2026-01-15, 17:27
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rufilus
Oroande att hon fått hålla på så länge med olagligheter. Noa visste om det och hon fick fortsätta jobba där.
Det räkte att hon stängde detektivbyrån.

" Nyberg har jobbat som polis sedan 90-talet, och 2013 lanserade hon även detektivfirman KN Agency, enligt tidningen.

Först 2015 fick Noa reda på hennes bisyssla. I samband med det fick hon veta att byrån kunde skada polisens anseende och opartiskhet och därmed också besked om att hon skulle stänga ner byrån.
Inte konstigt att Katja varit rådgivare till SÄPO. Privatdetektiver brukar ha "näsa" för mycket som sker i det fördolda.

Nåja, nu får Katja lämna tillbaka de lånade filttofflorna till SÄPO.
Citera
2026-01-15, 17:31
Moderator
Meijis avatar
"Sverigedemokraterna har begärt att riksdagsledamoten Katja Nyberg entledigas från Säkerhetspolisens insynsråd, Polisens insynsråd och Särskilda utredningars insynsråd. Det bekräftar partiet för TV4 Nyheterna. "

https://www.tv4.se/artikel/4OZYGCUka413dMt7VYWX8a/sd-begar-att-katja-nyberg-entledigas-fran-flera-uppdrag
Citera
2026-01-15, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BananKlase
Jag har inget att invända mot förutom att SD:are har en tendens att inte ha nåt förtroende för institutioner och myndigheter överlag.

Det är precis det jag menar. SD:are har inte det. Men Tidöpartiet kan inte vinna val med hjälp av SD:are allena. Det krävs att man även övertygar de väljare som har förtroende för institutioner och myndigheter. Som befinner sig utanför SD:s "ekokammare", och som röstar på SD eller någon av dess stödpartier trots partiets ifrågasättande av demokratiska institutioner, myndigheter, och media, för att man dras till invandringskritik och kriminalpolitiken.
Citera
2026-01-15, 17:32
Medlem
BananKlases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JossanSE
alkohol är inte uteslutet ! Hon har dribblat med blåsningen så då tog dom blodprov på henne istället på stationen !dom har troligtvis ringt in en sjuksyrra vilket dom kan göra !
Okej, trodde åklagaren sagt att hon blåste grönt för alkohol men kan vara fel ute där. Inte lätt att hålla reda på allt i den här härvan.
Citera
2026-01-15, 17:33
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
Är väl inte så roligt att hämta kokainleveransen i taxi heller, framför allt om du är känd

Fast vi vet ju inte om zipperpåsen var "reglementerad utrustning" i Katjas resekit eller om hon som du antyder kom direkt från sin kran.

Kom hon direkt från kranen känns det konstigt att hon inte slängde bort påsen innan polisen kom till platsen.

Sedan får nog jag erkänna att den här partistämplade kolatorsken var helt okänd för mig innan detta hände.

Jag är ingen expert inom området, men en taxi transporterar väl kokain minst lika bra som egen bil?
Citera
2026-01-15, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Då har de färdiga provsvaren läckt till SD åtminstone.

antagligen

det tog några veckor men nu börjar dom vakna.

men en lågoddsare är att hon sitter mandatperioden ut ändå
Citera
2026-01-15, 17:34
Medlem
Det hela kan nog sluta ganska bra för SD om K.N kastar in handduken snabbt som ögat, lämnar in nycklar och leg. Börjar hon däremot konstra och ha sig kan det bli besvärligt.

Det mest besvärliga är givetvis om hon blir hämndlysten och vill dra med sig fler i fallet. Nog tror jag att hon har en del saker i byrålådan som inte alla skulle vara så glada i att dessa saker torgfördes.
Citera
2026-01-15, 17:36
Medlem
Citat:
Fast vi vet ju inte om zipperpåsen var "reglementerad utrustning" i Katjas resekit eller om hon som du antyder kom direkt från sin kran.

Kom hon direkt från kranen känns det konstigt att hon inte slängde bort påsen innan polisen kom till platsen.

Sedan får nog jag erkänna att den här partistämplade kolatorsken var helt okänd för mig innan detta hände.

Jag är ingen expert inom området, men en taxi transporterar väl kokain minst lika bra som egen bil?

sant att hon kanske kommit ihåg kokainet bättre om hon precis varit och hämtat det. Och taxi transporterar ju rentav kokainet bättre då det är långt mycket mindre risk att man orsakar en olycka och blir kroppsvisiterad, men om hon precis farit och hämtat kokainet är det nog inte så roligt att ha förarens kännedom om att hon tar en vända till stan och sedan tillbaka, om man inte tar separate turer med olika förare då.

Dessutom blir det ju ganska dyrt till och med för en riksdagsledamot, om man då inte vill redovisa dessa resor för att få ersättning.
Citera
2026-01-15, 17:36
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
antagligen

det tog några veckor men nu börjar dom vakna.

men en lågoddsare är att hon sitter mandatperioden ut ändå

Ja, att hon sitter perioden ut tror nog jag också. Det tar väl ganska lång tid innan detta kommer upp i rätten så någon dom före valet är väl inte att hoppas på?

(Jag utgår ifrån att hon blir åtalad för detta.)

Edit: Jag bygger detta på att Katja helt verkar sakna integritet, rättspatos och omdöme och att hennes "lojalitet" mot SD verkar ytlig och påklistrad.
Senast redigerad av ursprungligen 2026-01-15 kl. 17:40.
Citera
2026-01-15, 17:39
Medlem
Citat:

Jag vet inte hur det fungerar men kan polisen haft span på en viss adress där man misstänkte att det förekom narkotikaaffärer. Plötsligt dyker en bil som tillhör en RL upp på adressen. Spanarna rapporterar detta till en poliskontroll lite längre bort och plötsligt är hon fast.

Har jag sett för mycket på TV?
Citera
2026-01-15, 17:39
Medlem
kubuns avatar
Konstigt att hon inte såg till att slänga påsen all världens väg eller hade hon inte tid på sig till det? Kanske snålheten bedrog visheten men då borde hon åtminstone ha stoppat den i trosorna eller helst än längre in och bort från kollegornas fingrar. En riktig heting är hon i alla fall. Snyggaste politikerkvinnorna finns hos SD
Citera
2026-01-15, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Konstigt att hon inte såg till att slänga påsen all världens väg eller hade hon inte tid på sig till det? Kanske snålheten bedrog visheten men då borde hon åtminstone ha stoppat den i trosorna eller helst än längre in och bort från kollegornas fingrar. En riktig heting är hon i alla fall. Snyggaste kvinnorna finns hos SD

Inte för att jag brukar kommentera kvinnors utseenden, för mig har det en mindre betydelse, men jag vet inte hur du får detta till en heting? Jag får missbrukarvibbar när jag tittar på detta.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1438928
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in