2026-01-12, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Gillar inte den här jargongen han har med Fredrik att han är en "höger man" och därmed pikar honom för att han i det här fallet följde JVM. Det här beteendet från Filip har kommit allt mer efter att han blev ihop med Agnes, innan dess var det inget sånt här snack alls.

Tror mer att hans trötta åsikter som så mycket annat är ett utslag av en låååång ålderskris. Även Agnes, färga håret, filmen om hans gamla farsa, med mycket mera handlar om Filips hopplösa kamp mot klockan.
Citera
2026-01-12, 23:02
Medlem
Faustik-Funks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ricardo22
Filip är så fast hur det var för 10 år sen med sin rädsla för att vara rasse. Han måste gå vidare och utvecklas. Olidligt att lyssna på
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalromantik
Filip förstörde dagens avsnitt, fan va han var negativ och framförallt pissade mycket på Sverige i alla former.

Han var så bitter att Sverige vann JVM

Han tar ju extremt mycket piller så han har väl abstinens.
Verkligen. Han har ju alltid haft dom här tendenserna men nu är det verkligen inverterad Brunnberg på honom. Som om hockey någonsin skulle bli populärare än fotboll i orten om det vore billigare. "det ÄR problematiskt" - Jo, tjenare. Fotboll är kungen av sporter i världen och hockey kommer aldrig komma ifatt där.
Citera
2026-01-14, 02:07
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlorianKanga
Tror mer att hans trötta åsikter som så mycket annat är ett utslag av en låååång ålderskris. Även Agnes, färga håret, filmen om hans gamla farsa, med mycket mera handlar om Filips hopplösa kamp mot klockan.
Borde han inte hänga med i tiden i sådant fall? Att vara skitnödigt PK är boomer-aktigt. Att skoja om det och ha den tråkiga högerman jargongen är också det väldigt förlegat.
Citera
2026-01-14, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ricardo22
Borde han inte hänga med i tiden i sådant fall? Att vara skitnödigt PK är boomer-aktigt. Att skoja om det och ha den tråkiga högerman jargongen är också det väldigt förlegat.

Nja. Han är ju fast i dom åsikter som var poppis när han var ung och ball. Ganska vanligt fenomen.
Dessutom är han ju ganska korkad och har svårt att se sig själv utifrån. Inga problem att sitta på höga moraliska vänster-hästar gentemot andra men samtidigt flygpendla LA-Sthlm osv
Citera
2026-01-14, 16:44
Medlem
Har nyss lyssnat igenom senaste avsnittet, första gången sen i somras nån gång. Måste säga att det börjar bli outhärdligt att lyssna på den självgode och genomvidrige Filip Hammar. Helvete vilka höga pk-hästar den mannen sitter på. Fattar inte hur Fredrik står ut med idioten.

Har mage att spy galla över svenska jvmlaget som gjort en kanoninsats och äntligen landat ett guld efter så många besvikelser. Problemet? Att den svenska truppen är i princip etniskt svensk. Men han har väl växt upp med att titta på franska fotbollslandslaget som nästan enbart har spelare från dom forna kolonierna i Afrika och inga spelare som är etniskt franska. Det är väl så den idioten drömmer om att svenska landslag ska se ut också.
Citera
2026-01-15, 11:17
Medlem
NorthSNKRs avatar
Nån annan som hörde Åkesson i klippet i början av avsnitt 814..?
Citera
2026-01-15, 11:38
Medlem
st33rs avatar
Förstår mig inte på filip hammars upprepade förtjusning i att berätta hur han och hans heterosexuella välbärgade dylanmän till mediemansskompisar får gå på hemliga bögklubbar i Berlin osv. Det verkar vara som en sorts troffé han har - om män knullar på toaletten eller pissar på varandra. Det är det riktiga livet det, då är hammar riktigt stolt

Vad handlar det om? Att det är mycket droger i omlopp och känns exklusivt att få vara på en o-svennig plats?
Såvitt jag vet är ingen av dessa åldrade manspojkar inne på techno. Känner de att "det är där allt händer" och att de är lite edgy?

