2026-01-15, 22:27
Medlem
Jaha
Och

I mitt tycke har han förmodat lyckats döda och stycka en annan människa
Han behöver inte utredas
Utan vi borde kunna konstatera att han är ett monster som har förverkligat sina rättigheter till ett bra liv.

Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Anledningen till att han får spela playstation är faktiskt inte för att underhålla honom. Förutom en viss stimulans dom måste ha för att överhuvudtaget kunna utredas så ingår faktiskt spel i bedömningsprocessen. Har dom impulskontroll? Klarar dom av att förlora? Osv. Han var väl lite dålig förlorare eller vad stod det?
Citera
2026-01-15, 22:28
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Vi menar samma sak. Tack för förtydligandet.

Ok, jag tänkte bara på att man kanske inte riktigt kollar efter om det är hjärnan eller hjärtat som slutar att fungera först, utan det finns flera andra sätt att avgöra dödsorsaken på. Men då menade vi lika förstår jag.
Citera
2026-01-15, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
Att han smakar på prylar från wwII har framkommit i tråden. Hotet med kniv har jag läst någonstans och tror det är en trådsanning. Pappans hårtuss är förmodat ett rent påhitt (eftersom mycket annat är nedskjuten som felaktigt så lägger jag ingen större vikt vid sånt som inte går att kontrollera, alternativt inte styrks)

Jag tror du fattar var jag vill komma med detta och jag har inte någon avsikt att kapa tråden med den här frågan något mer.
Jag avfärdar skogen som ett troll och jag finner det märkligt hur många som svalde allt och fick all in på att det var brodern som skrev.

Ahaa jag har inte läst det så ifall är det jag som missat, jag tycker ändå jag hängt med här . Men om det skulle stämma att det redan finns så ber jag om ursäkt isf !
Jag ska försöka leta mer här i tråden efter det.
Citera
2026-01-15, 22:30
Medlem
HomosexuellSkurks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riskybusiness

Han låg inom undre delen av genomsnittet stod det.
Men ändå inom det normala, så inte lågbegåvad eller så.
Jo, det var vad jag försökte förmedla, men någon med 85-90 i iq kommer ha mycket större svårigheter på alla plan i livet än någon med ett iq på 100-110 (även det inom normalspannet). De allra flesta svenskar ligger på 100.
Även om Vilm-robban inte har IF så bevisar
både Wais (det mest användbara intelligenstestet) hans beteende och andras uppfattning av honom att han är ett barn i skallen och en idiot på flera plan.

Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Ja det kan säkert bli intressant, om man kommer orka läsa igenom mörkret om den där varelsen.
Ljudupptagningarna från rättegången kommer slå rekord. Hans röst.. jättenyfiken på om han ens kommer svara på frågorna som ställs
Citera
2026-01-15, 22:33
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Anledningen till att han får spela playstation är faktiskt inte för att underhålla honom. Förutom en viss stimulans dom måste ha för att överhuvudtaget kunna utredas så ingår faktiskt spel i bedömningsprocessen. Har dom impulskontroll? Klarar dom av att förlora? Osv. Han var väl lite dålig förlorare eller vad stod det?

Han reagerade som ett barn:

"– När han spelar sällskapsspel och kortspel med vårdare så hatar han att förlora. Han blir jättearg, som ett barn, och svär."
Citera
2026-01-15, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sesamsmaland1986
Jaha
Och

I mitt tycke har han förmodat lyckats döda och stycka en annan människa
Han behöver inte utredas
Utan vi borde kunna konstatera att han är ett monster som har förverkligat sina rättigheter till ett bra liv.

Men man lär sig en hel del av vad som kommer fram i utredningar. Inte bara om just en enstaka person utan en beteendeform, som kan vara till gagn för forskning och framtida profilutredningar.

Visst är han ett monster och han ska inte ha förmåner. Det tror jag inte han kommer att få heller den dagen han får sitt straff.
Citera
2026-01-15, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomosexuellSkurk
Ljudupptagningarna från rättegången kommer slå rekord. Hans röst.. jättenyfiken på om han ens kommer svara på frågorna som ställs
Kommer äcklet njuta av uppmärksamheten eller skämmas över att inte ha lyckats komma undan? Såna som han kan förvisso inte skämmas men du förstår säkert frågan.
Citera
2026-01-15, 22:36
Medlem
riskybusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomosexuellSkurk
Jo, det var vad jag försökte förmedla, men någon med 85-90 i iq kommer ha mycket större svårigheter på alla plan i livet än någon med ett iq på 100-110 (även det inom normalspannet). De allra flesta svenskar ligger på 100.
Även om Vilm-robban inte har IF så bevisar
både Wais (det mest användbara intelligenstestet) hans beteende och andras uppfattning av honom att han är ett barn i skallen och en idiot på flera plan.

Absolut.
På gott humör och sover bra i häktet.
Får utbrott och svär när han förlorar i kortspel.
Blir rasande om han blir kallad Robin.
Det är ju så barnsligt och verklighetsfrånvänt att man bara skakar på huvudet.

Ja, jag ser verkligen fram emot att lyssna på rättegången.
Jag tror nog ändå att han kommer vara pratglad och svara ordentligt på frågor.
Hur mycket som blir sanning och hur mycket som blir lögn däremot...
Citera
2026-01-15, 22:43
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dieseldoris111
Ahaa jag har inte läst det så ifall är det jag som missat, jag tycker ändå jag hängt med här . Men om det skulle stämma att det redan finns så ber jag om ursäkt isf !
Jag ska försöka leta mer här i tråden efter det.

Krigs samlingen kommer från vittnesmålet sen mellanstadiet. Finns i sammanfattningen
Citera
2026-01-15, 22:44
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Oj du forsätter och fullkomligt ignorerade det jag skrev att A inte vill att vi diskuterar hans mamma eller honom mer, respektfullt eller hur?
Citat:
Ursprungligen postat av hideousstrength
För övrigt håller jag med om att familjen bör lämnas utanför, deras problem är mer orsakade av Robins beteende än orsaken till dem. Förutom brottsoffren och deras familjer är Robins familj de som drabbats hårdast.
Absurt att en påstådd bror ges exklusiv rätt att styra vad som får skrivas om styckmördarens bakgrund.
Senast redigerad av Taggad 2026-01-15 kl. 22:47.
Citera
2026-01-15, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

"– När han spelar sällskapsspel och kortspel med vårdare så hatar han att förlora. Han blir jättearg, som ett barn, och svär."

Man tycker ju att han borde ha blivit galen och förstörd av att misslyckas och bli gripen pga detta mord, men han sover gott om nätterna, men han kan inte förlora i ett sällskapsspel??

Men kanske är sällskapsspelet som får bägaren att rinna över..

Att vara en dålig förlorare innebär väl att man känner sig misslyckad och att man har dålig självkänsla typ. Hur kan han inte känna likadant över att han blivit gripen… ??
Om det nu inte stämmer att han kletade bajs överallt haha. Han kanske har accepterat läget nu med playstation och balkong.
Citera
2026-01-15, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Tack. Man undrar ju lite över om dom sätter den bäste vårdaren på att spela mot honom, för att kunna studera Robin när han förlorar. Eller om spelet är riggat 😅.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in