2026-01-15, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BananKlase
Principiellt har du helt rätt. Men när åklagaren går ut med massa kryptiska uttalanden om, råttor, påsar trasig utrustning, substanser, tester som visat negativt samt positivt. Då får han fan löpa linan ut och prioritera den här soppan.

Åklagaren har väl inte varit helt proffsig i den här frågan, men två fel gör inte ett rätt och det är skillnad mellan att uttala sig klantigt i media och att börja röra i arbetsorganisationen hos rättsvårdande myndigheter.
Citera
2026-01-15, 14:04
Medlem
BananKlases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
Åklagaren har väl inte varit helt proffsig i den här frågan, men två fel gör inte ett rätt och det är skillnad mellan att uttala sig klantigt i media och att börja röra i arbetsorganisationen hos rättsvårdande myndigheter.
Nu är du väl byråkratisk. Man behöver inte göra om en hel arbetsorganisation bara för att man gör en prioritering.
Citera
2026-01-15, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjelvklart
Finns många tabletter som inte finns i flytande form ,sedan är Ipren väldig dyr , finns mycket billigare alternativ för ibuprofen men som inte finns i flytande form.

Självklart kan det vara så enkelt som en krossad tablett , vi vet inte hennes medicinhistoria.

Roligt att kalla sig själv "Sjelvklart" men ändå utföra avancerad mental gymnastik för att komma till ganska otroliga slutsatser. Förutom att Nyberg, som FranzMarc säger, hade sagt att detta är vad påsen innehöll vid det här laget, så kan du ju reflektera över hur troligt det är att hon reser runt med krossade tabletter i en typisk kokainpåse.
Citera
2026-01-15, 14:07
Medlem
Citat:
Nu är du väl byråkratisk. Man behöver inte göra om en hel arbetsorganisation bara för att man gör en prioritering.

Inte göra om, men man blandar sig i ändå. Och ja jag är byråkratiskt, eftersom det ju är byråkrati det handlar om. Man har helt enkelt fasta regler och metoder att förhålla sig till.
Citera
2026-01-15, 14:13
Medlem
BananKlases avatar
Citat:
Inte göra om, men man blandar sig i ändå. Och ja jag är byråkratiskt, eftersom det ju är byråkrati det handlar om. Man har helt enkelt fasta regler och metoder att förhålla sig till.
Men om jag förstått det rätt prioriterar man om hela tiden på NCF så då kunde man gjort det nu också. Regler och metoder kan vara flexibla. Allt är inte hugget i sten.
Citera
2026-01-15, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Men alla möjliga personer får redogöra om de är PEP. Om du sitter i bolaget för ett multinationellt bolag får du fylla i papper om PEP till exempel.

Jag gissar att "en sketen riksdagsledamot" också får redogöra för detta.

Därför kan vi på goda grunder utgå ifrån att Katjas ex inte är en rysk inflytelseagent eller "dammig handelsminister" i Colombia.
Kan man minimera skadan som i så fall skett genom att snabbanalysera ett prov på droger eller är skadan redan fullbordad?
Citera
2026-01-15, 14:17
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Roligt att kalla sig själv "Sjelvklart" men ändå utföra avancerad mental gymnastik för att komma till ganska otroliga slutsatser. Förutom att Nyberg, som FranzMarc säger, hade sagt att detta är vad påsen innehöll vid det här laget, så kan du ju reflektera över hur troligt det är att hon reser runt med krossade tabletter i en typisk kokainpåse.

Det "Sjelvklart" försöker säga är att Katja inte har en aning om vad påsen innehåller och är lika nyfiken som du och jag på vad som kan gett utslag på ett snabbtest.

"Sjelvklart" menar att Katja gjort sig omaket att krossa och fylla en frimärkspåse med en legal medicin, men sedan "glömt bort" vad påsen innehåller. Att Katja själv inte vill berätta om vad påsen innehöll tyder på dåligt minne, eller rent av dåligt omdöme?

Sånt kan hända vem som helst enligt skribenten "Sjelvklart".

Själv brukar jag veta vad påsar som jag bär med mig innehåller.
Senast redigerad av ursprungligen 2026-01-15 kl. 14:30.
Citera
2026-01-15, 14:18
Medlem
BananKlases avatar
Citat:
Jag förstår inte riktigt när man hittade zippåsen. Även om det var vid bilen, så måste hon haft otaliga tillfällen att få undan påsen.
Citera
2026-01-15, 14:20
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Kan man minimera skadan som i så fall skett genom att snabbanalysera ett prov på droger eller är skadan redan fullbordad?

Men om Katjas Ex är en "nobody" kan väl detta ex inte utnyttja anklagelser i pressen för att påverka henne? Att felaktiga uppgifter i pressen skulle kunna användas mot Katja verkar väl inte troligt?

Jag förstår inte riktigt vad du vill ha sagt?
Citera
2026-01-15, 14:23
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Jag förstår inte riktigt när man hittade zippåsen. Även om det var vid bilen, så måste hon haft otaliga tillfällen att få undan påsen.

Katja har fått sitt politiska uppdrag genom Linus Bylund och enligt tråden om Katja inte på något ärbart sätt.

Katja är inte skarpaste kniven i lådan helt enkelt.
Citera
2026-01-15, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjelvklart
Hon har ju kritiserat den kvinnliga polisen som knäböjde under kravallerna , woke/PK rörelsen kan man knappast underskatta i sådan här sammanhang , dom ger sig ju inte förrän folk blir antingen karaktärs mördade eller tar sina egna liv.

Jag tror snarare att hon säger så vagt och oklart för att man efteråt inte skulle kunna säga att hon ljög rakt av. Hon ”kände bara igen sig”.. Hade hon sagt att det är omöjligt att man skulle hitta droger i hennes blod skulle hon ju åka fast för en fet lögn om blodprovet visade positivt för ex kokain.

Det är samma som när folk tappar minnet och svarar helt kaiko att de exempelvis ”inte kommer ihåg” om de har stuckit kniven i någon.
Citera
2026-01-15, 14:26
Medlem
pyroclasms avatar
Citat:
Detta stämmer. Utöver att det är standardförfarande att blanda ut kokainet inför försäljning till slutkund, så sker utblandning även högre upp i kedjan av producenter och langare. Helt rent kokain kan man få bara om man är väldigt högt uppsatt i den här branschen.

Inte ens då.

Visst kanske en topp i sverige får sig en specialpåse (jag spekulerar) men beslagen på ton (som de tre nyss tagna i HGB) ligger som mest på 80-90%, 10-20% har förmodligen gått som betalning till de som hanterar första delen av frakten.

"Gatuknark är sällan mer än 20-30%
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in