2026-01-14, 16:36
Medlem
Varför står narkotikaklassade läkemedlet Elvanse öppet i hemmet när ni har småbarn? Bild i FUP.

Nikita har bidragsfusk-mål i förvaltningsrätten. Flera stycken.
Citera
2026-01-14, 16:37
Avslutad
Kolla fup bilder på ett av mina kassaskåp så får du svar ...
Citera
2026-01-14, 16:41
Avslutad
För i min fup står de helt annorlunda än vad ni skriver kan jag lova...
Citera
2026-01-15, 11:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Både Nikitas mamma och make var misstänkta i målet rörande åldringsstölderna. Skattebetalarna har fått stå för makens försvarsadvokat. Mamman (som liksom Nikitas dotter sprang med gods till pantbanker) och maken avskrevs i oktober respektive november ifjol då bevisningen inte höll för åtal. Alla vill vi ha korrekta uppgifter.

Maken hade guldkedja på sig, visitkort till pantbank och ville inte släppa in polisen vid husrannsakan. Samma beteende som när Nikitas barn skulle LVU:as. "Jag är husägare" sa han då, och menade att hans vägran inte hade ett dyft att göra med samarbetsvilja. Sedan gömde han och Nikita ett tvångsomhändertaget barn i huset. Flickan var LVU:ad bl a pga att mamma misshandlade henne.

Bådas släkter figurerar i diverse andra mål. Ett förundersökningsprotokoll kom upp vid googling av Nikitas mammas namn.

https://www.scribd.com/document/834386586/Goteborgs-TR-B-10926-22-Aktbil-47-Forundersokningsprotokoll

Bara som exempel på miljön som de missförstådda släkterna rör sig i.

Nikitas make sms:ade till frun att hon inte skulle gå till jobbet på hemtjänsten när stölderna uppdagades. Han skickade bild med text om att hemtjänsten upptäckt stölderna. Han verkade bli jätteorolig med tanke på allt varnande messande.

Både Nikitas äldre barn och parets gemensamma son A, 4 år vid husrannsakan (hans säng ser för liten ut för åldern) bar smycken som beslagtogs.

Nikita gick in med sin nyckel/tag/mobillås till åldringar när hon visste att de inte var hemma. De var chanslösa på alla sätt och vis.

Nikita hade redan sex barn, omhändertagna, och två havererade äktenskap, en meritlista av mord och bidragsfusk mm, när tredje maken och barnafadern gifte sig med henne.

Barnen som Nikita använder i överklagandet till hovrätten är en tonårsdotter som levt LVU:ad och en liten son som hon har med maken. Hon kan inte bry sig om den lille stackaren när hon valde ett liv i fängelse.

Maken har ett jaktrum med flera kassaskåp inklusive ett gevär. Oklart om det är licenspliktigt. Det får en ändå att tänka på den absurda situationen när kriminella familjer får samhällets skydd och deras hus, fordon och vapen är sekretess i offentlighetens land. Vad dessa kan gå under radarn.

Tänker på flera aktuella fall, bl a Vilm* Andersson och Juli* Asplund som också har skyddade uppgifter. Samhället borde istället skydda invånarna från dessa avfall. Med sina skyddade identiteter kan de idag härja fritt. Tills det är för sent för deras brottsoffer.

Uppgiften avser
Uppgift
Undertecknad tillsammans med flera patruller genomförde en husrannsakan hemma hos
misstänkt. När vi anländer på adressen så kommer en man (Mike) ut genom framdörren och
möter patrullen. Mike att direkt ifrågasättande till varför vi är där men när vi förklarar att vi
har beslut om husrannsakan så sätter han sig lugnt på utsidan. Inne i bostaden så påträffas

Står de i min fup så sluta tänka och spekulera när du talar med en av dem få som vet sanningen ...
Citera
2026-01-15, 12:26
Medlem
LVU-dom mål 1991-23:

Citat:
Mike Sierra har berättat bl.a. följande.

Att socialtjänsten först inte fick komma in hemma hos honom är hans rätt som husägare och har
inget med samarbete att göra. Socialsekreteraren arbetar inte för barnets bästa.

Gång efter annan behöver myndigheter akut in i hemmet. Sånt händer inte skötsamma familjer. Varje gång ifrågasätts det dessutom.

