2026-01-15, 19:46
Medlem
Wayaheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Smidigare med mer precision, förståelse för vad som provocerar befolkningen. Varenda människa borde förstå att det kan göras på bättre sätt. Bara en sådan sak som att de är maskerade är efterblivet.
Bra, du har en plan färdigställd! Kanske du skulle ta och skriva ett brev till Trumpadmnistrationen, med hälsningar ifrån mellanmjölkslandet ?
Citera
2026-01-15, 19:48
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afro-Greger
Ja DrOutlaw har lämnat diskussionen om fallet eller detaljer om det. Trodde det fanns intresse att debattera detaljerna men det blir personangrepp direkt så det är kanske känsligt. Poängen med att jag ville diskutera är att faktumet att man har på film att fordonet färdas rakt mot Jonathan vilket är en starkare anledning till självförsvar än det som inträffar därefter. Men DrOutlaw vill inte riktigt kännas vid det och vägrar se det på filmen så då finns inget att prata om.

Inte för att det spelar någon roll i övrigt. Fallet är i övrigt ganska helstängt.

Väntar fortfarande på din eminenta beskrivning av hur hon manövrerade bilen.

Citat:
Ja men även om ni lyckades få en rättslig prövning så ser det riktigt digert ut för Renee Good. Även där skulle man komma fram till att det var nödvärn därför att det finns ett så starkt case för det. Undantaget är det tredje skottet om man på allvar kräver en annan motivering till det. Efter det så benådar Trump.

Själv tycker jag bortsett från juridik att det är ett fall av "den som ger sig in i leken får leken tåla". Kvinnan gillade att riskera andra människors liv med ett léende på läpparna genom att sabotera ICE-agenternas verksamhet och att åka med sin SUV bland folk i någon slags vansinnesfärd. I slutändan fick hon själv betala notan för sitt roliga... Ganska rättvist. Karma is a bitch and then you marry one!

Och här visar du igen att du bara är en sektmedlem, du bryr dig inte om vad som är rätt och fel, du vill bara att MAGA ska vinna den eventuella rättegången och "komma undan", trots att det är uppenbart obefogad avrättning.
Senast redigerad av DrOutlaw 2026-01-15 kl. 19:51.
Citera
2026-01-15, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
"TDS"

Det finns miljoner av klipp på YouTube med President Trump. Hur många finns det där han inte framstår som en efterbliven femåring?

Jag vill säga noll, men det går säkert att hitta något om man letar tillräckligt länge.

Alla med IQ över 80 ser vad som sker.

Det säger något om mig och dig.

Du fattar noll.
Din TDS och hur du uppfattar Trump har noll betydelse.

Det är demokratiskt fattade beslut som har betydelse och de som gör uppror mot dessa är antidemokrater och terrorister när de använder våld på det sätt de gör.

Då blir det ett militärt svar och du får sitta där och gråta, eller bete dig som flatan i denna tråd och möta hennes konsekvenser.
Citera
2026-01-15, 19:55
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wayahead
Bra, du har en plan färdigställd! Kanske du skulle ta och skriva ett brev till Trumpadmnistrationen, med hälsningar ifrån mellanmjölkslandet ?

Varför skulle jag göra det när de förstår precis det jag säger? Syftet från deras sida är inte att så smidigt som möjligt deportera illegala invandrare. Det är en fascistisk regim, men poletten verkar inte ha trillat ner än.
Citera
2026-01-15, 20:03
Medlem
F.Hansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
Man ser ju tydligt att hon kör på personen som skjuter henne. Att han endast blir puttad åt sidan innebär inte att hotet var litet.

Om man relaterar till liknande polisvideos kommer han att bli friad.

Sen borde gemene person kolla in fler videos från verkligheten så de inte är så förvirrade om hur våldsamma situationer utspelar sig och vad som är rätt eller inte.

https://m.youtube.com/watch?v=6k_1y2kSHfw

Play stupid games, win stupid prices.
Citera
2026-01-15, 20:11
Medlem
Afro-Gregers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Om de på riktigt trodde det så hade de inte mörkat utredningen. Har man inget att dölja så tar man inte och aktivt döljer nåt.

