2026-01-15, 19:25
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/vilma-anderssons-liv-pa--rattspsyk-egen-avdelning/
Citat:
På Rättsmedicinalverket i Huddinge har den misstänkta styckmördaren Vilma Andersson, 26, fått egen avdelning, tv-spel och böcker, erfar Expressen.

Han uppges vara på gott humör och sover gott – men vissa saker gör honom förbannad.

– Han tycker inte om att kallas för Robin – och han hatar att förlora i spel, säger en person med insyn.
Citera
2026-01-15, 19:26
Medlem
SloppySecondss avatar
Bröderna kanske var som "Batman och Robin" men Robin har svinat om, rejält.
Citera
2026-01-15, 19:27
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/vilma-anderssons-liv-pa--rattspsyk-egen-avdelning/

Obehaglig läsning, hoppas han får RPV och blir inlåst mycket mycket länge som den MANNEN ROBIN han är
Citera
2026-01-15, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag förmodar att det är av stor betydelse hur styckningen skett, och om kroppdelarna är väl bevarade.

Tänker "högt" nu, men om det är en defensiv styckning, handlar det i första hand om att göra sig av med kroppdelarna lättast. Då kanske inre organ i buk osv, inte har tagit lika mycket skada, som om det sskulle kunna se ut vid en offensiv styckning, där gm ibland vill komma åt särskilda delar.

Vilket redskap som använts vid styckningen kan ha betydelse, då det inte är lätt att stycka en kropp utan rätt redskap.

Jag är för dåligt insatt i skillnaden för att avgöra när skador uppkommit, om kroppen styckats/inte styckats. Man brukar ju kunna se t ex om en skada uppkommit efter döden, då cirkulationen upphör vid döden och blödning inte sker på samma sätt vid en skada. Naturligt rinner ju mycket blod ut vid en styckning, men jag inbillar mig att det främst är från de större kärlen, och inte de mindre? Dvs skador som uppstått innan döden borde gå att se trots stora blodförluster? Glöm inte hur mycket man kunde få ut om Kim Wall, som ju styckades och vars kroppsdelar slängdes i havet.

Ja, både röntgen och datortomogrfi används. Det finns en datortomografikamera i Stockholm i varje fall.

Rättsläkarna är otroligt skickliga, och jag tror att det finns goda chanser till tt kunna få veta vad som hänt M*y, dvs om alla kroppdelar hittas och inte är alltför förstörda.

Ja, det rättsmedicin är en oerhört intressant och som synes komplicerad vetenskap. I många fall brukar jag automatiskt jämföra med mitt gamla hemland, USA, men jag tror nog att det svenska rättsmedicinska väsendet är tops!

Har ingen egentlig kännedom om rättsmedicin men det är intressant att följa med litet i nya rön.

Tänker att de inre organen bryts ner snabbt om det inte finns blodtillförsel. På så sätt kanske man kan avgöra vilket organ som slutade fungera först, dv.s. innan, vid eller efter dödsögonblicket. Tänker att man undersöker förhållandet hjärta och hjärna först (om hjärtat hade slutat får inte hjärnan syre), men självklart andningsapparaten mm. Nu blev BO tydligen strypt och med det finns det en förklaring.
Och som jag tidigare skrev, måste det vara svårare att bedöma skador på en styckad kropp.

Eftersom GM verkar har lagrat kroppsdelar i kylen kanske vävnaderna inte har förstörts så mycket. Speciellt eftersom kroppsdelarna inte legat så länge. Vet ej hur det är med kroppsdelar i fryst tillstånd.
Senast redigerad av Detdundrar 2026-01-15 kl. 19:37.
Citera
2026-01-15, 19:43
Medlem
Mercedes avatar
Seriöst??
Gör mig förbannad med.

Citat:
"– Han har fått en egen avdelning med tv-rum och Playstation, kök och egen balkong. Som en fritidsgård ungefär. Han får särbehandling. Det är väldigt ovanligt och har gjort många i personalen förbannade, säger en person med insyn i verksamheten. "

Citat:
"– Han visar ingen empati, ingen ångest. Han sover tungt och sammanhängande och är på bra humör.

Men vid vissa tillfällen har den misstänkta mördaren reagerat med raseri.

– När han spelar sällskapsspel och kortspel med vårdare så hatar han att förlora. Han blir jättearg, som ett barn, och svär. Sedan blir han arg om någon kallar honom för hans tidigare namn: Robin. När en personal råkade kalla honom för det så fick han ett utbrott: ”Jag heter Vilma, kalla mig inte för det där”. "

Ingen empati, ingen ångest, på gott humör....

Blir arg som ett barn...
Senast redigerad av Mercede 2026-01-15 kl. 19:45.
Citera
2026-01-15, 19:45
Medlem
Det förvånar mig hur vissa här kan tvivla på att Robin är psykopat. Visar ingen ånger, kan t.o.m mörda för att få utlopp för sina egna lustar - ingen utom en psykopat fungerar så.
Citera
2026-01-15, 19:45
Medlem
Playstation och balkong
WTF!!!
Fy fan vilket svek mot My och hennes familj!!!
Citera
2026-01-15, 19:46
Medlem
Seabeers avatar
– När han spelar sällskapsspel och kortspel med vårdare så hatar han att förlora. Han blir jättearg, som ett barn, och svär. Sedan blir han arg om någon kallar honom för hans tidigare namn: Robin. När en personal råkade kalla honom för det så fick han ett utbrott: ”Jag heter Vilma, kalla mig inte för det där”.

Om jag hade varit intagen med detta fanskap hade jag gjort all i min fullaste makt att ge han ordentlig med däng , och då menar jag ordentligt.
Citera
2026-01-15, 19:49
Medlem
Mercedes avatar
Är inte det här konstigt?

Förstår tanken men det ska väl utredas hur de var när de gjorde brottet?

Citat:
"Och det första som händer när de skrivs in är att all deras medicinering dras in – oavsett om den gäller bipolaritet, depression eller neuropsykiatriska diagnoser – för att utredningsteamet ska kunna bedöma klienterna när de är ”rena”. "
Citera
2026-01-15, 19:49
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
Förhörsledarens taktik får bli att spela skitgubbe med honom & låta honom vinna för att få honom på bättre humör
Han reagerar & beter sig precis som förväntat.
Citera
2026-01-15, 19:52
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seabeer
– När han spelar sällskapsspel och kortspel med vårdare så hatar han att förlora. Han blir jättearg, som ett barn, och svär. Sedan blir han arg om någon kallar honom för hans tidigare namn: Robin. När en personal råkade kalla honom för det så fick han ett utbrott: ”Jag heter Vilma, kalla mig inte för det där”.

Om jag hade varit intagen med detta fanskap hade jag gjort all i min fullaste makt att ge han ordentlig med däng , och då menar jag ordentligt.

Tydligen därför han får särbehandling.

Citat:
"Eftersom den här mannen är så ”mediekänd” att han skulle riskera att bli misshandlad av andra klienter. "

"I lokalerna finns farliga och ofta labila personer som kan misstänkas lida av allvarliga psykiatriska tillstånd. "

Det låter ju som alla behöver vara isolerade från varandra om de är så labila?
Citera
2026-01-15, 20:00
Medlem
Seabeers avatar
Jag hoppas innerligt att dom kallar han Robin framöver, SOM HAN HETER.

Han få bli arg då, vad ska han göra ?? Killen är typ 168 och väger 60 kg han kan inte göra ett skit….
Senast redigerad av Seabeer 2026-01-15 kl. 20:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in