Vill du kopiera in dina SMS från FUP i tråden? Varför skickar Nikita bild från en brukares hem till dig när ni diskuterar brist på pengar i ert hushåll? Varför svarar du henne med att skicka en länk till en mynt- och guldhandlare?

För övrigt gränslöst beteende att fotografera brukarnas hem och sprida fotona. Ingen respekt för de äldres integritet.
Citera
2026-01-15, 12:52
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SierraAdemi
? I fup så har dem granskat oss och där står svart på vitt års inkomst och tillgångar .. så sluta spekulera börjar bli repetition och eko just nu

Det är ju du som orerar helt osammanhängande.
Ta din medicin och var tyst.
Citera
2026-01-15, 13:31
Medlem
Citat:
Läs fup för ni vet ju allt redan

När du har skyddade uppgifter, ensamt ansvar för ett barn i förskoleålder och du menar att ni lever under hot. Hur kommer det sig att du är på forum och håller liv i en tråd om den bråkdel av stölderna som Nikita dömdes för. Det är massvis med oidentifierat guld i FUP. Hon är bara dömd för fem fall av grov stöld. Till två år och sex månaders fängelse, och att betala skadestånd på drygt 300 000 kronor.

Hjälper du henne så brottsoffren åtminstone får lite plåster på såren? Hon bröstade din del. Ni har gemensam ekonomi och allt är, enligt dig tidigare i tråden, i vått och torrt. Eller blir det som vanligt vi skattebetalare som får lägga ut för er? Som under Nikitas hela liv med bidrag, försörjningsstöd, sju barn utredda av sociala myndigheter och många år i dyra familjehem. I vart fall de sex första.

Varför söker du denna uppmärksamhet? När ditt telefonnummer, epost adress, jobb och hus finns öppet i en förundersökning. Den slarviga maskningen därtill. Förstår du inte att människor kan bli nyfikna och begära ut FUP nu? Jag menar i all välmening om du har ett litet barn där. Varför spela med hans trygghet? Mamma och storasyster A är redan borta ur hans liv. Som du håller på undrar man om det verkligen finns en stark hotbild. För då outar man sig inte på det här sättet.

Berätta sanningen om mordet på Marie i Stuvkällaren istället. Återge det Nikita har berättat. För Maries anhörigas skull. Hon har människor som älskar henne så som du älskar din fru.

Korrekthet, respekt och allt det där du menar att du står för. Visa att du verkligen gör det.
Citera
2026-01-15, 14:13
Avslutad
Jag delar inte mina skyddade uppgifter , jag kan lag och jag kan även lagbrott mot spridning av information samt vad som händer och varför ska jag vara rädd ? Har ja gjort något fel ? Ja jag är rädd för er, ni , målar upp saker som inte stämmer , jag vet ni gör de inte och att ni målar upp mig så som ni gör så är de ni som tar ansvar inte jag ... Så de är ni där ute som ansvarar för vår säkerhet och allt ni säger allt ni målar upp av mig är ert ansvar inte mitt ni säger saker som ej är sant när ni vet att de handlar om barn , jag har sagt de i tidgare inlägg , de är ni ... Inte jag som bär ansvar , så sluta spekulera visa respekt så kommer sanningen fram
Citera
2026-01-15, 23:41
Medlem
Svara på tidigare fråga istället, vad har din fru sagt om mordet hon utförde i tygaffären? Hur resonerar du, hon, barnen omkring detta? Skulle vara väldigt intressant att se hur du försöker förklara bort denna sanning.