En halvgardering. Trumpeten tar det säkra för det osäkra. ICE gör ett viktigt arbete och vi skulle behöva något liknande i Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Det verkar vara så alla sektmongon tänker. Personligen tycker jag inte att staten borde avrätta aktivister och demonstranter och jag ser inget positivt utfall av att ge polisen den makten. Samma med straffriheten. Man måste sannerligen vara ett undergivet hjon om man klappar händerna över det.

En avrättning skulle vara om man explicit ger sig ut för att avrätta Renee Good. Hon drog det hela på sig själv genom att inte bara demonstrera men riskera andra människors liv som en galning.
Citera
2026-01-15, 20:19
Medlem
Afro-Gregers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrOutlaw
Väntar fortfarande på din eminenta beskrivning av hur hon manövrerade bilen.

Du får påminna mig för det har jag i sådana fall glömt. Det som jag inte håller med om med annan vänsterdebattör är att hastigheten vid accelleration nödvändigtvis skulle vara så låg, det finns inget som tyder på det utifrån videomaterialet. Det ser ut som att hon gasar på och spinner ordentligt. Tur för Jonathan att det är is på vägen annars åker hon rakt på honom.

Men det tragiska i kråksången är att även om Renee Good enbart smågasar lite för att vrida ratten så låter motorn och sätter skräck i ICE-agenten. Så även med vänstervarianten av skéendet så ger man ICE-agenten rätt att försvara sig. Nu är min tolkning att det gasas betydlgt mer än lite, men for the record.

Citat:
Och här visar du igen att du bara är en sektmedlem, du bryr dig inte om vad som är rätt och fel, du vill bara att MAGA ska vinna den eventuella rättegången och "komma undan", trots att det är uppenbart obefogad avrättning.

Om någon ska dö är det Renee Good för att äventyrar människors liv med sin vansinnesfärd. Hennes partner borde få någon påföljd även för uppvigling.

Anledningen till att jag tjatat om punkten om spinnande däck är för att enligt mig och vissa jurister kommer det bli ett problem för åklagaren(vs Jonathan) vid eventuell rättegång. Du kanske mest är ute att debattera din egen åsikt om vad som är rätt och fel.
Citera
2026-01-15, 20:52
Medlem
Afro-Gregers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Smidigare med mer precision, förståelse för vad som provocerar befolkningen. Varenda människa borde förstå att det kan göras på bättre sätt. Bara en sådan sak som att de är maskerade är efterblivet.

Du får ställa upp som frivillig ICE-agent som inte bär mask.
Citera
2026-01-15, 20:53
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Du får påminna mig för det har jag i sådana fall glömt. Det som jag inte håller med om med annan vänsterdebattör är att hastigheten vid accelleration nödvändigtvis skulle vara så låg, det finns inget som tyder på det utifrån videomaterialet. Det ser ut som att hon gasar på och spinner ordentligt. Tur för Jonathan att det är is på vägen annars åker hon rakt på honom.

Men det tragiska i kråksången är att även om Renee Good enbart smågasar lite för att vrida ratten så låter motorn och sätter skräck i ICE-agenten. Så även med vänstervarianten av skéendet så ger man ICE-agenten rätt att försvara sig. Nu är min tolkning att det gasas betydlgt mer än lite, men for the record.

Om någon ska dö är det Renee Good för att äventyrar människors liv med sin vansinnesfärd. Hennes partner borde få någon påföljd även för uppvigling.

Anledningen till att jag tjatat om punkten om spinnande däck är för att enligt mig och vissa jurister kommer det bli ett problem för åklagaren(vs Jonathan) vid eventuell rättegång. Du kanske mest är ute att debattera din egen åsikt om vad som är rätt och fel.

