2026-01-15, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Ja man blockerar hos alla ISP och visar inte sånt på tv.

Svenska ISP går att kringgå om man manuellt sätter de publika
DNS till 1.1.1.1/1.0.0.1 (Cloudflare) eller alternativt 8.8.8.8/8.8.4.4 (Google)
Fast även dessa blockerar ju en del direkta olagligheter.
Citera
2026-01-15, 17:07
Medlem
Kalaskula544s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Så länge de även vill förbjuda den kristna tidningen Dagen så är jag med dem.

Eller tycker SD att VISSA sagor för vuxna är ok men andra inte?

I koranen står det att muslimer _MÅSTE_ döda judar, kristna och icke troende.

Om muslimer inte följer Koranens skript kan dom inte kalla sig muslimer, och nej.. dom får inte plocka ur sina favoritcitat ur Koranen och endast följa dessa.. det är shirk, den värsta synden inom Islam.

Muslimer får inte heller vara vänner med andra icke muslimer, det står i Koranen.. men dom får utnyttja dom om muslimerna har onda planer för dom.

Listan kan göras lång.

Jag tycker Islam ska bojkottas från Västvärlden.
Citera
2026-01-15, 17:11
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalaskula544
I koranen står det att muslimer _MÅSTE_ döda judar, kristna och icke troende.

Om muslimer inte följer Koranens skript kan dom inte kalla sig muslimer, och nej.. dom får inte plocka ur sina favoritcitat ur Koranen och endast följa dessa.. det är shirk, den värsta synden inom Islam.

Muslimer får inte heller vara vänner med andra icke muslimer, det står i Koranen.. men dom får utnyttja dom om muslimerna har onda planer för dom.

Listan kan göras lång.

Jag tycker Islam ska bojkottas från Västvärlden.

Och jag tycker att ALL religion ska bojkottas i västvärlden. Alla tycker olika.
Citera
2026-01-15, 18:25
Medlem
Det lilla jag sett av al-Jazeera haft påfallande god kvalitet. Huruvida de är kraftigt vinklade eller inte kan jag inte uttala mig om eftersom jag inte tittat på dem så mycket.

Oavsett vilket är Weimers ute och cyklar här. Problemet är inte att det finns vinklade nyhetsmedier. Problemet uppstår när det bara är en vinkel som får dominera. Och det kan man inte påstå att al-Jazeera gör.

Så nej tack. Inget tallande på grundläggande rättigheter inom yttrandefrihetsområdet. Det har vi sett tillräckligt av.
Citera
2026-01-15, 18:35
Medlem
Kalaskula544s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Och jag tycker att ALL religion ska bojkottas i västvärlden. Alla tycker olika.

En dag så kanske.

Islam är ett direkt hot mot demokratin.
Citera
2026-01-15, 19:08
Medlem
Förbjud islam.
Citera
2026-01-15, 19:47
Medlem
Brunafingrarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
https://www.youtube.com/watch?v=S01g1iw2ZaM

Jag är för yttrandefrihet och vill inte förbjuda någon nyhetskanal. Hur ser ni på detta?

Det är inte censur eller inskränkning av yttrandefriheten när SD lägger fram förslag, bara när meningsmotståndarna gör det samma. - Gammalt djungelordspråk

Alla vet SDs politiska agenda om att styra medier för ett mer passande (läs mindre kritiskt) medielandskap. Givetvis gäller detta endast medier med "fel" beteckning.
Målet är ett medielandskap likt det i Orbans Ungern.

Bra eller dåligt? Det beror på personens intellektuella hederlighet och den är är inte hög i brunträsket.
Citera
2026-01-15, 20:32
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Är väl ingen skillnad på Al Jazeera och SVT? Bägge springer muslimerna och islamisternas ärende och vinklar nyheterna efter tycke och smak.

Bägge är partiska och springer samma ärende.
Alla gör så. Det är bara unga objektiva och oberoende journalister man kan lita på idag. Nick Shirley eller Andrew Callaghan från Chanel 5 News, tidigare All Gas No Breaks är två. Asmongold är kung han med han är så sjukt logisk.
Senast redigerad av Kapuff 2026-01-15 kl. 20:36.
Citera
2026-01-15, 22:04
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
Jag är för yttrandefrihet och vill inte förbjuda någon nyhetskanal. Hur ser ni på detta?
Har Weimers ens nån gång tittat på Al Jazeera? Weimers har en agenda och den är inte vacker.

Citat:
Ursprungligen postat av Perkulatorkaffe
Det lilla jag sett av al-Jazeera haft påfallande god kvalitet. Huruvida de är kraftigt vinklade eller inte kan jag inte uttala mig om eftersom jag inte tittat på dem så mycket.
Instämmer. Vilket gör att jag tror att de som är emot Al Jazeera aldrig tittat på kanalen öht.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2026-01-15 kl. 22:07.
Citera
2026-01-15, 22:07
Medlem
Galejans avatar
Intressant hur SD återkommande vill förbjuda media. Först var det RT och nu Al Jazeera. Märkligt nog ville man inte förbjuda Avpixlat?
Citera
2026-01-15, 22:47
Medlem
Styrkelyftares avatar
Det är ingen nyhet att extremister/högerpopulister vill förbjuda allt som inte faller dom i smaken.

Al Jaazera ska självklart inte förbjudas. En nyhetskälla som är mycket uppskattad i mitt hushåll.
Citera
2026-01-15, 22:56
Avslutad
Den lille chihuahuan Weimers kommer gång på gång med helt skogstokiga förslag.

Kort, ful och otroligt dum i huvudet.
Senast redigerad av Lilliehorn 2026-01-15 kl. 23:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in