2026-01-15, 20:05
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seabeer
Jag hoppas innerligt att dom kollar han Robin framöver, SOM HAN HETER.

Han få bli arg då, vad ska han göra ?? Killen är typ 168 och väger 65 kg, han kan inte göra ett skit….
Ironin när han med ljus pipig röst blir arg och skriker: "Jag heter Vilma, kalla mig inte för det där”. "

Vad jag längtar till rättegången för att få höra hans röst.

Citat:
"Sedan blir han arg om någon kallar honom för hans tidigare namn: Robin. När en personal råkade kalla honom för det så fick han ett utbrott: ”Jag heter Vilma, kalla mig inte för det där”. "

"– Han vill bli identifierad som kvinna. Han pratar väldigt tillgjort med en ljus, pipig ton på rösten. Det låter väldigt konstigt."
Citera
2026-01-15, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seabeer
Jag hoppas innerligt att dom kollar han Robin framöver, SOM HAN HETER.

Han få bli arg då, vad ska han göra ?? Killen är typ 168 och väger 65 kg, han kan inte göra ett skit….

Han skakar ju galler… rätt så oviktigt vad han tycker
Citera
2026-01-15, 20:07
Medlem
Seabeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Ironin när han med ljus pipig röst blir arg och skriker: "Jag heter Vilma, kalla mig inte för det där”. "

Vad jag längtar till rättegången för att få höra hans röst.

Popcorn och pepsi framför det ögonblicket!
Citera
2026-01-15, 20:10
Medlem
Seabeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissKatt
Han skakar ju galler… rätt så oviktigt vad han tycker

Ajemen , fan va jag bara hoppas att någon får tag i honom och slår honom gul och blå…
Citera
2026-01-15, 20:11
Medlem
MeggieClearys avatar
Han kanske trivs med att vara inlåst på rättsspyk.
Allt är förutsägbart, enkla rutiner att följa och "trevlig, kravlös" personal.
Kom att tänka på Daniel Nykvist som sprang ut från sin lägenhet och mördade en okänd kvinna och ett barn. Han trivs väldigt bra på rättspsyk och mår bra mentalt av att vara där. Har riktigt blommat upp.
Citera
2026-01-15, 20:15
Medlem
HomosexuellSkurks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Det förvånar mig hur vissa här kan tvivla på att Robin är psykopat. Visar ingen ånger, kan t.o.m mörda för att få utlopp för sina egna lustar - ingen utom en psykopat fungerar så.

Han har låg intelligens vilket påverkar det mesta i hans personlighet. Han har kanske ett personlighetssyndrom ospecifik (uppfyller inte ett existerande, men har drag av flera vilket fortfarande orsakar problem).
Han är antisocial absolut, men jag tror till hundra procent det hade framkommit i den tidigare RPU.

Läs utlåtandet och kom tillbaka sen
Citera
2026-01-15, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sesamsmaland1986
Playstation och balkong
WTF!!!
Fy fan vilket svek mot My och hennes familj!!!

Offret och dennes familj skall väl inte ha någon påverkan på hur en intagens vistelse på rättspsyk skall se ut? Rättsmedicinalverket utformar ju hans vardag på det sättet som aktuella lagar och föreskrifter anger, men framförallt på ett sätt som skall göra att utredningen blir så bra som möjligt (eller ligger det i offrens och allmänhetens intresse att utredningen av gärningsmannen görs bristfälligt?)

Att han har tillgång till playstation ingår i de isoleringsbrytande åtgärder som intagna har varje dag. Det finns säkert fler alternativ än så i form av sällskapsspel, pingisbord, rita, spela musik osv. Att han har "balkong" handlar väl snarare om att kliniken är utrustad med sådana, så att de intagna kan röka eller ta frisk luft, precis som på vilket sjukhus som helst.

/Nu höjer vi oss!
Citera
2026-01-15, 20:17
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Seriöst??
Gör mig förbannad med.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/vilma-anderssons-liv-pa--rattspsyk-egen-avdelning/

Ingen empati, ingen ångest, på gott humör....

Blir arg som ett barn...

Sover gott också.

Det är ett avvikande beteende i den situation han är i. Det stärker min tro att han kan ha starka drag av psykopati. Samtidigt är det här en läcka, och vad gäller empati och ångest kan det vara svårt att avgöra på en vecka.

Påminner om Billy som mördade Tova. Han mådde så såligt innan mordet att han behövde uppsöka läkare (om jag inte missminner mig för hjärtklappning, ångest? ).

Men när han satt på rättspyk för utredning,, då verkade han oberörd av sin situation, var glad och sov gott om nätterna.

Det är ju extremt konstigt.
Citera
2026-01-15, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sesamsmaland1986
Playstation och balkong
WTF!!!
Fy fan vilket svek mot My och hennes familj!!!
Men risken är nog stor att han blir mördad om dom placerar honom bland andra fångar där.Dom vill väl ha honom levande åtminstone tills rättegången och psykundersökningen är genomförd. Det är väl det som är tanken.
Citera
2026-01-15, 20:19
Medlem
HomosexuellSkurks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrgauten
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/vilma-anderssons-liv-pa--rattspsyk-egen-avdelning/

Obehaglig läsning, hoppas han får RPV och blir inlåst mycket mycket länge som den MANNEN ROBIN han är

Det kommer inte bli rättspsyk.
Citera
2026-01-15, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Ja det var klantigt att lämna hammaren och buntband, men det kanske var så mörkt att han inte hittade dem. Det var ju mitt i natten och dessutom borde han ha kännt sig enormt stressad . Vågade väl inte heller stanna kvar någon längre tid att leta.

Nej ynkryggen flydde så fort han kunde som de fega lilla kryp.

Tror inte han kommer erkänna. De kommer nog heta att de var en olyckshändelse .
Citera
2026-01-15, 20:22
Medlem
Sopphjonets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomosexuellSkurk
Han har låg intelligens vilket påverkar det mesta i hans personlighet. Han har kanske ett personlighetssyndrom ospecifik (uppfyller inte ett existerande, men har drag av flera vilket fortfarande orsakar problem).
Han är antisocial absolut, men jag tror till hundra procent det hade framkommit i den tidigare RPU.

Läs utlåtandet och kom tillbaka sen

Jag är inte helt övertygad om att han har så pass låg intelligens som vissa har velat göra gällande.
Och att han nu sover gott och är på bra humör tycker jag verkar vittna om att han nånstans är nöjd med att han har kunnat förverkliga en dröm han förmodligen haft ända sen tonåren. Då infinner sig väl lugnet till slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in