
men han sitter väl med restriktioner nu så
det enda Pappan eller frun kan göra är att
föra över lite pengar så han kan handla.
Roligare än så blir det inte.
Kan bli svårt då det inte finns något att överföra pengar till. Ingen swish, inga bankkonton. Dvärgen har det jobbigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Gaspari-
Att en person lyckats ordbajsa över 5000 inlägg i denna tråd är skrämmande.
Skrämmande/imponerande, same same but different. Patetiskt iaf.
Citera
2026-01-15, 22:55
Medlem
Svidmyras avatar
Hur är det nu när både åklagaren och Chrippa/försvarsadvokaten har överklagat tingsrättens dom?

I väntan på hovrättsförhandlingarna har Chrippa häktats. Häktningstiden är två veckor, sen tas nytt beslut om häktning varannan vecka fram till hovrättsförhandlingarna inget säger att han ska släppas ur häktet innan hovrättens dom har fallit.

Tid för hovrättens förhandlingar har ännu inte fastställts, det brukar dröja två tre månader efter överklagandet. Men - Chrippa o hans advokat vill häva tingsrättens domslut. Åklagaren vill skärpa straffet. Har åklagaren preciserat vad hon vill att straffet ska vara eller står hon fast vid det hon begärde i åtalet som behandlades i december och då resulterade i ett lägre straff än vad som yrkats?
Vad bestod hennes begärda straff i då? 4 års fängelse eller mer? Rimligtvis borde hon i sitt överklagande yrka på ett ännu högre straff nu efter Chrippas utlandsresa och fortsatta affärer med kepsar och spel trots näringsförbudet. Vad kan maxstraffet nu bli för Chrippa som inte åtlyder en dom utan genast bryter mot den på flera punkter?

Överklagas även Linnéas villkorliga fängelsedom? Och Chrippafarsans frikännande? Finns överklagandena att läsa nånstans?
Citera
2026-01-15, 22:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Svidmyra
Överklagas även Linnéas villkorliga fängelsedom? Och Chrippafarsans frikännande? Finns överklagandena att läsa nånstans?
Ja, ja, ja. Finns i tråden. Någon har säkert snabblänkar till det.

Catch me if you can. /Dvärgen
Fake it till you make it. /Hinken
Citera
2026-01-15, 23:00
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Mycket troligt scenario samtidigt som Hinken gör sitt, jobbigt. Och idioterna fortsätter förtala, riiiktigt jobbigt kan det bli för vissa.

Kan bli svårt då det inte finns något att överföra pengar till. Ingen swish, inga bankkonton. Dvärgen har det jobbigt.

Skrämmande/imponerande, same same but different. Patetiskt iaf.

Aha,, trodde häktet hade ngt konto man satte in på men hur ska han då kunna handla?
Citera
2026-01-15, 23:00
Medlem
Svidmyras avatar
Citat:
Ja, ja, ja. Finns i tråden. Någon har säkert snabblänkar till det.

Catch me if you can. /Dvärgen
Fake it till you make it. /Hinken

Tack. Hoppas du har rätt. Jag har svårt att hitta bland trådens ca 110.000 inlägg…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in