2026-01-15, 17:14
Medlem
BananKlases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
Nyberg börjar bli lite obekväm för SD nu...
Nu kan vi nog sluta med olika hypoteser och scenarior att hon skulle vara oskyldig. Börjar SD agera redan innan resultatet har offentliggjorts då vet de någonting och då är nog Katjas dagar räknade.
Citera
2026-01-15, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
Det ironiska är att hennes karriär inom partiet troligen har berott på att hon, till skillnad från de flesta andra framstående Sverigedemokrater, haft en "ordentligt" eller rentav stark bakgrund. Kometkarriär inom polisen (de flesta är inte insatta nog att ha hört att hon inte har någon större respekt inom kåren), och troligen inga besvärande rasistiska eller antisemitiska uttalanden eller samröre med extremistgrupper. Ledningen har troligen slickat sig om munnen när det stod klart att hon sökte en större roll - "här har vi en riktig mönstermedborgare som kan bryta av vårt vanliga mönster av öppet främlingsfientliga yrkespolitruker!"

Det är inte alls helt otroligt roligt att det gick som det gick.

Det ovan samt att hon var en kvinna bland alla män inom SD var ett stort plus. Det är bara att kolla vilka kvinnor som har funnits och finns bland SD:s ledamöter. Suck....

Nej, jag har absolut ingenting emot kvinnor men SD har haft panik att få tag på kvinnor att fylla platserna med.
Senast redigerad av Konrad 2026-01-15 kl. 17:18.
Citera
2026-01-15, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BananKlase
Nu svävar du iväg lite här. Alkohol är väl redan uteslutet och om det sen visar sig att hon inte har droger varken i kroppen eller i sin besittning, då har hon ju inte begått nåt brott och är således oskyldig och frikänd från anklagelserna.

Sen dina hypoteser att en frikänd kan vara skyldig och vice versa lämnar jag därhän.

Fast det är ju inte en slutsats som följer av om testerna inte visar något. Som jag skrivit till ursprungligen så kan ju testerna ogiltigförklaras av andra skäl. Och hur det än går så går det ju utmärkt att spekulera i varför hon blev testad från början. Polisen tar ju inte med folk till stationen och omhändertar lappen bara för att det är roligt - allt måste ha grund i observationer som görs om den misstänkte och brottsplatsen. Det är inte mig veterligen inte rutin att någon som orsakat en trafikolycka utan personskador blir behandlad på detta sätt.

Citat:
Om hon agerat för att undergräva förtroendet för media. En stor eloge från mig , då jag anser att media har en stor skuld i hur samhället ser ut idag.

Det är det säkert, men jag vågar gissa att SD kan räkna hem din röst hur det än går, eller hur? För att fortsätta regera måste Tidelaget dock vinna väljare i den politiska mitten. Dessa väljare överväger högerpartierna främst för att de prioriterar invandringsfrågan och brott och straff. De är inte särskilt imponerade av försök att undergräva demokratiska institutioner - något som ju både banar väg för autokrati och som dessutom är behjälpligt för fientliga främmande makter. Det är dessa väljare man riskerar att stöta bort om man agerar på detta sätt, och det rimliga vore om SD istället börjar sanera sitt redan tilltygade rykte istället för att imponera på väljare vars röst de redan har i kassaskåpet.
Citera
2026-01-15, 17:18
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Nu svävar du iväg lite här. Alkohol är väl redan uteslutet och om det sen visar sig att hon inte har droger varken i kroppen eller i sin besittning, då har hon ju inte begått nåt brott och är således oskyldig och frikänd från anklagelserna.

Sen dina hypoteser att en frikänd kan vara skyldig och vice versa lämnar jag därhän.

Om hon agerat för att undergräva förtroendet för media. En stor eloge från mig , då jag anser att media har en stor skuld i hur samhället ser ut idag.
Än så länge verkar Ipren-Katjas "katt-och-råttalek" med pressen inte varit till hennes fördel?

Men som du säger: Kola-Katja kanske är något av ett geni, som spelar sina kort rätt genom att vänta på att pressen gör något fel?