Citat:
Jag delar inte mina skyddade uppgifter , jag kan lag och jag kan även lagbrott mot spridning av information samt vad som händer och varför ska jag vara rädd ? Har ja gjort något fel ? Ja jag är rädd för er, ni , målar upp saker som inte stämmer , jag vet ni gör de inte och att ni målar upp mig så som ni gör så är de ni som tar ansvar inte jag ... Så de är ni där ute som ansvarar för vår säkerhet och allt ni säger allt ni målar upp av mig är ert ansvar inte mitt ni säger saker som ej är sant när ni vet att de handlar om barn , jag har sagt de i tidgare inlägg , de är ni ... Inte jag som bär ansvar , så sluta spekulera visa respekt så kommer sanningen fram
Citera
2026-01-16, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feelingninja
Nej gud.
Hon gick bredvid mig som timvikarie (man skulle lära upp henne)
Hon berätta att hon hade minst 5 ungar, barnbarn och jobbat/utbildat sig till någon hälsocoach online.
Nygift med en svensk kille och sa även att hon hade en liten 3 åring hemma.
ALLA kollegor tyckte de var något som inte stämde med henne men chefer lyssna inte.
Det var anmälningar av stöld varje/varannan vecka på smycken och pengar men det hände inget förens vi i personalen reagera på allvar så det blev en riktig utredning.
Det är hon som heter payman på fb, fast med väldigt mycket fillers i ansiktet nu.

Vet inte hur mycket man vågar skriva om namn på chefer osv, men den chefen som
Anställde henne, inte lyssna på oss i personal att något var fel.. när det blev en utredning och det kom fram ännu mer mörker så sjukskrev hon sig och fick bli chef någon annanstans i Göteborg (de vägra berätta vart)
Vi fick heller inte prata om detta som har hänt och ska låtsas som att det aldrig har hänt.

Jag beklagar det du upplevt. Inom slutenvården skojade vi sjuksköterskor ganska ofta om att vi, när vi inte längre orkade och/eller hade någon självrespekt kvar, skulle börja jobba som chefer i kommunal omsorg. Det borde vara tvärtom!
Citera
2026-01-16, 00:21
Medlem
Det finns lite intressant om Sierras mamma i delforumet Kriminalhistoria. Det är inte bara i Gamla stan, Stockholm som kvinnan har härjat. Jag undrar hur många mord som hon har varit inblandad i. Minst tre har blivit kända bara här i Nikitas tråd nu.

Från listan med åtalade, och dömda, för inblandning i ett dubbelmord i Göteborg 1987:

Citat:
-CARMENC*TA B*rg*tta S*erra, f. 1965-02-11, dömdes till ett år och tre månaders fängelse för medhjälp till grov misshandel och hastighetsöverträdelse.

(FB) Dubbelmordet på Peter Marchner och Lars-Börje Lindström, Göteborg, 1987.

Kvinnan har bl a bott i Malmö och i Hällingsjö (enligt Mrkoll.se)

Bild på Nikitas nuvarande svärmor:

https://www.sydsvenskan.se/malmo/omtanken-ar-viktigare-an-en-skal-soppa/

CS:s mamma dog 2018 enligt tråden i Kriminalhistoria. I Nikita-Partille-FUP tas ett arv från Sierras morföräldrar upp. Jag reagerade på att arvet gick direkt till barnbarnet. CS kan ha stått över om hon hade skulder. Fängelsekunder brukar strunta i att betala sina skadestånd. Som Nikita förmodligen gör nu.
Citera
2026-01-16, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Det finns lite intressant om Sierras mamma i delforumet Kriminalhistoria. Det är inte bara i Gamla stan, Stockholm som kvinnan har härjat. Jag undrar hur många mord som hon har varit inblandad i. Minst tre har blivit kända bara här i Nikitas tråd nu.

Från listan med åtalade, och dömda, för inblandning i ett dubbelmord i Göteborg 1987:

Kvinnan har bl a bott i Malmö och i Hällingsjö (enligt Mrkoll.se)

Bild på Nikitas nuvarande svärmor:

https://www.sydsvenskan.se/malmo/omtanken-ar-viktigare-an-en-skal-soppa/

CS:s mamma dog 2018 enligt tråden i Kriminalhistoria. I Nikita-Partille-FUP tas ett arv från Sierras morföräldrar upp. Jag reagerade på att arvet gick direkt till barnbarnet. CS kan ha stått över om hon hade skulder. Fängelsekunder brukar strunta i att betala sina skadestånd. Som Nikita förmodligen gör nu.

Carmen Sierra ser absolut inte ut som en häxa, i ordets negativa bemärkelse. Hon ser ut som en kvinna som serverar mat till hemlösa från en Malmökrog som tyvärr snart kommer upphöra (Fregatten). Och det är fint på alla sätt. Om hon mördat någon i Gamla Stan i sin ungdom tror jag att det är förlåtet nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in