Det är din tolkning, och den är fel, eftersom du inte kan någonting om bilkörning. Det är som att jag som inte kan någonting om hur man flyger en helikopter skulle gå in i ett helikopterforum och börja argumentera om massa saker som alla piloter vet är helt fel.

Jag bryr mig inte om rättsfallet, jag bryr mig om det var så att hon försökte köra på honom eller inte och om det var en rättfärdigad avrättning eller inte. Alla bevis säger att hon inte försökte köra på honom, och han hade inte behövt skjuta. Om han hade stått stilla så hade det blivit en "jävla kärring, körde nästan på mig!" och istället för att ta ett steg åt sidan så valde han att luta sig över motorhuven och avrätta henne.
Citera
2026-01-15, 21:07
Medlem
Citat:
En halvgardering. Trumpeten tar det säkra för det osäkra. ICE gör ett viktigt arbete och vi skulle behöva något liknande i Sverige.

En avrättning skulle vara om man explicit ger sig ut för att avrätta Renee Good. Hon drog det hela på sig själv genom att inte bara demonstrera men riskera andra människors liv som en galning.

Jo, det är viktigt att hålla blicken mot USA nu och fundera på om vi se samma saker hända i Sverige. "Vad är det för folk som tycker detta är bra och vad röstar de på?" Är en bra fråga att ställa sig om man vill se- eller undvika, samma sak här hemma.
Citera
2026-01-15, 21:12
Medlem
Zopencos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gerhardt
Nej inget finlir direkt, då skickar man inte ut inkompetenta klumpedunsar på inkvisition.

Nej det är ju inte några special forces som Delta Force Navy Seals som har fått uppdraget utan mest ordinary thugs. De klarar dåligt att hantera sin plötsliga powertripp när de kollar identiteten på folk och visa dem respekt och döljer sin inkompetens med maktspråk.

"The Jimmy Dore Show" https://www.youtube.com/watch?v=9Y8px35N-SQ
Citera
2026-01-15, 21:34
Medlem
Citat:
Du har aldrig kört en bil så du vet inte. Förklara hur en bil inte alltid går i däckens riktning. Hur kan jag köra rakt fram med däcken vridna åt höger? Låter livsfarligt att en bil kan åka i en annan riktning än däcken! Funkar cyklar så också? Hatar när man kommer mot en korsning och svänger, så fortsätter cykeln åka rakt fram!

"Sen svagt åt höger"

Jag vet att bilen aldrig åkte rakt fram för att:

1. Hon lägger om ratten
2. Däcken är vridna åt höger
3. Man ser långt i förväg vad som håller på att hända, hon backar med ratten till vänster och lägger om ratten till höger när mördarens psykopatkollega kommer och börjar rycka i dörren och försöker åka därifrån
4. Man ser på filmerna att bilen aldrig åkte rakt fram
5. Man ser att hela mördarens kropp är långt på sidan om bilen
6. Skotthålet i framrutan är längst ner i hörnet till höger
7. Mördaren lutar sig över bilen
8. Han siktar på henne i en sekund innan han skjuter
9. Skott 2 och 3 är skjutna från sidan
10. Hans kollega är typ 25 cm från pistolen vilket är fysiskt omöjligt han stod framför bilen

Och massa annat.

Vad hade ni för argument nu igen? "Däcken är rakt fram en millisekund under ögonblicket hon vänder bilen"

Att du kallar polisen för mördare etc gör att du inte direkt framstår som objektiv i bedömningen, vilket också din observation visar. Den är något autistisk. Polisen kommer inte dömas för mord eller något brott. Han har flera goda skäl att skjuta, främst att det finns goda skäl att tolka situationen som hotfull med risk för liv och lem, även om han heller inte hade behövt göra det. Att hoppa undan för att rädda sig hade räckt i denna situation kan man säga så här i efterhand. Dock svårt att veta då i stundens hetta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in