Nyhetskanalen Al Jazeera, som ägs och drivs av den islamiska monarkin Qatar, bör förbjudas i EU, säger Europaparlamentarikern Charlie Weimers (SD). Kanalen sprider budskap från terrororganisationer och är i förlängningen ett sätt för Muslimska brödraskapet, som har en stark bas i Qatar, att islamisera Europa, menar Weimers.
Jag är för yttrandefrihet och vill inte förbjuda någon nyhetskanal. Hur ser ni på detta?
Jag är för yttrandefrihet och vill inte förbjuda någon nyhetskanal. Hur ser ni på detta?
Håller med dig helt här. Dra ut trollen i ljuset så spricker dom!
Förbjuder man så blir det spännande för ungdomar att kolla in, och vips är de fast i skiten.
Vi ska inte förbjuda något form av tal och människans möjlighet att uttrycka, desto mer idioterna får tala, desto dummare låter det!
En dålig luftsmocka från SD som inte betyder någonting och att föreslå att förbjuda internet och informationen där är så jävla korkat och skriker bara trött boomer...
Nu är det ju inte bra med islamism. Men om man istället ordnar det svenska samhället så vi inte har islam så behöver man inte förbjuda islamistiska utländska kanaler. Då är det bra att folk har tillgång till det så det går att granska skiten.