Vi får se vem som skrattar bäst eller sist i den här pulversoppan.
Citera
2026-01-15, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
De inom SD som har knarkat tillsammans med Katja har väl varit smidiga nog att inte berätta om det?

Även om jag inte gillar SD så värst mycket tycker jag faktiskt att det inte går att agera direkt på allt som står i tidningen.

Nu verkar provsvaren vara klara och då måste Katja bort så klart.

Edit: Det är så klart inte att Kajsa använder kokain som är hennes brott. Kajsas "brott" består i att hon åkte dit. Därför måste SD agera. Ett spel för galleriet som vanligt och inget partispecifikt dessvärre.
eller att hon att hon var ute med bilen och vinglade😎
Citera
2026-01-15, 17:20
Medlem
Citat:
Nu kan vi nog sluta med olika hypoteser och scenarior att hon skulle vara oskyldig. Börjar SD agera redan innan resultatet har offentliggjorts då vet de någonting och då är nog Katjas dagar räknade.

Som jag skrivit så borde vi ha undvikit sådana scenarior från början. Nyberg är ett veritabelt bingokort av röda flaggor för en rattfyllerist. Redan befläckad körhistorik, frilansandet som "detektivbyrå", låg polisiär kompetens, bakgrund i ravekommissionen och så naturligtvis att hon faktiskt åkte dit där i mellandagarna och fick körkortet omhändertaget redan innan provsvaren.
Citera
2026-01-15, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Det ovan samt att hon var en kvinna bland alla män inom SD var ett stort plus. Det är bara att kolla vilka kvinnor som har funnits och finns bland SD:s ledamöter. Suck....

Nej, jag har absolut ingenting emot kvinnor men SD har haft panik att få tag på kvinnor att fylla platserna med.

Ja precis det också. Fram till för någon vecka sedan har hon ju skänkt SD ganska mycket legitimitet och "finpartipoäng".
Citera
2026-01-15, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jadegren082
Det hele är illa skött av SD och pundaren.
Hon skulle tagits ut tjänst direkt när hon blev misstänkt och media fick nys om det.

Att hon förnekar och själv inte avgår för inte skada partiet tyder på allvarlig psykisk störning.

Det är få missbrukare som befinner i begynnelsestadiet av missbruket som erkänner att de är missbrukare. De bedrar, helt skamlöst, sig själva och andra.
Citera
2026-01-15, 17:22
Medlem
Citat:
Då har de färdiga provsvaren läckt till SD åtminstone.
Oroande att hon fått hålla på så länge med olagligheter. Noa visste om det och hon fick fortsätta jobba där.
Det räkte att hon stängde detektivbyrån.

" Nyberg har jobbat som polis sedan 90-talet, och 2013 lanserade hon även detektivfirman KN Agency, enligt tidningen.

Först 2015 fick Noa reda på hennes bisyssla. I samband med det fick hon veta att byrån kunde skada polisens anseende och opartiskhet och därmed också besked om att hon skulle stänga ner byrån.
Citera
2026-01-15, 17:23
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JossanSE
eller att hon att hon var ute med bilen och vinglade😎
Riksdagsmän har väl fria taxiresor?

Att köra påtänd är väl inget bra polisbeteende?

Den "vinglade" Katja skulle hållit sig till vin och taxi så hade hon varit gladare idag.
Citera
2026-01-15, 17:25
Medlem
Citat:
Riksdagsmän har väl fria taxiresor?

Att köra påtänd är väl inget bra polisbeteende?

Den "vinglade" Katja skulle hållit sig till vin och taxi så hade hon varit gladare idag.

Är väl inte så roligt att hämta kokainleveransen i taxi heller, framför allt om du är känd
Citera
2026-01-15, 17:27
Medlem
Citat:

alkohol är inte uteslutet ! Hon har dribblat med blåsningen så då tog dom blodprov på henne istället på stationen !dom har troligtvis ringt in en sjuksyrra vilket dom kan göra !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in