2026-01-15, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZenFinancier
Trams, vänstern vägrar följa lagen och demokratiska beslut.
När de dessutom vägrar att föra en seriös dialog då är det ett militärt svar som gäller. Man ska inte hålla på och tjafsa med någon som inte söker en seriös diskussion.
Trump är då den som söker en seriös diskussion enligt dig.

Grattis.
Citera
2026-01-15, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Trump är då den som söker en seriös diskussion enligt dig.

Grattis.

Minnesotas politiker och folk ska följa lag och demokratiskt fattade beslut. Gör de inte de ska de gripas och fängslas, det är förräderi.
Citera
2026-01-15, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afro-Greger
Ja DrOutlaw har lämnat diskussionen om fallet eller detaljer om det. Trodde det fanns intresse att debattera detaljerna men det blir personangrepp direkt så det är kanske känsligt. Poängen med att jag ville diskutera är att faktumet att man har på film att fordonet färdas rakt mot Jonathan vilket är en starkare anledning till självförsvar än det som inträffar därefter. Men DrOutlaw vill inte riktigt kännas vid det och vägrar se det på filmen så då finns inget att prata om.

Inte för att det spelar någon roll i övrigt. Fallet är i övrigt ganska helstängt.

Detaljerna har diskuterats i 675 sidor av inlägg. Ni sektmedlemmar anser att förövaren sköt i nödvärn och alla andra kan se att IS-soldatens liv aldrig var i fara och att det inte var befogat att avrätta 3-barns-mamman.

FBI har satt utredningen bakom lås och bom och kajal-fettot har proklamerat att agenterna har full straffimmunitet. Helstängt är ordet.
Citera
2026-01-15, 19:24
Medlem
Gerhardts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Hur kan man inte fatta att det här handlar om mer än att gripa illegala invandrare? Vill man gripa illegala invandrare och samtidigt bevara lugnet i städer, har man ett annat upplägg. Regimen vill skapa kaos. Det är ju mer eller mindre krig mot demonstranter. Att som president skylla på demonstranterna, oavsett om han har rätt eller fel, är enbart naivt och ansvarslöst.

Nej inget finlir direkt, då skickar man inte ut inkompetenta klumpedunsar på inkvisition.
Citera
2026-01-15, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZenFinancier
Minnesotas politiker och folk ska följa lag och demokratiskt fattade beslut. Gör de inte de ska de gripas och fängslas, det är förräderi.

Pedofilkramaren och fascisten tycker att folk skall följa "lag och demokratiskt fattade beslut"

Kanske den dömde brottslingen borde låtit bli presidentämbetet?
Citera
2026-01-15, 19:30
Medlem
Wayaheads avatar
Citat:
Hur kan man inte fatta att det här handlar om mer än att gripa illegala invandrare? Vill man gripa illegala invandrare och samtidigt bevara lugnet i städer, har man ett annat upplägg. Regimen vill skapa kaos. Det är ju mer eller mindre krig mot demonstranter. Att som president skylla på demonstranterna, oavsett om han har rätt eller fel, är enbart naivt och ansvarslöst.
Dom enda som skapar kaos är vänsterpöbeln, menar du att det är så illa ställt att du inte begriper det?
Citera
2026-01-15, 19:33
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wayahead
Dom enda som skapar kaos är vänsterpöbeln, menar du att det är så illa ställt att du inte begriper det?

Det är så illa ställt att jag förstod hur det skulle bli för flera månader sedan och det är så illa ställt att jag förstår att man kan gripa illegala invandrare på andra sätt.
Citera
2026-01-15, 19:34
Medlem
Wayaheads avatar
Citat:
Det är så illa ställt att jag förstod hur det skulle bli för flera månader sedan och det är så illa ställt att jag förstår att man kan gripa illegala invandrare på andra sätt.
Berätta hur!
Citera
2026-01-15, 19:36
Medlem
Afro-Gregers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Detaljerna har diskuterats i 675 sidor av inlägg. Ni sektmedlemmar anser att förövaren sköt i nödvärn och alla andra kan se att IS-soldatens liv aldrig var i fara och att det inte var befogat att avrätta 3-barns-mamman.

FBI har satt utredningen bakom lås och bom och kajal-fettot har proklamerat att agenterna har full straffimmunitet. Helstängt är ordet.

Ja men även om ni lyckades få en rättslig prövning så ser det riktigt digert ut för Renee Good. Även där skulle man komma fram till att det var nödvärn därför att det finns ett så starkt case för det. Undantaget är det tredje skottet om man på allvar kräver en annan motivering till det. Efter det så benådar Trump.

Själv tycker jag bortsett från juridik att det är ett fall av "den som ger sig in i leken får leken tåla". Kvinnan gillade att riskera andra människors liv med ett léende på läpparna genom att sabotera ICE-agenternas verksamhet och att åka med sin SUV bland folk i någon slags vansinnesfärd. I slutändan fick hon själv betala notan för sitt roliga... Ganska rättvist. Karma is a bitch and then you marry one!
Citera
2026-01-15, 19:39
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wayahead
Berätta hur!

Smidigare med mer precision, förståelse för vad som provocerar befolkningen. Varenda människa borde förstå att det kan göras på bättre sätt. Bara en sådan sak som att de är maskerade är efterblivet.
Citera
2026-01-15, 19:41
Medlem
Citat:
Smidigare med mer precision, förståelse för vad som provocerar befolkningen. Varenda människa borde förstå att det kan göras på bättre sätt. Bara en sådan sak som att de är maskerade är efterblivet.

Hur ska de göra rent konkret, det duger inte att säga "mer precision".
Citera
2026-01-15, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afro-Greger
Ja men även om ni lyckades få en rättslig prövning så ser det riktigt digert ut för Renee Good. Även där skulle man komma fram till att det var nödvärn därför att det finns ett så starkt case för det. Undantaget är det tredje skottet om man på allvar kräver en annan motivering till det. Efter det så benådar Trump.

Själv tycker jag bortsett från juridik att det är ett fall av "den som ger sig in i leken får leken tåla". Kvinnan gillade att riskera andra människors liv med ett léende på läpparna genom att sabotera ICE-agenternas verksamhet och att åka med sin SUV bland folk i någon slags vansinnesfärd. I slutändan fick hon själv betala notan för sitt roliga... Ganska rättvist. Karma is a bitch and then you marry one!

Om de på riktigt trodde det så hade de inte mörkat utredningen. Har man inget att dölja så tar man inte och aktivt döljer nåt.

Det verkar vara så alla sektmongon tänker. Personligen tycker jag inte att staten borde avrätta aktivister och demonstranter och jag ser inget positivt utfall av att ge polisen den makten. Samma med straffriheten. Man måste sannerligen vara ett undergivet hjon om man klappar händerna över det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in