2025-12-12, 14:19
Medlem
Och nu är Pike död också.
Citera
2025-12-13, 14:41
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Och nu är Pike död också.
Ja, är det någon som vet vad som hänt?
Citera
2025-12-13, 17:04
Medlem
Slumlords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore

Cancer.
Citera
2025-12-13, 17:25
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slumlord
Cancer.
Shit vad trist.
Citera
2025-12-13, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore

Han har varit rätt risig länge, cancern orsakade blodproppar och han fick en stroke för över ett år sedan.
Citera
2025-12-18, 17:43
Medlem
MeatballOnStickss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Läste att det börjar ta hårt på dom, flera av de gamla legenderna är döda nu.

https://www.youtube.com/watch?v=MELvpk73oL0

Minnesvideo från Uffe i Ultima Thule. Med Mongo, Tobbe, Hasse m.fl.
Citera
2025-12-19, 01:27
Medlem
Nu bor jag iof sig inte i Sverige längre men besöker gamla Svedala några gånger varje år. Men jag vet ärligt talat inte när jag såg en skinhead senast i Sverige?
Citera
2025-12-19, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weedclub
Nu bor jag iof sig inte i Sverige längre men besöker gamla Svedala några gånger varje år. Men jag vet ärligt talat inte när jag såg en skinhead senast i Sverige?

Jag såg faktiskt ett par stycken på Stockholm central för ungefär två år sedan. Trodde jag var tillbaka på 90- till tidigt 2000-tal då dom ofta samlades just på Stockholm central.
Citera
2025-12-24, 16:28
Medlem
Citat:
Jodå de finns. Dock är de fanemej inte många. Jag har sett några få i publiken på spelningar. Ett av mina favoband är skins men det är absolut inte många skinheads i publiken då. Men de existerar i alla fall.
Citera
2026-01-05, 10:34
Medlem
Citat:

Med tanke på att senaste vågen var nånstans i första delen av 2000-talet är väl de flesta 40 och uppåt och har (förhoppningsvis) lämnat de subkulturella attributen, åtminstone i form av en komplett "uniform". Någon större återväxt verkar det inte vara. Känns väl likadant med alla "gatusubkulturer". Ytterst sällan man ser några ungdomar som sticker ut.
Citera
2026-01-15, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Leifland
Med tanke på att senaste vågen var nånstans i första delen av 2000-talet är väl de flesta 40 och uppåt och har (förhoppningsvis) lämnat de subkulturella attributen, åtminstone i form av en komplett "uniform". Någon större återväxt verkar det inte vara. Känns väl likadant med alla "gatusubkulturer". Ytterst sällan man ser några ungdomar som sticker ut.

Subkulturerna dog ut i samband med att sociala medier och smartphones helt tog över ungdomars vardag. På sin höjd kanske man ser någon blåhårig Greta Thunberg-sympatisör ibland, men då dessa är en del av systemet kan de knappast räknas som subkulturella.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in