Kul btw hur mycket mellan raderna de går ut med att deras vänner knarkar. När Wikingson berättar om hur övriga kompisar åkt till Amsterdam, och att han inte hängde med denna gång att han inte orkade med att "festa hårt". Då fattar man ju att alla inblandade drar i sig ladd molly och allehanda droger. Fast de berättar alltid om sånt som om de bara groggar en massa. Jo tjena att dom gör

PS. Det måste vara den värsta typen av devalverande björntjänst F&F gör för en artist eller annan mediapersonlighet då de gör dem till en karaktär i sina berättelsers karaktärsgalleri.
En artist som Krunegård har jag gått från 25% till noll % lust att lyssna in mig på sen den främsta kontexten till "Krunis" blivit att han super med Emil Persson och div Nexico-typer. Samma sak när komikern Nisse Hallberg började dyka upp i de sammanhangen. Eller Paul Holländer som konstnär. De blir nersolkade liksom.
Senast redigerad av st33r 2026-01-15 kl. 11:44.
Citera
2026-01-15, 14:39
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Förstår mig inte på filip hammars upprepade förtjusning i att berätta hur han och hans heterosexuella välbärgade dylanmän till mediemansskompisar får gå på hemliga bögklubbar i Berlin osv. Det verkar vara som en sorts troffé han har - om män knullar på toaletten eller pissar på varandra. Det är det riktiga livet det, då är hammar riktigt stolt

Vad handlar det om? Att det är mycket droger i omlopp och känns exklusivt att få vara på en o-svennig plats?
Såvitt jag vet är ingen av dessa åldrade manspojkar inne på techno. Känner de att "det är där allt händer" och att de är lite edgy?

Kul btw hur mycket mellan raderna de går ut med att deras vänner knarkar. När Wikingson berättar om hur övriga kompisar åkt till Amsterdam, och att han inte hängde med denna gång att han inte orkade med att "festa hårt". Då fattar man ju att alla inblandade drar i sig ladd molly och allehanda droger. Fast de berättar alltid om sånt som om de bara groggar en massa. Jo tjena att dom gör

PS. Det måste vara den värsta typen av devalverande björntjänst F&F gör för en artist eller annan mediapersonlighet då de gör dem till en karaktär i sina berättelsers karaktärsgalleri.
En artist som Krunegård har jag gått från 25% till noll % lust att lyssna in mig på sen den främsta kontexten till "Krunis" blivit att han super med Emil Persson och div Nexico-typer. Samma sak när komikern Nisse Hallberg började dyka upp i de sammanhangen. Eller Paul Holländer som konstnär. De blir nersolkade liksom.

Det är väl bara så enkelt att 16-25 åriga killar tycker att just den här typen av anekdoter/beteende är "skönt" eller "fett" osv, medans de flesta typ 30/40 plussare har nått en punkt i livet då man känner sig "färdig" med det. Men kändisar åldras sällan i samma takt som sina fans, utan fanskaran hålls vid liv genom genom att äldre lyssnare tröttnar, och byts ut mot nya yngre lyssnare, som inte redan hört Filip Hammar berätta om sitt knarkiga liv i 20 år redan. Känns som att det är lite av en "bugg" i det moderna medialandskapet typ, där kändisar liksom fryser fast i den ålderskategori de först blev kända för.

Kan bara titta på mig själv och när jag upptäckte Fredrik och Filip som femtonåring var det ju svinballt med knark, sex, och allt det där som jag nu som 40-åring tycker är rätt patetiskt att romantisera kring. Antar att det är ungefär likadant för alla andra som är i min ålder och var med när FF dök upp och blev kända, att man kanske nånstans bara gett upp hoppet för att dom ska utvecklas i ens eget tempo och "mogna" på liknande sätt.
Citera
2026-01-15, 16:41
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthSNKR

Ja
Citera
2026-01-15, 17:41
Medlem
NorthSNKRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious-Macki
Ja

Skumt, hörde det tydligt som att det var Åkesson vid första lyssningen, sen när de sa det var fördomsfulle Persson så hör jag bara det när jag lyssnar om
Citera
2026-01-15, 19:46
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Citat:
Skumt, hörde det tydligt som att det var Åkesson vid första lyssningen, sen när de sa det var fördomsfulle Persson så hör jag bara det när jag lyssnar om

Ja, jag satt och väntade på att Filip skulle säga Jimmy Åkesson när Fredrik sa ”vem är det här?”
Citera
2026-01-15, 20:36
Medlem
Citat:

Peter Jihde hörde jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in