Citat:
men dom som växte upp i fruktansvärda miljöer och inte blev brottslingar missbrukare eller valde fel relationer, påverkades dom av arv och miljö?
Gärningsmannen genomgår självklart en rättspsykiatrisk undersökning eftersom han uppenbart lider av en eller flera avvikande beteende. Vad diagnosen eller diagnoserna blir vet ingen.
Det är dock tröttsamt att man vill hitta en förklaring inom familjen till att denna vidriga person valt att mörda på värsta tänkbara sätt.
Även om arv och miljö har påverkat honom har han haft möjlighet att välja rätt efter kidnappningen av den 10-åriga flickan. Tvärtom har han bejakat sina lustar och fördjupat sig i sina avvikelser. Jag vill påstå att han fungerar i vissa situationer med tanke på arbete och annat vilket gör att i min värld är han tillräckligt frisk för att skilja på rätt och fel, detta oavsett hans bakgrund!
Gärningsmannen genomgår självklart en rättspsykiatrisk undersökning eftersom han uppenbart lider av en eller flera avvikande beteende. Vad diagnosen eller diagnoserna blir vet ingen.
Det är dock tröttsamt att man vill hitta en förklaring inom familjen till att denna vidriga person valt att mörda på värsta tänkbara sätt.
Även om arv och miljö har påverkat honom har han haft möjlighet att välja rätt efter kidnappningen av den 10-åriga flickan. Tvärtom har han bejakat sina lustar och fördjupat sig i sina avvikelser. Jag vill påstå att han fungerar i vissa situationer med tanke på arbete och annat vilket gör att i min värld är han tillräckligt frisk för att skilja på rätt och fel, detta oavsett hans bakgrund!
Bara för man vet skillnaden mellan rätt och fel behöver man inte vara en god människa. Ingen har sagt att han inte är ansvarig för sina handlingar, tycker han är ett äckel. Forskning säger att miljö och gener är stora faktorer hur en person blir.
Framförallt att Robin började med så grova brott så ung.
Samma sak med Willmas mördare han har antagligen fått dålig syn på kvinnan hemifrån.
Tex om du är och lever med kriminella, är det stora förutsättningar att du själv blir kriminell, enkel logik.
Jag säger inte att hans pappa eller mamma är mördare, men det är tydligt att de varit stora konsumenter av missbruk.
Jag tror personligen han är psykopat.