Citat:
Ursprungligen postat av
Roligkanin
Man skulle kunna tro att du blev tappad som barn. Det är alltid brottsoffret och dennes familj och närhet som drabbas hårdast. Robins familj får tillbaka honom så småningom, han lever vidare efter straff, så att de drabbats hårdast är skitsnack.
Jag tänker att det snarare är du som framstår som tappad om jag ska vara alldeles uppriktig.
Självklart är det BO’s familj som drabbas mest och hårdast, som det står från användaren som skrev.
Men tänk dig själv att vara Robins familj. Dom blir anklagade för allt möjligt han har gjort, granskade och det skrivs kartläggningar vart dom bott och hur dom lever och varje misstag dom gjort osv.
Och tänk dig själv att ditt egna syskon du levt tillsammans med större delen av ditt liv går och mördar någon.
Det är väl självklart att dom drabbas oerhört mycket, och får leva i sorg med att en familjemedlem tagit såna sjuka beslut, det är nog ett extremt svek för dom och obehagligt att veta att man haft den personen nära en gång i tiden.
Dom kan ju bli utfrysta osv också, och även dom var ju inblandade i häxjakten för något Robin gjorde för ett par år sen.
Dom får ju aldrig frid själva och lever säkerligen med stor skam över sin familj, trots att det kanske bara är Robin som varit den hemska som dragit med sig hela familjen ner.
Jag tycker det är fullt logiskt att även Robins familj får lida något oerhört, men bo’s familj lever såklart i ännu större sorg.
Vilka tycker du annars lider mer än Robins familj? Allmänheten? Myndigheterna?
Alla lider av det han gjort men jag tror definitivt dom som förknippas med R mår fruktansvärt.